Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas-P
Jaha??!?? Men om dom tagit med sig de mördades mobiler, då??
Ja, jag har ingen aning.
Mycket talar för en planering samtidigt som man har gjort en del för att fördröja upptäckt.
Vi vet in nuläget inget om vad de kommit över.
Nu gissar jag bara att det kan ha rört sig om personer som har hört om försäljningen, och vetat om att paret bodde lite avsides. Jag misstänker (bara utifrån okvalificerade gissningar) att man rekat och att meningen har varit att paret skulle var hemma.
Jag tror alltså att man har letat efter mer värdefulla saker än mobiler. Planeringen visar att man ändå har visat visst mått på fantasi, våghalsighet, kyla och kreativitet. Inte förstagångsbrottslingen.
Men vi vet för lite, nästan inget alls.
Hade de med sig eget vapen? Att veta det kan ge mer ledtrådar vem man har att göra med. Kommer de beväpnade öht?
Jag tvivlar på att man har lyckats överföra gigantiska summor. detta borde vi förmodligen ha hört något om? Vet inte, men att man har rotat om (eller är stöket bara tumult?) tyder på att man har letat efter något. Kanske kassaskåp, eller värdeföremål.
Kanske man misslyckades med allt och tog det man fick tag på. Typ mobiler, iPads, datorer, smycken osv.
Eller fanns allt detta kvar?