2020-02-07, 19:00
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Du och dina vänner har ju möjlighet att vara på plats när
det kommer till rättegång - eller känns det för alldeles
för plågsamt (vilket jag givetvis förstår) för er att få höra
in i minsta detalj om hur det avskyvärda brottet gått till?
Samt även att vistas i samma lokal och se de som utfört
detta?
Det känns fruktansvärt plågsamt men också i det närmaste nödvändigt.

Det är klart att risken är stor att jag får höra skrämmande och upprörande detaljer... Men det känns som om jag behöver få veta vad som hände för att kunna bearbeta och gå vidare. Men möjligen skulle jag ångra mig, jag vet inte.

Jag mådde ju inte precis bra den dagen jag läste i tidningen om plastfolien. Det var nästan så hjärtat stannade av chock.
Citera
2020-02-07, 19:02
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är de häktade!!

När de två misstänkta greps och anhölls, har åklagaren tre dagar på sig att begära om häktning. Det är Tingsrätten som beslutar om hennes begäran ska beviljas. Om hon inte tror sig ha tillräckliga bevis för det måste hon besluta att avstå och de måste de släppas.

Polisen:

"Anhållen
En person får anhållas i avvaktan på att domstol ska pröva en fråga om häktning. En person får också anhållas om det är av stor vikt för utredningen. Ett beslut om att anhålla någon fattas av åklagare. Senast klockan 12 tredje dagen efter ett beslut om anhållande måste åklagaren göra häktningsframställan till domstol. Bestämmelser om att anhålla någon finns i 24 kapitlet, 6, 11, 12 och 13 § i rättegångsbalken.
"

Här kan du läsa på mer om det och om de olika misstankegraderna:

https://polisen.se/lagar-och-regler/gripen-anhallen-eller-haktad/
Tack! Just nu räcker det med att veta att de verkligen blev häktade och inte släpptes på fri fot igen!

Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Hoppas inte för mycket, sådana är inte som du och jag, de nekar in absurdum och om de ser ledsna ut, är det inte för vad de gjort, utan över att de åkt dit.
De kommer inte visa någon verklig ånger, de saknar skam, de saknar heder.
Jag tror dig. Men jag behöver se dem. Jag kan inte förklara varför men det känns som om jag måste få se dem och höra vad de har att säga. Men det är möjligt att jag skulle ångra mig efteråt.
Citera
2020-02-07, 19:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det är iallafall O i karisma på alla bilder av honom. Så han växte upp med styvpappa och mamma?

Det är samma själlösa/deppiga uttryck på varenda bild. Christoffer är ingen muntergök precis:
https://forumbilder.com/i/roS9
Citera
2020-02-07, 19:14
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag tycker båda ser asläskiga ut, inte friska på nåt sätt! Osunda! Inte sympatiska nånstans på någon bild som jag sett! Usch! Ser inte heller helt svenska ut, även om de kanske är det men har de utländskt påbrå nånstans ifrån ?
Håller med. Jag tycker att de ser väldigt obehagliga ut. Båda två. Men mest CÖ.
Citera
2020-02-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja Viktors flickvän ska nog vara glad att hon slipper honom. Att ge en tjej, redan i den åldern och den miljön flera knytnävsslag i ansiktet vittnar om en speciell hänsynslöst. Som du säger ränderna går aldrig ur. Nån gång klickar det till igen...
Ja eller nej, nu mister hon tydligen det glassiga liv som hon haft.
Citera
2020-02-07, 19:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag tycker båda ser asläskiga ut, inte friska på nåt sätt! Osunda! Inte sympatiska nånstans på någon bild som jag sett! Usch! Ser inte heller helt svenska ut, även om de kanske är det men har de utländskt påbrå nånstans ifrån ?

Speciellt CÖ ser osympatisk ut.
Otäck blick.
https://forumbilder.com/i/roSn
Citera
2020-02-07, 19:50
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Lite rykten från vallentuna!!

Många säger att brottet utfördes av "jönsonligan" och att de tror att det finns mycket bevisning mot dem. Ja snacket går och alla har sina teorier.

