2020-02-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Förlåt, men är Sursta 22 brottsplatsen eller den berömda 14-miljonersgården?

26 är BP och 5-7 är 14-milj-gården.
Citera
2020-02-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Varken eller, en grannfastighet som har uppmärksammats eftersom så många personer är skrivna där.

Ett företag och 10 personer, spännande bild också.. om man söker på eniro.
Citera
2020-02-09, 00:27
Medlem
Stilichios avatar
Angående Hässelby Strand Cykelklubb. Det finns en koppling till Aprikosgatan 1D i Hässelby.
En person som anger klubben som sin arbetsplats. Men den personen är inte skriven på Sursta 22.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-09 kl. 00:35.
Citera
2020-02-09, 00:34
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby
Ett företag och 10 personer, spännande bild också.. om man söker på eniro.

Gamla uppgifter, nu är det åtta personer och ett företag. Verkar vara stor rörelse i kåken. 1 flyttade in i januari och 2 i februari. Kan någon samköra med tidigare boendeuppgifter. Kanske vettigt att kolla de som flyttat ut? Eller inte... kanske inte så konstigt om man vill flytta efter allt som hänt...
Citera
2020-02-09, 01:07
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
28 år, inget fordon. Har ev köpt en jordbruksfastighet med tillhörande mark, för 14 miljoner.
Inga spår på nätet. Jo du, honom kan vi glömma.

Chr*ster L*ndroth och Ke*ma Lindr*th *i *o begge 67 år bodde på sursta 7 tidligere. Dom flyttade til sitt nya boende 9 august 2019
Citera
2020-02-09, 02:37
Medlem
Citat:
Visst kan det vara så men då är det en error, varför anges tomten till 3000 kvm då den är på 135633 kvm. Det är en jävla skillnad. Sedan anges det som Sursta 5 (Det mindre huset nära vägen), och i andra som 5-7 (7 är den stora huvudbyggnaden).

Har det skett en andra försäljning UTAN mäklare så hamnar den inte på Hemnet.

Någon som har inloggning till Lantmäteriet och kan kolla?

Jag tänker att vi kanske är på fel spår, det handlar inte om rån eller pengar utan, osämja i samband med försäljningen. Löften om arrende som inte infriats etc.
Kan det vara att tomten till själva huset är 3000 och resterande mark är skiften?
Var själv spekulant på en hästgård en gång i tiden och i mäklarens papper stod det just huset och tomten, sedan ingår tillhörande skogs och åkerskiften med areal si och så många hektar.
Jag spekulerar lite nu eftersom jag inte är så insatt det är väl så att det är olika skatt på hus/tomt jämfört med skogs och jordbruksmark och därför kanske det räknas som tomt där huset står och det du hittat har missat att det finns mer mark som tillhör. Men som sagt inte så insatt och tänkte inte heller på att det stod så i beskrivningen på den tiden jag fantiserade om att bli gårdsägare, med tanke på priset då och priserna nu så var det kanske dumt att jag inte blev det.
Citera
2020-02-09, 02:41
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Chr*ster L*ndroth och Ke*ma Lindr*th *i *o begge 67 år bodde på sursta 7 tidligere. Dom flyttade til sitt nya boende 9 august 2019

Vet du vart de tog vägen?
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-09 kl. 02:50.
Citera
2020-02-09, 02:48
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Kan det vara att tomten till själva huset är 3000 och resterande mark är skiften?
Var själv spekulant på en hästgård en gång i tiden och i mäklarens papper stod det just huset och tomten, sedan ingår tillhörande skogs och åkerskiften med areal si och så många hektar.
Jag spekulerar lite nu eftersom jag inte är så insatt det är väl så att det är olika skatt på hus/tomt jämfört med skogs och jordbruksmark och därför kanske det räknas som tomt där huset står och det du hittat har missat att det finns mer mark som tillhör. Men som sagt inte så insatt och tänkte inte heller på att det stod så i beskrivningen på den tiden jag fantiserade om att bli gårdsägare, med tanke på priset då och priserna nu så var det kanske dumt att jag inte blev det.

Om du läser mitt tidigare inlägg: Det jag reagerar på är att det finns två försäljningar av fastigheten under 2019, på Booli.se med två månaders mellanrum. Bägge på 14 miljoner.

Det står på hemnet att det är på ca 30 hektar. Vilket inte stämmer på Eniro, då det är mindre, det kan ju dock ha medföljt ett skifte till.
Citera
2020-02-09, 02:53
Medlem
Citat:
Vet du vart de tog vägen?

Sök på Chr*ster L*ndroth Vallentuna så kommer det upp (3:dje träffen).

* = i

Sorry, felcitering
Citera
2020-02-09, 02:59
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chopperqueen
Sök på Chr*ster L*ndroth Vallentuna så kommer det upp (3:dje träffen).

* = i

Sorry, felcitering

Hittade, de har flyttat till Uppsala, förmodligen var det de som arrenderade fram till försäljningen.
Citera
2020-02-09, 04:58
Medlem
Citat:
Om du läser mitt tidigare inlägg: Det jag reagerar på är att det finns två försäljningar av fastigheten under 2019, på Booli.se med två månaders mellanrum. Bägge på 14 miljoner.

Det står på hemnet att det är på ca 30 hektar. Vilket inte stämmer på Eniro, då det är mindre, det kan ju dock ha medföljt ett skifte till.
Ja och det gjorde jag också, jag läste även det rimliga svaret du fick som du sedan kommenterade med inlägget som jag citerade och svarade på där det inte var fråga om försäljning utan där du skrev att det är error angående tomtstorleken..
Vad gäller Booli och Hemnet etc så fick du ett bra svar på det av någon annan som till 99,8% stämmer.
Citera
2020-02-09, 08:17
Medlem
Citat:
28 år, inget fordon. Har ev köpt en jordbruksfastighet med tillhörande mark, för 14 miljoner.
Inga spår på nätet. Jo du, honom kan vi glömma.

Dra inte för snabba slutsatser.

Han kanske var missnöjd med köpet och ville ha tillbaka några miljoner .
När vintern kom kanske flera brister visade sig i huset som han inte hade räknat med.

Väldigt anonym verkar han med.
Hur kunde han sitta på 14 milj?
Han kan inte fått lån på så mycke.

Och detta att huset såldes igen efter 1;a säljet. Riktige köparen ville kanske inte visa sig i köplistan.
Senast redigerad av Grand-canyon 2020-02-09 kl. 08:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in