2013-04-11, 09:58
  #1081
Medlem
Autobahn76s avatar
Fantastisk dialog:

Jonas Inde
@oisincantwell God morgon, broder.

Oisín Cantwell
@JonasInde god morgon.

Jonas Inde ‏
@oisincantwell Tack detsamma.


För övrigt så känns det rätt sjukt att sitta och bevittna en människas tragedi och diskutera det på ett internetforum. Ska nog sluta med det.
Hoppas verkligen att han rider ut den här stormen i alla fall.
"Don't let em get you Jonas!" som Rheborg sa i filmen "Adam och Eva".
__________________
Senast redigerad av Autobahn76 2013-04-11 kl. 10:20.
Citera
2013-04-11, 10:51
  #1082
Medlem
Johan Rheborg var inte med i "Adam och Eva"
Citera
2013-04-11, 11:01
  #1083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Fantastisk dialog:

Jonas Inde
@oisincantwell God morgon, broder.

Oisín Cantwell
@JonasInde god morgon.

Jonas Inde ‏
@oisincantwell Tack detsamma.


För övrigt så känns det rätt sjukt att sitta och bevittna en människas tragedi och diskutera det på ett internetforum. Ska nog sluta med det.
Hoppas verkligen att han rider ut den här stormen i alla fall.
"Don't let em get you Jonas!" som Rheborg sa i filmen "Adam och Eva".

Exakt. När en kille bloggar om sin cancer som håller på att ta död på honom möts han av en massa kärlek och stöttande inlägg. Men när Jonas Inde twittrar om en sjukdom som också är dödlig och som uppenbarligen håller på att ta livet av honom just nu möts han bara av en massa förakt. Mänskligheten är väldigt inskränkt. Den kan dra åt helvete.
__________________
Senast redigerad av Klasina 2013-04-11 kl. 11:07.
Citera
2013-04-11, 11:36
  #1084
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Exakt. När en kille bloggar om sin cancer som håller på att ta död på honom möts han av en massa kärlek och stöttande inlägg. Men när Jonas Inde twittrar om en sjukdom som också är dödlig och som uppenbarligen håller på att ta livet av honom just nu möts han bara av en massa förakt. Mänskligheten är väldigt inskränkt. Den kan dra åt helvete.

Fast cancerkillen är inte ett jävla as som Twittrar elakheter och hån mot sina medmänniskor som försöker stötta honom. Skulle säga att det är en viktig skillnad mellan de två som du av någon anledning tycks ignorera.

Är f.ö gott om folk som fortfarande stöttar Inde på Twitter, så tycker inte det du pratar om är riktigt sant heller.
Citera
2013-04-11, 11:39
  #1085
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Vad lever snubben av?
Citera
2013-04-11, 12:40
  #1086
Medlem
zBr9s avatar
Nu har JI raderat många av de meddelandena han skrev till Quetzala under natten.

Så här är dom:

http://i.imgur.com/05n1FHI.jpg
Citera
2013-04-11, 13:13
  #1087
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuelle
Johan Rheborg var inte med i "Adam och Eva"

Korrekt! Jacob Ericksson var det.
Citera
2013-04-11, 13:15
  #1088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Fast cancerkillen är inte ett jävla as som Twittrar elakheter och hån mot sina medmänniskor som försöker stötta honom. Skulle säga att det är en viktig skillnad mellan de två som du av någon anledning tycks ignorera.

Är f.ö gott om folk som fortfarande stöttar Inde på Twitter, så tycker inte det du pratar om är riktigt sant heller.

Att han beter sig som ett as just nu är en del av det dödliga tillstånd han befinner sig i, fattar du inte det?
__________________
Senast redigerad av Klasina 2013-04-11 kl. 13:26.
Citera
2013-04-11, 13:19
  #1089
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Att han beter sig som ett as just nu är en del av det dödliga tillstånd befinner sig i, fattar du inte det?

Jo då. Men fattar du inte att "sjukdom" inte är ett frikort för att bete sig hur som helst utan att mötas av mothugg?

Är 100% övertygad om att han är kapabel att inte skriva de saker han skriver, trots sitt "tillstånd". Ändå väljer han att göra det, alltså får han räkna med att folk blir upprörda.
Citera
2013-04-11, 13:29
  #1090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Jo då. Men fattar du inte att "sjukdom" inte är ett frikort för att bete sig hur som helst utan att mötas av mothugg?

Är 100% övertygad om att han är kapabel att inte skriva de saker han skriver, trots sitt "tillstånd". Ändå väljer han att göra det, alltså får han räkna med att folk blir upprörda.

Om "sjukdomen" sitter i huvudet då?

Du har inte tillräklig kunskap eller insikt i exakt vad mental ohälsa är, eller vilka konsekvenser en mani får för personen den drabbar. Läs på och begrunda innan du uttalar dig nästa gång. Tack.
Citera
2013-04-11, 13:30
  #1091
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Jo då. Men fattar du inte att "sjukdom" inte är ett frikort för att bete sig hur som helst utan att mötas av mothugg?

Är 100% övertygad om att han är kapabel att inte skriva de saker han skriver, trots sitt "tillstånd". Ändå väljer han att göra det, alltså får han räkna med att folk blir upprörda.

Det är inte så enkelt tror jag. Tycker absolut inte att han ska förlåtas för allting bara för att han har en diagnos och är väldigt är illa däran. Men jag tror på riktigt att han upplever att han lever i det "helvete" som han uttrycker. Och där tycker jag faktiskt synd om honom. Oavsett hur sjukt han beter sig mot andra.
Man kan ju tycka att den oerhört "livserfarna" och "intelligenta" twittereliten borde kunna se igenom hans pajkastning och hjälpa honom istället.
__________________
Senast redigerad av Autobahn76 2013-04-11 kl. 13:33.
Citera
2013-04-11, 13:35
  #1092
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Man kan ju tycka att den oerhört "livserfarna" och "intelligenta" twittereliten borde kunna se igenom hans pajkastning och hjälpa honom istället.
+1 på det, han behöver ju akut hjälp innan det går fullständigt åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in