2020-02-07, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadudetdu

Som du sen kan dela med dig till mig

Har gjort det några gånger och då har jag lagt ut i tråden så att alla kan lyssna. Såklart!
Men det kommer väl dröja till hösten kan jag tro 😑
Citera
2020-02-07, 08:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansbandsDanne
Vet ärligt inte om han är dömd eller om det är aftonbladet som är ute på äventyr.....
Kollar man upp honom så finns inga domar.
Sånt går ju dock att betala för så det försvinner från internet.
VK är dock 25åringen som är arresterad och blir häktad imorgon

Nä, han förekommer varken på Mrkoll eller på Lexbase.
Och han äger en audi, ingen Volvo.

Tillägg:
Men det förklarar tydligt parkeringsplatsen där Volvon bärgades.
Senast redigerad av notknapparen 2020-02-07 kl. 09:49.
Citera
2020-02-07, 09:20
Medlem
Citat:
Vet ärligt inte om han är dömd eller om det är aftonbladet som är ute på äventyr.....

Domarna försvinner efter några år. Minns ej hur många, kanske 5.
Citera
2020-02-07, 09:31
Medlem
Citat:
Nej asså jag vet ingenting om fallet alls.
Bara rykten i orten som man hör. Skippar dem hör för det blir förvirrande.
Jag vet bara att det är dom som är häktade som jag skrivit

Nä, det är dumt att släppa namn som du bara hört rykten om.😊
Citera
2020-02-07, 09:31
Medlem
Lite rykten från vallentuna!!

Var på gymmet i går och det snackas mycket av detta brott. Många säger att CÖ aldrig skulle döda någon men han kan ha varit med gällande bilarna om det skulle vara så att han är inblandad.

Ett annat rykte säger att fel hus blev så kallad rånad.. det var inte paret som dog som var målet.
Många säger att brottet utfördes av "jönsonligan" och att de tror att det finns mycket bevisning mot dem. Ja snacket går och alla har sina teorier.

En annan teori är indrivning av pengar för något .
Många tror att paret kände GM., att de släpptes in av dem eftersom inga inbrottsmärken finns på fastigheten.

Jag tror att fler är att hämta in.
Citera
2020-02-07, 09:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Domarna på Lexbase rensas efter 5 år.

Då får man vända sig till Tingsrätten/tingsrätterna och be att få ut ev domar och även strafförelägganden.

https://www.allmanhandling.se/tag/strafforelaggande/
Citera
2020-02-07, 09:50
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Vad tror du om motivet? Polisen säger nu att motivet inte säkert kommer fram. Kanske man övergivit att det var ett rån ? Oftast sker mord av kärlek (svartsjuka), värde (pengar saker) eller oförätter (hämnd ). Har du några indikationer på något annat än rån? Hur är förhållandet mellan grannar? Är det någon granne eller bakant till BOs som avier från de narmala vänskapen.
Vi i vänkretsen tror på ekonomiskt motiv. Det första som kom upp som tanke var ju att han några månader tidigare hade sålt gården och att dessa uppgifter låg ute offentligt.

Båda två var snälla och vänliga och jag har svårt att tro att de skulle ha skaffat sig fiender. I alla fall hon (som var den jag kände väl). Hon var en sån person som alla ville umgås med. Glad och sprallig, busig och chosefri. Alla slappnade av och blev på gott humör i hennes sällskap. Hon var också väldigt förälskad i Lars och han i henne, så någon svartsjukehistoria tror jag inte heller på. Ingen av dem hade ett uns av "player" i sig. De brydde sig inte om status och prylar. Han körde omkring med en jätteskraltig bil tills de köpte den där skodan.

Det enda märkliga jag kan komma på är väl några yttranden han hade gjort ganska nyligen. Framförallt att han hade sagt "Jag råkade se nåt som det inte var meningen att jag skulle se".
Citera
2020-02-07, 09:51
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Har gjort det några gånger och då har jag lagt ut i tråden så att alla kan lyssna. Såklart!
Men det kommer väl dröja till hösten kan jag tro 😑
Kan vem som helst beställa ut dessa?
Citera
2020-02-07, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Kan vem som helst beställa ut dessa?

Ja, vet inte exakt hur lång tid de sparas. Kostar 120kr per cd skriva. (ungefär)
Finns ett svenskt youtubekonto med rättegångar som heter just Rättegången tex.
Citera
2020-02-07, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Domarna på Lexbase rensas efter 5 år.

Då får man vända sig till Tingsrätten/tingsrätterna och be att få ut ev domar och även strafförelägganden.

https://www.allmanhandling.se/tag/strafforelaggande/

Om du inte vet vad du pratar om så skriv inte.

Domstolarna kan inte söka efter domar som är äldre än fem är. Och några strafförelägganden finns inte hos tingsrätter heller.
Citera
2020-02-07, 10:00
Medlem
notknapparens avatar
Det är märkligt att spannet för när morden misstänks ha ägt rum är så stort:

Mitti Vallentuna:

"Enligt häktningsframställan så ska dubbelmordet ha skett någon gång under tiden 10-15 januari. Det var den 15 januari som paret hittades på gården i Vallentuna."

Visserligen är inte obduktionen kanske klar, men det borde väl vara ganska klart om de mördades strax för de hittades? Det är möjligt att åklagaren inte vill låsa sig i för snäva datum för att ev missa något väsentligt.

https://mitti.se/nyheter/anhallna-dubbelmordet-vallentuna/?omrade=vallentuna

På tal om dom mot gm 2:

"Enligt häktningsframställan så ska dubbelmordet ha skett någon gång under tiden 10-15 januari. Det var den 15 januari som paret hittades på gården i Vallentuna."

Även det från samma tidning.
Citera
2020-02-07, 10:00
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja, vet inte exakt hur lång tid de sparas. Kostar 120kr per cd skriva. (ungefär)
Finns ett svenskt youtubekonto med rättegångar som heter just Rättegången tex.

Ok. Jag tänkte först i min upprördhet att jag skulle sitta som åhörare på rättegången men det kommer ju inte att vara praktiskt möjligt och jag orkar förmodligen inte med det heller. Men jag skulle verkligen vilja höra dem berätta vad som hände och varför. När domen faller är vi dock flera som vill vara på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in