Citat:
Ursprungligen postat av
HVIT.
Titta inte på senaste klippet. Han ska inte ha besökare. Testar Semmel-Chips (Semla). Exakt kopia från Matkoma som dessutom har roliga repliker på sina "nya" chips och har fyra olika.
...där jag ger dig rätt, är att det är ganska snobbigt testa en påse i en upplaga på 50 ex.
Det går lite hand i hand med mycket på hans kanal. Utbildande och kan vara kul veta hur man styckar en hjort - men hade jag jägarexamen skulle jag ha tagit reda på det innan jag sköt en. Vilka förutom jägare (och ev deras familjemedlemmar) styckar en hjort? När senast såg jag en hjort till salu?
Jag tror hans målgrupp är folk som ser på matlagning på det sätt jag ser på La Liga. Snygga mål, grymma målvaktsräddningar men inget jag sen går ut i trädgården och återskapar med hjälp av ett brädplank som med- och motspelare. Och vem har ens tid att se hans långa klipp? Minst fem minuters reklamtjat till intro om en oumbärlig kniv för "bara" femtusen spänn.
Han säger ofta att det är så enkelt, fine. Enkelt om du äger en sifon för 1500, har fyra timmar på dig och tycker det är värt privatinportera 2 kg pistagenötter för en tusenlapp för att göra en halvliter glass. Jämför med Filip Poon som använder en stekpanna, kniv och ballongvisp och gör en middag på en halvtimma där klippet är under tio minuter för att han inte börjar med att snacka skit i 7 minuter. Och länkar receptet i beskrivningen.
Nåväl, jag gillar faktiskt Matgeek ändå, men för att se slutresultatet och snappa upp något tips. Även om jag hade haft råd köpa den utrustning han använder hade jag inte kunnat, krävs ett gigantiskt förråd att rymma allt.
Övertydligt exempel på vad jag menar, över 100 000 visningar på Matgeeks hallonmaränger och jag svär att färre än 50 av dessa tittare har bakat dem. Om ens någon. "Älskling, ska vi köpa en torkugn för några tusen och kasta ut micron och kaffebryggaren? Vi skulle ha nytta av den varje gång vi blir sugna på extra goda maränger, kanske så ofta som en gång vartannat år". Men klippet är ändå läckert.
https://youtu.be/obaW3krpxIs