2020-03-30, 11:40
  #4105
Medlem
Åtal ska väckas senast den 1 april 2020 kl. 11.00.
Citera
2020-03-30, 11:55
  #4106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Åtal ska väckas senast den 1 april 2020 kl. 11.00.

Hoppas på det! Behöver läsning i dessa karantänsdagar.

Om de inte bestämmer sig för att sätta en hög prislapp och endast i pappersform
Citera
2020-03-30, 15:09
  #4107
Avslutad
Hej
Har letat i träden nu i 1.5 timmar för att hitta vad denna Suzanne hette i efternamn 🤔 står det någonstans?
Citera
2020-03-30, 15:19
  #4108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Hej
Har letat i träden nu i 1.5 timmar för att hitta vad denna Suzanne hette i efternamn 🤔 står det någonstans?

Dunå.
Citera
2020-03-30, 15:38
  #4109
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Dunå.

Tack så mycket 🙏🏻
Citera
2020-03-30, 15:47
  #4110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Åtal ska väckas senast den 1 april 2020 kl. 11.00.
Blir väl omhäktning. De har bara suttit häktade i 2,5 månad. Vore ju rekordkort. Men de kan ju i och för sig ha samtliga kort på hand nu med tanke på att de inte direkt vara några raketforskare utan lämnade hur mycket spår efter sig som helst. Och att inte begripa, i dessa IT-tider, att man lämnar elektroniska spår vid ett sånt här rånmord - det övergår mitt förstånd. Man förstår att de inte kommit långt i livet när de tillhör den lägsta intelligentian.
Citera
2020-03-30, 16:27
  #4111
Medlem
Första april så ska åtal väckas, eventuellt.

Det är sällan jag reagerar så starkt inför ett dåd som detta. Jag kan ana att det beror på att det skedde i min närmiljö. Vidare så var offren vanliga och hyggliga medborgare. De skötte sig själva och hade ordinära intressen. Musik för mannen och tennis för kvinnan, detta skötte de med entusiasm och glädje.

Jag kan säga att jag hyser en enorm avsky för dessa asgamar som utförde detta. Hur ställer sig t.ex anhöriga och vänner samt bekanta inför detta? ”Vi hade ingen aning, han var så söt som barn....?”

Jag skrev tidigt i tråden att de var lallare och jag är oerhört lycklig över att jag blev besannad och att de åkte fast. FUP:en kommer att lyckliggöra mig men även göra mig gråtmild.

Jag har sparat bilderna på mördarna för att påminnas om ondskan.

Jag har sparat på bilderna på offren för att sörja.

Så sorgligt.
Citera
2020-03-30, 19:09
  #4112
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Första april så ska åtal väckas, eventuellt.

Det är sällan jag reagerar så starkt inför ett dåd som detta. Jag kan ana att det beror på att det skedde i min närmiljö. Vidare så var offren vanliga och hyggliga medborgare. De skötte sig själva och hade ordinära intressen. Musik för mannen och tennis för kvinnan, detta skötte de med entusiasm och glädje.

Jag kan säga att jag hyser en enorm avsky för dessa asgamar som utförde detta. Hur ställer sig t.ex anhöriga och vänner samt bekanta inför detta? ”Vi hade ingen aning, han var så söt som barn....?”

Jag skrev tidigt i tråden att de var lallare och jag är oerhört lycklig över att jag blev besannad och att de åkte fast. FUP:en kommer att lyckliggöra mig men även göra mig gråtmild.

Jag har sparat bilderna på mördarna för att påminnas om ondskan.

Jag har sparat på bilderna på offren för att sörja.

Så sorgligt.
Mm helt ofattbart egentligen. Men jag skulle inte bli förvånad om det är så att det ligger något bakom den där MC-gängkopplingen och/eller att de skuldsatt sig hos någon farlig rackare och var i behov av pengar snabbt.
Citera
2020-03-30, 19:36
  #4113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Liknar jönssonligan haha, men det fattas en tredje person så blir de tre.

vilka djävla idioter IQ noll.

Dessa bör verkligen få diploma, typ patent på Noll-IQ.. de kan hänga och stirra på inne i cellen
Citera
2020-03-30, 19:49
  #4114
Medlem
Jag undrar varför avspänningarna inte är bort runt huset ännu
Citera
2020-03-30, 22:26
  #4115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Mm helt ofattbart egentligen. Men jag skulle inte bli förvånad om det är så att det ligger något bakom den där MC-gängkopplingen och/eller att de skuldsatt sig hos någon farlig rackare och var i behov av pengar snabbt.
Tror detta är frilansare. Två raketforskare som trodde de var smarta. Tror överhuvudtaget inte någon annan ligger bakom detta. Om en av dom har kopplingar till något mc-gäng så misstänker jag att han inte är medlem längre. Detta är inget dom skulle stå bakom.
Citera
2020-03-30, 22:46
  #4116
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror detta är frilansare. Två raketforskare som trodde de var smarta. Tror överhuvudtaget inte någon annan ligger bakom detta. Om en av dom har kopplingar till något mc-gäng så misstänker jag att han inte är medlem längre. Detta är inget dom skulle stå bakom.
Mm kan vara. Men det som skaver för mig isf är att några blev så jävla chockade över den ena ostraffade snubben. Att han måste blivit inlurad i det hela som medhjälpare i efterhand typ. Nu minns jag inte exakt hur det sades men känslan jag fick var inte samma som när det insisteras att random gangster egentligen bara var en snäll fotbollstalang.

Det är ett jävla steg från ostraffad till dubbelt rånmord på det här sättet.. Jag tänker att det nog är minst en till inblandad på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in