2020-02-11, 21:07
Medlem
Run3s avatar
Borde man knna till dessa brudar? Aldrig hrt talas om dem.
Citera
2020-02-11, 21:10
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelkerD
nd inte helt olidligt att lyssna p. Ser fram mot nr Knyckare (r hon nazist?) lser hgt ur Bobbytrden, I&I och lyfter fram flashbacks kompromissalsa yttrandefrihetsdiskussioner.
Varfr tror du det? Ina knns vl mest nazist-kompatibel i trion, efter att ha lyssnat ngra minuter.
Citera
2020-02-11, 21:11
Bannlyst
Gr en grej om Lennart Bladh!
Citera
2020-02-11, 22:36
Medlem
Run3s avatar
Har lyssnat p avsnitt 3 nu. Tycker det var verlag bra, underhllande och informativt! Gud vlsigne dessa kvinnor. Amen.

Men om jag ska framfra ngon kritik. Tycker att det blev lite lngt med segmentet d de lste en trd om att kapa av ens ben och om ngest fr att hnderna var fr sm. Visst, lite smlustigt, men inte s roligt att riffa p det s lnge nr det r uppenbart trams.

Tycker d att det var mer underhllande nr de pratade om NoFap-trden, eftersom att det var roligt formulerade inlgg med seriositet bakom.

Ocks intressant att judarna skulle ligga bakom corona-viruset, som framkom i ett av segmenten. Hoppas att de fortstter lsa p om aktuella mnen som diskuteras p Flashback, s att de kan bjuda p en vinkel och ett perspektiv som man annars inte fr i den vanliga pressen.
Citera
2020-02-12, 11:35
Medlem
moralhoras avatar
"Mn som hatar kvinnor r lite min mlgrupp" - redan lite kr

Ska jag ge ett rd till dessa tjejer s r det detta: man mste kunna skmta och driva med sin publik (vilket jag tycker de lyckas med i frsta avsnittet!). Men! Knner man att man har mest "Svrjevnner" som publik s mste man givetvis kunna skmta med dom, men det r ocks viktigt att man befinner sig p samma niv som dom. Annars kan det uppfattas som lite von oben.

Det r det dr med horisontella vs vertikala relationer i livet.

IMHO, givetvis.
Senast redigerad av moralhora 2020-02-12 kl. 11:41.
Citera
2020-02-12, 14:51
Medlem
aina08s avatar
Podden knns s hr lngt helt ok, men nog kan de gras betydligt bttre.
Jag fr svrt att slppa tanken p varfr man egentligen gr podden...

Har lyssnat p de 3 avsnitten och tycker nog att de sista r det bsta s hr lngt. De knns mest rligt p nt stt. Man lser och pratar om mnen, inlgg och anvndare p ett trevligare stt n i de tv frsta avsnitten.
Tycker dom ltit vldigt sarkastiska och nedltande tidigare.
Finns ju mnga roliga och konstiga trdar som bde kan va tragiska och komiska men hoppas man ven kommer att prata om de mer serisa mnen som finns.
Det ska vl va en komisk podd men s lnge man bara lgger fram snt som r roligt och konstigt ger man en fel bild av vad Flashback verkligen r (vilket man kanske skiter i?).
Dom nmner att ven polisen kollar Flashback men r d snabba med att nmna ngot inlgg dr ngon ger tips om sitt eget brott. Det finns ju faktiskt tillfllen d man faktiskt lser brott, hjlper mnniskor mm. Flashback r ju inte bara ett oserist forum fullt av idioter vilket de just nu mest mlas upp som.

Podden Flashbang r ju annars rejlt mycket bttre, dr man speglar Flashback mer rakt och rligt blandat med humor.
https://poddtoppen.se/podcast/963590105/flashbang
Citera
2020-02-12, 16:56
Moderator
Humbugs avatar
Jvlar s verraskad jag blev! Podden r ovntat underhllande.

Nu har jag frn brjan inga direkta aversioner mot Knyckare, men jag hade nd vntat mig ngot lite mer hnfullt. Istllet satt jag med ett litet leende p lpparna tredje avsnittet igenom. Synd bara att det inte var Knyckares lppar jag satt p
Senast redigerad av Humbug 2020-02-12 kl. 17:01.
Citera
2020-02-12, 17:10
Medlem
slimmbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Podden Flashbang r ju annars rejlt mycket bttre, dr man speglar Flashback mer rakt och rligt blandat med humor.

Fast problemet r att flashbang r kassa p humorbiten om man jmfr med Flashback forever.
Flashbang tar nog flashback fr fr stort allvar fr att kunna gra ngot underhllande med det.

FF (Flashback forever) r min nya favoritpodd fr tillfllet.
Citera
2020-02-12, 17:26
Medlem
moralhoras avatar
Jag gillar hur de kommer fram till hur handbags at dawn hnde i carbonara-trden.

Detta r vldigt viktigt.
Citera
2020-02-12, 18:32
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Jo, men jag tycker podden r rtt underhllande.

Gillar hur dom tar upp inlgg som r litet lagom absurda/kufiska/tvrtemot/oanstndiga, spnar utifrn det och lser upp svarsinlgg. Get bde ett och annat skratt och tid fr eftertanke.

Bra att de inte delar ut ngra pekpinnar eller moralfrelsningar. D tvingas man tnka efter. Och inlggen talar oftast rtt bra fr sig sjlva.
Citera
2020-02-12, 21:02
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Om de nmner ngra av mina goda FB-grnignar fr ni grna ge mig en rapport.
Senast redigerad av LordOfTheIdiots 2020-02-12 kl. 21:09.
Citera
2020-02-12, 23:57
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Bra skit

Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Trodde den hade lagt ner. Men r tv avsnitt eller 1 timme fr att ta igen 1 rs lucka. S finns ju minst sagt utrymme och inlgg nog fr en pod till.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2020-02-13 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in