Med ”Jönssonligan”, syftar man då på gänget i Åkersberga som stal kungaregalierna i Strängnäs?
Citera
2020-02-07, 19:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Håller med. Jag tycker att de ser väldigt obehagliga ut. Båda två. Men mest CÖ.

Nu ska man kanske inte bedöma en människa efter att ha sett några bilder. Men CÖs blick... den tycker jag inte om. Ögonen är stickiga.

Den andra killen får jag inte alls samma obehagliga känsla av.

Men tänker på Billy(mordet på Tova) och Edvin (Mantorpsmorden). Där kan man inte se på dom vad de är kapabla till. Fler kan räknas upp.
Citera
2020-02-07, 19:55
Medlem
Citat:

Ryktats lite om att C***fer* pappa är utländsk och morsan svensk.
Han ska vara uppväxt med bara morsan.
Han ser kall ut i blicken. Han känns kall ock labil.

A. K ser svenne ut tycker jag har haft lite smånajiga inlägg på Fb om man bläddrar ner en bit på sidan.
Citera
2020-02-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu ska man kanske inte bedöma en människa efter att ha sett några bilder. Men CÖs blick... den tycker jag inte om. Ögonen är stickiga.

Den andra killen får jag inte alls samma obehagliga känsla av.

Men tänker på Billy(mordet på Tova) och Edvin (Mantorpsmorden). Där kan man inte se på dom vad de är kapabla till. Fler kan räknas upp.

Instämmer c. Ö ger ett kallt och obehagligt intryck.

V.k känns mer sympatisk ex. Han saknar sin bortgångna hund och har trikoloren som bild från terrordåden i Paris.
Citera
2020-02-07, 20:20
Medlem
Stilichios avatar
Motiv 1: Rån
Enligt häktningsframställan är de inte anklagade för stöld. Lär alltså inte ha tagit något från BO, förutom bilen, eller har man inte med detta? Bilstölden är ju bekräftad, men inte heller den är med i framställan (eller har en tredje GM kört bilen, som polisen inte har hittat ännu?)Vi kan dock utgå ifrån att de inte lyckades överföra några större belopp för det borde ha varit med då. BO1 (mannen) verkar ju uttrycka sig lite tokigt: ”jag såg något...” kanske på frågan om pengarna kanske han skämtsamt sagt: ”Nej de har jag i madrassen hemma” eller dylikt.

Motiv 2: Tysta vittnen
Om nu BO har sett något så kanske han skulle tystas. ”Han verkar ju inte heller ha hållit tyst om det”. Det behöver ju inte ha varit GM som BO ”sett”. De kan ju ha fått uppdrag att tysta paret. Då handlar det om ett iscensatt rån. Med BO’s bil placerad i Norrtälje. Många svalde ju Öststatsspåret med hull och hår.

GM ekonomi
Någon hittade småskulder som ingen direkt dödar för. Men hur står det till med GMs allmänna ekonomi?GM1Har inte haft registrerat arbete på flera år. Har startat en enskild firma, men hur går den? Dessutom nämnde någon att han kan ha blivit utslängd ur HA och det kan innebära böter. Någon säger att han inte varit medlem. Varför har han en HA-tatuering på halsen?
GM2 Jobbar han? Han har köpt en bostadsrätt och har antagligen tagit stora lån. Har flickvän och kanske barn på väg.

Spår
Att GM lämnat spår på BP var initialt inget problem för dem då de inte fanns i något register. Tror att Jeepen står för avgörandet. Polisen hittade spår på platsen och när de fick tag på Jeepen kunde de binda GM till brottet. Tänk om det var så tokigt att fosterpappan lånade bilen som absolut inte skulle ha varit på platsen, när han körde till sin firma, och så fick någon syn på den, tragikomiskt i så fall, men sådant har ju hänt förr.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-07 kl. 20:31.
Citera
2020-02-07, 20:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Om de skulle tystas, varför plastfolie?
Lättare med ett par skott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem