2020-02-07, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becknare
https://minfil.com/t42d28Wdna/Attunda_TR_B_1652-20_Aktbil_5_pdf
https://minfil.com/T84220W6n8/Attunda_TR_B_1652-20_Aktbil_7_pdf

Färska fina dokument

hur fick du dom??
Citera
2020-02-07, 15:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avvelicious
Så det är alltså VK som är kvinnomisshandlarn om jag förstått det t rätt?
Känner igen honom. Gick förmodligen lilt CÖ på Ekebyskolan och hammarbacken och sedan Vallentuna gymnasium. Gissning.

Så verkar det ja.

Intressant att du känner till denne kille. Har du några minnen om honom från skoltiden som du kan delge oss?

Från AB:

"Den 27-årige mannen är sedan tidigare ostraffad. Han uppges dock ha kopplingar till ett kriminellt mc-gäng, enligt Aftonbladets uppgifter.

25-åringen är dömd för ett brott. I tonåren utdelade han tre knytnävslag i en jämnårig flickas ansikte när de satt i skolan. Han spottade även på henne. Straffet blev ungdomstjänst.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GlaKq/tva-man-anhallna-misstankta-for-dubbelmordet
Citera
2020-02-07, 15:26
Medlem
varför står det inget i media att de har blivit omhäktade??
Citera
2020-02-07, 15:27
Medlem
avveliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
För att fortsätta frossandet i tänkbara orsaker;
Kan Lars flertaliga ggr ha cyklat förbi vargmötet och skumraskverksamheten där, samt sett saker som är klart ohälsosamma att se? Samt att Ryssarna/ långtbortistanarna där har tänkt, att Lars borde tystas?
Samt, att de två häktade raketforskarna haft knarkaffärer ihop med dessa figurer på vargmötet, o på sätt blivit inblandade i ett tillslag på Sursta nr 26?

Finner detta otänkbart. Kopplingen är Sursta. Styvfarsans kåk. Hans morsa är en välkänd glappkäft och skvallertacka. En kass förebild. Såpass att CÖ kvinnosyn kan ha påverkats, skulle jag vilja påstå. Har aldrig sett honom känsloyttra sig eller le. I min värld, helt tom. Utåt. Tänker på hur kvinnan har plastat och strypts.... Därför jag undrade vem som tidigare utav dom, var dömd för kvinnomisshandel.
Citera
2020-02-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avvelicious
Finner detta otänkbart. Kopplingen är Sursta. Styvfarsans kåk. Hans morsa är en välkänd glappkäft och skvallertacka. En kass förebild. Såpass att CÖ kvinnosyn kan ha påverkats, skulle jag vilja påstå. Har aldrig sett honom känsloyttra sig eller le. I min värld, helt tom. Utåt. Tänker på hur kvinnan har plastat och strypts.... Därför jag undrade vem som tidigare utav dom, var dömd för kvinnomisshandel.

Det är iallafall O i karisma på alla bilder av honom. Så han växte upp med styvpappa och mamma?
Citera
2020-02-07, 15:41
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
den som fråga tänker nog så här: i Sverige är det inte som i amerikanska filmer. det sitter inga GM i orange dräkter i en sal, ingen domare läser upp domen o säger att dem förtjänar ruttna i finkan för vad dem gjort, ingen polis leder bort de dömda i handbojor.

i Sverige delar receptionen i rätten ut hophäftade papper med domen utskriven och så får man själv försöka läsa så fort som möjligt vad den säger o rapportera till sin redaktion (för det är mest journalister där om det är ett känt fall).

Inte så spännande
Menar du att de inte ens läser upp domen i rättssalen?
Citera
2020-02-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja precis! Bra grävt. Hittar inte hennes Instagram, hon kanske tagit bort den. Förståeligt kan man känna.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, den verkar borta nu.

Finns kvar i privat form.
Citera
2020-02-07, 15:48
Medlem
Citat:
Inte direkt:

"En av de misstänkta ska ha kopplingar till ett kriminellt mc-gäng, enligt uppgifter till Aftonbladet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GlaKq/tva-man-anhallna-misstankta-for-dubbelmordet

Någon i tråden skrev att han blivit utesluten. Vet inte sanningshalten i detta.

Bara en tanke.

.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-07 kl. 16:20.
Citera
2020-02-07, 15:49
Medlem
avveliciouss avatar
Citat:
Det är iallafall O i karisma på alla bilder av honom. Så han växte upp med styvpappa och mamma?

Ja, det lyser definitivt igenom och det är min bild utav honom också. Osäker, lite enstöring. Började träna stenhårt och verkar mer eller mindre ha levt för det.
Ja, han växte upp med sin morsa som senare träffade GÅ och därefter har de levt tillsammans. Vet föga lite om hans uppväxt, mer en det man hört vilket jag tidigare nämnt. Morsan spenderade dagarna i telefonen medan han mest verkade vara "i vägen". Kan inte tänka mig att det varit någon solskenshistoria. Notera att min beskrivning härör från antaganden, baserat på egna observationer samt hörsägen ifrån "närområdet". Jag känner inte familjen eller CÖ. Han är ingen som stuckit ut, mer en att han framstått som ganska udda.
Citera
2020-02-07, 15:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Finns kvar i privat form.

Ja.

Måste vara jobbigt för henne!

Kan tänka mig att man i hennes situation antingen helt blockerar det och tror helt på hans oskuld, eller åtminstone tror att han inte visste om vad som skulle hända och han inte deltagit i själva mordet.

Undrar om hon sett något på hans sätt den senaste tiden? Om han har verkat nervös, må dåligt eller varit som vanligt?
Citera
2020-02-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ja.

Måste vara jobbigt för henne!

Kan tänka mig att man i hennes situation antingen helt blockerar det och tror helt på hans oskuld, eller åtminstone tror att han inte visste om vad som skulle hända och han inte deltagit i själva mordet.

Undrar om hon sett något på hans sätt den senaste tiden? Om han har verkat nervös, må dåligt eller varit som vanligt?

Tänkte skriva samma fundering tidigare, undrar hur de har betett sig efteråt. Det lär komma fram i förhör och beroende på hur de varit så lär det stärkas av iakttagelser.
”Precis som vanligt” - Kall
” Konstig och ledsen” - kanske samvete
Citera
2020-02-07, 15:58
Medlem
Citat:
Han var väl 62 år? Eller yngre?

Jo, men hade fattat det som att han hade slutat jobba (tack vare god ekonomi).

Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
varför står det inget i media att de har blivit omhäktade??

Men skärpning nu: de har inte häktats.

Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Menar du att de inte ens läser upp domen i rättssalen?

Bara vid mindre/enklare brott sker det att domstolen efter lite paus avkunnar dom i salen.

Annars är det alltid så att domen kommer efter, ofta tar det 2 v. Så de färdiga domarna läses i praktiken aldrig upp i rättssalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in