2020-01-31, 11:16
Medlem
Luftiss avatar
Såg nyss när han och en rödnäst Janne Blomqvist bakade pizza i en kamado. Först en enorm uppbyggnad om hur viktigt det är med deg, värme, tomatsås och så vidare. Det som sedan kommer ut ur grillen ser ut som en Grandiosa som gått i varmluft.

Som vanligt helt utan själ, hjärta och engagemang med resonemanget att "hjonen som kollar fattar ändå inte vad en bra pizza är"
Citera
2020-01-31, 11:22
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
Den här människan ägnar sig åt oskicket att peka med gaffel och i synnerhet kniv när han äter. Särskilt störande är det när han gör det mot en annan människa. Du har en matkanal som i mångt och mycket är pretentiös och högtravande, men du behärskar inte grundläggande hyfs? Nej, där försvinner all validitet för mig.

Samt "double-dips"...
Citera
2020-02-01, 13:19
Medlem
Skrämmande hur mycket fel karln har. Han har såklart ingen skam i kroppen eftersom deg är allt han tänker på. Tråkigt nog kommer youtube-trenden dö ut en dag också. Då får han nog läggas in på psyket.
Citera
2020-02-01, 18:09
Medlem
Fick precis upp reklam på Facebook. Nu ska han snacka elbilar och grilla pizza tillsammans med Eon. Krystat
Citera
2020-02-02, 01:47
Medlem
TjackTommys avatar
Upptäckte en rolig grej, med tanke på dyson videon där han gör en sponsrad recension, detta kommenterade han på sin "grillar massiv cote de boeuf)
http://prntscr.com/qw8zb8
Lite dubbelmoral?
Citera
2020-02-02, 08:45
Medlem
ETA2824-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackTommy
Upptäckte en rolig grej, med tanke på dyson videon där han gör en sponsrad recension, detta kommenterade han på sin "grillar massiv cote de boeuf)
http://prntscr.com/qw8zb8
Lite dubbelmoral?

Typiskt narcissistiskt beteende.
Citera
2020-02-05, 04:24
Medlem
Väldigt trött just nu, och lite berusad. Men såg ett matkomaklipp där dom testar vikten på en entrecote och den visar sig vara felaktig. Dom försöker ringa Matgeek av någon anledning men han verkar oerhört otrevlig när han svarar. Förstod aldrig vilken nytta han skulle göra men anade en viss irritation från matkoma-teamet gentemot Matgeek.

Kanske helt irrelevant för tråden men tyckte det var intressant så här när berusningen börjar lägga sig.
Citera
2020-02-05, 05:49
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
Väldigt trött just nu, och lite berusad. Men såg ett matkomaklipp där dom testar vikten på en entrecote och den visar sig vara felaktig. Dom försöker ringa Matgeek av någon anledning men han verkar oerhört otrevlig när han svarar. Förstod aldrig vilken nytta han skulle göra men anade en viss irritation från matkoma-teamet gentemot Matgeek.

Kanske helt irrelevant för tråden men tyckte det var intressant så här när berusningen börjar lägga sig.

Du måste varit bra packad när du kollade på klippet. De ringde ju inte honom på riktigt.
Citera
2020-02-05, 18:50
Medlem
HVIT.s avatar
Titta inte på senaste klippet. Han ska inte ha besökare. Testar Semmel-Chips (Semla). Exakt kopia från Matkoma som dessutom har roliga repliker på sina "nya" chips och har fyra olika.
Citera
2020-02-06, 18:15
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Titta inte på senaste klippet. Han ska inte ha besökare. Testar Semmel-Chips (Semla). Exakt kopia från Matkoma som dessutom har roliga repliker på sina "nya" chips och har fyra olika.

Fast Matkoma hittar ju på och recenserar smaker som inte finns, de gjorde ett gäng risifrutti, jag minns Coca-Cola vitlök, Oreo Colgate, Oreo Kalles kaviar, Oreo Heinz osv.

Till skillnad från deras Estrella skinnsoffa, så finns Estrella Semla.

Citat:
Det handlar dock inte om någon bred lansering, endast 50 påsar om 90 gram produceras och chipsen kommer inte att säljas i butik. De som vill ha de lite udda chipsen får istället tävla om dem på Estrellas Facebook och Instagram.

https://mittkok.expressen.se/artikel...r-semmelchips/
http://livsmedel.se/nyheter/en-exklu...s-semmelchips/
https://www.food-supply.se/article/v...ips_med_semlor
Citera
2020-02-06, 18:57
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.

...där jag ger dig rätt, är att det är ganska snobbigt testa en påse i en upplaga på 50 ex.

Det går lite hand i hand med mycket på hans kanal. Utbildande och kan vara kul veta hur man styckar en hjort - men hade jag jägarexamen skulle jag ha tagit reda på det innan jag sköt en. Vilka förutom jägare (och ev deras familjemedlemmar) styckar en hjort? När senast såg jag en hjort till salu?

Jag tror hans målgrupp är folk som ser på matlagning på det sätt jag ser på La Liga. Snygga mål, grymma målvaktsräddningar men inget jag sen går ut i trädgården och återskapar med hjälp av ett brädplank som med- och motspelare. Och vem har ens tid att se hans långa klipp? Minst fem minuters reklamtjat till intro om en oumbärlig kniv för "bara" femtusen spänn.

Han säger ofta att det är så enkelt, fine. Enkelt om du äger en sifon för 1500, har fyra timmar på dig och tycker det är värt privatinportera 2 kg pistagenötter för en tusenlapp för att göra en halvliter glass. Jämför med Filip Poon som använder en stekpanna, kniv och ballongvisp och gör en middag på en halvtimma där klippet är under tio minuter för att han inte börjar med att snacka skit i 7 minuter. Och länkar receptet i beskrivningen.

Nåväl, jag gillar faktiskt Matgeek ändå, men för att se slutresultatet och snappa upp något tips. Även om jag hade haft råd köpa den utrustning han använder hade jag inte kunnat, krävs ett gigantiskt förråd att rymma allt.

Övertydligt exempel på vad jag menar, över 100 000 visningar på Matgeeks hallonmaränger och jag svär att färre än 50 av dessa tittare har bakat dem. Om ens någon. "Älskling, ska vi köpa en torkugn för några tusen och kasta ut micron och kaffebryggaren? Vi skulle ha nytta av den varje gång vi blir sugna på extra goda maränger, kanske så ofta som en gång vartannat år". Men klippet är ändå läckert.

https://youtu.be/obaW3krpxIs
Citera
2020-02-06, 23:25
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Övertydligt exempel på vad jag menar, över 100 000 visningar på Matgeeks hallonmaränger och jag svär att färre än 50 av dessa tittare har bakat dem. Om ens någon. "Älskling, ska vi köpa en torkugn för några tusen och kasta ut micron och kaffebryggaren? Vi skulle ha nytta av den varje gång vi blir sugna på extra goda maränger, kanske så ofta som en gång vartannat år". Men klippet är ändå läckert.

Jo... men när såg du honom göra något "geekigt" senast? De gamla klippen håller absolut hög klass. Numera handlar dock precis ALLT om betalda samarbeten, där han stressar ihop något hemkunskapslikt och fakturerar. Totalt oengagerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in