2020-02-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Oväntat liksom.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/kaElJQ/tv-stjarna-hoppade-fran-tredje-vaningen

Det oväntade är också att boken släpptes så pass kort efter JIs självmordsförsök bara året efter. Det verkar som att han då bara skrev ut sig själv och drog. Boken var ju rolig men också kaotisk och febrig, lite som Ann H*berleins bok om hennes sjukdom som också skrevs under ett skov.

Tjejen han var besatt av och olyckligt kär i vid tillfället är en ganska känd kvinnlig skådespelerska som sedan lämnade landet för att slippa honom, om jag inte minns fel. De hade haft en relation innan.
Senast redigerad av Ajara 2020-02-05 kl. 20:22.
Citera
2020-02-05, 20:21
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/kaElJQ/tv-stjarna-hoppade-fran-tredje-vaningen

Det oväntade är också att boken släpptes så pass kort efter JIs självmordsförsök bara året efter. Det verkar som att han då bara skrev ut sig själv och drog. Boken var ju rolig men också kaotisk och febrig, lite som Ann H*berleins bok om hennes sjukdom som också skrevs under ett skov.

Tjejen han var besatt av och olyckligt kär i vid tillfället är en ganska känd kvinnlig skådespelerska som sedan lämnade landet för att slippa honom, om jag inte minns fel. De hade haft en relation innan.
Tuva Novotny eller?
Citera
2020-02-05, 20:24
Medlem
Citat:
Tuva Novotny eller?

Precis. Men det hela är ju så pass länge sedan nu så de båda har kanske inte några problem med varandra längre. Han var ju trots allt sjuk. Det kan vara marigt med en diagnos som bipolär sjukdom och alkoholism. M P*rsbrandt har ju också haft ett besvärligt liv. Det är två tunga tillstånd som nog inte är någon vidare mix.
Senast redigerad av Ajara 2020-02-05 kl. 20:28.
Citera
2020-02-05, 20:31
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Precis. Men det hela är ju så pass länge sedan nu så de båda har kanske inte några problem med varandra längre. Han var ju trots allt sjuk. Det kan vara marigt med en diagnos som bipolär sjukdom och alkoholism.
På något sätt tror jag att det är Indes politiska åsikter som är det mest problematiska med honom enligt Tuva Novotny och resten av den kulturella scenen och inte hans bipolaritet, alkoholism och fängelsevistelse, även om dessa i just det här fallet kanske går ihop med varandra.

Tycker jäkligt synd om Inde. Han var så jäkla talangfull och rolig. Karaktärer som Tommy Bolin och den där slemmiga smörsångaren var fanimig bland det roligaste man kunde se på 90-talet. Svårt att se att man kommer att få se någonting mer av honom på den fronten som det ser ut nu.
Senast redigerad av Douche-chill 2020-02-05 kl. 20:34.
Citera
2020-02-05, 20:36
Medlem
Citat:
På något sätt tror jag att det är Indes politiska åsikter som är det mest problematiska med honom enligt Tuva Novotny och resten av den kulturella scenen och inte hans bipolaritet, alkoholism och fängelsevistelse, även om dessa i just det här fallet kanske går ihop med varandra.

Vilka politiska åsikter? Vid det här tillfället, för det här är ju så länge sedan som 2003, var In*e en helt vanlig gråsosse uppväxt i norrland.

TNs problem med In*e var att han i sin psykos blev sjukligt besatt av henne, och tillslut dök ut genom fönstret. Det fanns ingen som helst koppling till politik i det. Han var helt väck i skallen och olyckligt kär och trodde han skulle hamna i himlen. Istället smällde han i skallen i en kant av en sandlåda tre våningar ner.

