Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-07, 11:47
  #1
Medlem
Lyssnade precis på Flashback Forever.
Podcast om Flashback, av Emma Knyckare, Ina Lundström, och anonym flashbackare "Scroll-Mia".

Kul då flashbackpodden varit död i över ett år. En del uppläsning av trådar likt flashbackpodden, men mer kommenterande inslag. Tyckte de två avsnitten jag lyssnat på var underhållande.

Vad tycker ni?

Blir väl lite meta denna tråden, kommentera på Flashback om en pod som kommenterar Flashback. Meta är nice.
Citera
2020-02-07, 14:42
  #2
Medlem
salxars avatar
Är det den här skiten du pratar om?

https://www.youtube.com/watch?v=uVprXvprf30
Citera
2020-02-07, 14:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Är det den här skiten du pratar om?

https://www.youtube.com/watch?v=uVprXvprf30
Vad tror du?


Kan vara den med 2 tyska män, eller denna med 3 svenska kvinnor https://player.fm/series/flashback-forever
Citera
2020-02-08, 09:36
  #4
Medlem
Hor-Ullas avatar
Rent spontant känner jag nej, och det beror bara på att ja tror det kommer bli massa feministiskt dravel. But prove me gärna wrong.
Citera
2020-02-09, 03:21
  #5
Medlem
farfars avatar
Heil Hilter,

Har lyssnat på 36 min av första avsnittet, positivt överraskad. Flyter på bra, ingen kränkma och pekpinnefeminism. Skratt åt absurditeter, och lättsam stämning.
Citera
2020-02-10, 11:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Rent spontant känner jag nej, och det beror bara på att ja tror det kommer bli massa feministiskt dravel. But prove me gärna wrong.
Nej, tyckte det var ganska högt till tak. Uppskattning av dumheterna snarare än någon jakt på fördömande.

Enklaste beviset är ju mitt framför näsan på dig. Slå på ett avsnitt och lyssna - så finner du direkt proof ena vägen eller andra.
Citera
2020-02-10, 12:22
  #7
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Nej, tyckte det var ganska högt till tak. Uppskattning av dumheterna snarare än någon jakt på fördömande.

Enklaste beviset är ju mitt framför näsan på dig. Slå på ett avsnitt och lyssna - så finner du direkt proof ena vägen eller andra.


Då kanske man ska ge det en chans nu när Alex och sigges podd suger.
Citera
2020-02-10, 12:47
  #8
Medlem
Är det samma Emma Knyckare som anordnade en mansfri festival när vi svenska män plötsligen inte kunde hålla händerna i styr och började ägna oss åt taharrush med mera?
Citera
2020-02-10, 14:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roosh
Är det samma Emma Knyckare som anordnade en mansfri festival när vi svenska män plötsligen inte kunde hålla händerna i styr och började ägna oss åt taharrush med mera?
Finns bara 1 Emma Knyckare enligt ratsit/hitta.se, och de nämner i podden att hon är lagom omtyckt på Flashback.
Också läst om hat mot henne här på FB utan att jag riktig mins i vilka sammanhang. Så är säkert (bland annat?) i det samband du skriver.
Citera
2020-02-11, 12:34
  #10
Medlem
slimmbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Nej, tyckte det var ganska högt till tak. Uppskattning av dumheterna snarare än någon jakt på fördömande.

Enklaste beviset är ju mitt framför näsan på dig. Slå på ett avsnitt och lyssna - så finner du direkt proof ena vägen eller andra.

Right!?

Tycker det är så jävla härligt med en pod där man inte är dömande men inte heller rädd för att håna alla idioter på flashback.
Kan sitta och störa mig något djävulskt på vissa flashback-användare, så det är skönt att få lite utlopp genom denna podden.

Tycker Alla 3 är goa som fan.
Ina känns väl liiite mer flashback-kompatibel som person, men de andra balanserar ju upp det hela.
Citera
2020-02-11, 19:13
  #11
Medlem
MelkerDs avatar
Ändå inte helt olidligt att lyssna på. Ser fram mot när Knyckare (är hon nazist?) läser högt ur Bobbytråden, I&I och lyfter fram flashbacks kompromissalösa yttrandefrihetsdiskussioner.
Citera
2020-02-11, 20:27
  #12
Medlem
farfars avatar
Avsnitt 3 idag, och de har upptäckt denna tråd.

Emma, som garanterat tar den i tvåan var visst inne här och härjade innan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback