Citat:
Ursprungligen postat av
Fnero52
Vad tror du om motivet? Polisen säger nu att motivet inte säkert kommer fram. Kanske man övergivit att det var ett rån ? Oftast sker mord av kärlek (svartsjuka), värde (pengar saker) eller oförätter (hämnd ). Har du några indikationer på något annat än rån? Hur är förhållandet mellan grannar? Är det någon granne eller bakant till BOs som avier från de narmala vänskapen.
Vi i vänkretsen tror på ekonomiskt motiv. Det första som kom upp som tanke var ju att han några månader tidigare hade sålt gården och att dessa uppgifter låg ute offentligt.
Båda två var snälla och vänliga och jag har svårt att tro att de skulle ha skaffat sig fiender. I alla fall hon (som var den jag kände väl). Hon var en sån person som alla ville umgås med. Glad och sprallig, busig och chosefri. Alla slappnade av och blev på gott humör i hennes sällskap. Hon var också väldigt förälskad i Lars och han i henne, så någon svartsjukehistoria tror jag inte heller på. Ingen av dem hade ett uns av "player" i sig. De brydde sig inte om status och prylar. Han körde omkring med en jätteskraltig bil tills de köpte den där skodan.
Det enda märkliga jag kan komma på är väl några yttranden han hade gjort ganska nyligen. Framförallt att han hade sagt "Jag råkade se nåt som det inte var meningen att jag skulle se".