Nu lämnar jag detta ämne. Läget nu är alltså:

In*e har fått transsexuella på hjärnan och skämtar om detta på sitt instagram. Han har retat upp gänget kring CW och Gardet. För det skall han ha en eloge.
Senast redigerad av Ajara 2020-02-05 kl. 20:40.
Citera
2020-02-05, 20:43
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:

Tycker jäkligt synd om Inde. Han var så jäkla talangfull och rolig. Karaktärer som Tommy Bolin och den där slemmiga smörsångaren var fanimig bland det roligaste man kunde se på 90-talet. Svårt att se att man kommer att få se någonting mer av honom på den fronten som det ser ut nu.
På något sätt tror jag att det är att du är blåst som är det mest problematiska med ditt inlägg. Har Novotny sagt flaska om Indes politiska "åsikter"? När i kronologin kom dessa "åsikter"? Du kan inte ha läst mycket i denna tråd.
Citera
2020-02-05, 20:47
Medlem
Citat:

Där är vi nog många som håller med dig.
Citera
2020-02-05, 20:52
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
På något sätt tror jag att det är att du är blåst som är det mest problematiska med ditt inlägg. Har Novotny sagt flaska om Indes politiska "åsikter"? När i kronologin kom dessa "åsikter"? Du kan inte ha läst mycket i denna tråd.
Jag vet att han är bränd hos dessa. Han skulle verkligen kunnat få andra chanser trots att sjukdomen gjort honom labil, paranoid och hotfull. Men när han svor trohet till NMR så gick det skeppet.

På vilket sätt menar du att detta självklara antagande gör mig blåst?
Citera
2020-02-05, 20:57
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Jag vet att han är bränd hos dessa. Han skulle verkligen kunnat få andra chanser trots att sjukdomen gjort honom labil, paranoid och hotfull. Men när han svor trohet till NMR så gick det skeppet.
Vilka är "dessa" du tillskriver? Är det några du umgås med? Har Novotny och övriga "dessa" sagt något om Inde till dig? Vad? När?
Citera
2020-02-05, 21:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det var ju för bara några år sedan som vansinnet blev publikt, på Twitter och annorstädes, med vårdnadstvist och annat som vevades inför öppen ridå. "Nazismen" är ju bara ett symptom, en fortsättning, på allt detta. Han har nog, innan dess, successivt blivit knepigare och knepigare att ha att göra med - det är inte alls uteslutet att skallskadan och missbruket bidragit menligt till allt detta.
Citera
2020-02-05, 21:21
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vilka är "dessa" du tillskriver? Är det några du umgås med? Har Novotny och övriga "dessa" sagt något om Inde till dig? Vad? När?
Jonas Inde var med i en nazistisk podcast vilket befäste honom till en utstött medieman med råge.

Andra skådespelare har varit psykiskt sjuka, suttit i fängelse och t o m varit hotfulla, och det har förlåtits - det spelar möjligen med i myten om den lidande konstnären. Men börjar man utropa trohet till NMR på sin Twitter kommer forna kollegor att börja ta omvägar för att slippa stöta på människan.

Vet ingenting om Novotny, hon sveptes med som exempel av mig när jag pratade om folk som tidigare har pratat med Inde när dom har träffats. En sorts symbol för teaterapor helt enkelt.

Varför är du så dryg?
Citera
2020-02-05, 21:41
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Jonas Inde var med i en nazistisk podcast vilket befäste honom till en utstött medieman med råge.

Andra skådespelare har varit psykiskt sjuka, suttit i fängelse och t o m varit hotfulla, och det har förlåtits - det spelar möjligen med i myten om den lidande konstnären. Men börjar man utropa trohet till NMR på sin Twitter kommer forna kollegor att börja ta omvägar för att slippa stöta på människan.
Inde har varit i en mani i flera år och bränt bro efter bro, med allt som han märker provocerar. Läs tråden någon gång. Istället för att fylla den med dina egna hangups.

Citat:
Vet ingenting om Novotny, hon sveptes med som exempel av mig när jag pratade om folk som tidigare har pratat med Inde när dom har träffats. En sorts symbol för teaterapor helt enkelt.
Svepa smörja borde du göra i en blogg istället. Eller som Jonas, på twitter och instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in