2020-02-07, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
...Jämför med Filip Poon som använder en stekpanna, kniv och ballongvisp och gör en middag på en halvtimma där klippet är under tio minuter för att han inte börjar med att snacka skit i 7 minuter. Och länkar receptet i beskrivningen.

https://youtu.be/obaW3krpxIs

Eller, nä, Filips senaste video visar tyvärr att även han kan ta emot reklam, kolla alla nya Neffprodukter i köket, ny vinkel på spisen osv. När pengarna kommer in så skaffar man sig utgifter där efter, inget konstigt alls.
Citera
2020-02-07, 18:33
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sötgöte
Eller, nä, Filips senaste video visar tyvärr att även han kan ta emot reklam, kolla alla nya Neffprodukter i köket, ny vinkel på spisen osv. När pengarna kommer in så skaffar man sig utgifter där efter, inget konstigt alls.

Men herregud spons gör inget.
Gör man ett bra jobb så måste man kunna leva på det.
Problemet är när kvaliten och lusten till bra filmer sjunker i samma takt som stålarna rullar in.
Matgeek är praktexempel.

Filip Poon, Amir, Matkoma, Mauri klarar sig utmärkt tycker jag.

Citera
2020-02-08, 18:24
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Jo... men när såg du honom göra något "geekigt" senast? De gamla klippen håller absolut hög klass. Numera handlar dock precis ALLT om betalda samarbeten, där han stressar ihop något hemkunskapslikt och fakturerar. Totalt oengagerat.

Jo jag menade inte att jag inte håller med om just det, är det jag saknar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sötgöte

Tycker ändå Filip Poon gör bra riktigt bra videos, han är charmig, pedagogisk och mycket går göra hemma utan märkvärdig utrustning. I sin genré är han bäst i Sverige, och hans genré är "videokokbok". Matgeek aspirerar på vara just en geek och har övergått mer och mer till att göra reklamfilm för onödiga prylar. Jag skiter i vad han tycker om mat och prylar han får betalt för att testa då han hyllar allt. Då ser jag hellre Matkoma som vågar ge låga betyg.
Citera
2020-02-08, 22:31
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
Jag tycker han är helt fenomenal. Inte många som klarar av att göra så många sammarbeten och behålla sin trovärdighet. Han gör inget annat än sin YT kanal, dvs inget daytimejob eller så.. Han får nog absolut så han klarar sig och lite till. Det är han dessutom värd.

Vad i ligger det fenomenala?
Starkt ord.
Använder man ordet kanske om att Björn Borg tar 5 Wimbledon på raken. Om att lyckas överleva Estoniakatastrofen som av några få.

Vad o i hela min himmel har gräken gjort som är fenomenalt? Tagit emot prylar, ofta men inte alltid, köksrelaterade. Fått rena cash för att svamla om mat inte själv vet något om.

En gång för många år sen var han intressant.
Länge sen nu. År sedan. Har glömt vad han exakt gjorde men var nyfiken och hungrig. Då.
Den grejen är pga Geeken själv död över och förbi. Ersatt av prylar, maskiner och annat världsfrånvänt om man är en ”Matgeek” och gör film för matintresserade. Det var liksom dealen.
Lämna annars Matgeek och bli uppriktig; ApparatPrylGeeken!!

Nu sitter han på YT och posar m sitt släppgäng i 1:a class på flyget t Austin Texas USA, för bil och racingresa. Vad säger jag om det?
Inte ett skit såklart om detta är nån slags privat kompis/semesterresa.

Men. Är detta lyx och matfrånvända till Staterna något som jag bör tycka är Fenomenalt i ett Matgeekskanalens namn?? En gång till.... nej.
Är Matgeek mat och köksorienterad?

Ja, nej. Åk till Austin Johan. Titta på bilar.
Skoj. Men for helvede; Hans kanal måste bojkottas som en mat och kökskanal.
Det var så den byggdes upp och nu är den full av oärlighet på ett sätt som aldrig ska accepteras.
Bluff och båg. Bedrägerier och kränkningar mot glad mat och köksglädje.
Precis och exakt motsatsens till fenomenal.

Citera
2020-02-09, 02:16
Bannlyst
Hans senaste där han testar chips med smak av semla med hans fula, lillgamla son va riktigt usel och cringe
Citera
2020-02-09, 11:43
Medlem
mjukmjukares avatar
Fräscht när Matgeek bemödar sig med att fräsa ilsket till skämt då de reser 1:a Klass.
Öm tå. (jag vill inte ens gissa priset på biljetterna )
Människan är helt dum i huvudet.

Matgeek; Ta det onda med det goda!
Andas ut.

Citera
2020-02-09, 14:28
Medlem
Roskorss avatar
Han heter ju Matgeek på youtube för att han är en mat-nörd som bryr sig om detaljer och prylar och sånt som rör mat mer än vad vanliga människor gör. Så man kan ju inte klaga han lever ju upp till sitt namn. Jag tycker han har gjort mycket bra saker. Vem lägger upp en helt gratis välgjord dokumentärfilm om en cocktail? Verkligen, jag är uppriktigt sagt mycket förvånad över den hätska stämningen här i tråden mot honom. Han verkar vara en hygglig och glad prick. Ni låter som ett gäng krävande sura bäbisar som inte kan vara tacksamma för något.
Citera
2020-02-09, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Han heter ju Matgeek på youtube för att han är en mat-nörd som bryr sig om detaljer och prylar och sånt som rör mat mer än vad vanliga människor gör. Så man kan ju inte klaga han lever ju upp till sitt namn. Jag tycker han har gjort mycket bra saker. Vem lägger upp en helt gratis välgjord dokumentärfilm om en cocktail? Verkligen, jag är uppriktigt sagt mycket förvånad över den hätska stämningen här i tråden mot honom. Han verkar vara en hygglig och glad prick. Ni låter som ett gäng krävande sura bäbisar som inte kan vara tacksamma för något.

Hygglig och glad prick...jo, tjena. Möjligen så länge folk stryker honom medhårs, men så fort han får den minsta kritik skämmer han ut sig fullständgt genom att bete sig som en snarstucken tonårsbud. "Men durå jäla TÖNT!", typ. Och titta på hur han beter sig mot folk han anser står under honom i någon slags social hiearki (typ sin kameraman som han ska mästra ständigt) och hur han beter sig mot folk han ser upp till (tindrar med ögonen, nickar febrilt och ställer inte en kritisk fråga, även om personen sagt någonting som går tvärs emot det Matgreed själv påstår sig tycka i andra sammanhang). Han är en lismare som slickar uppåt, sparkar nedåt och som är helt oförmögen att ta kritik.

Och då har jag inte ens nämnt alla hans fejkade "tester" där han får pröjs för att ge "råd" om vad man ska köpa.
Citera
2020-02-09, 15:06
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

Nej han heter det för att han innan försökte ha en image som gamer, hade eller har även en gamingkanal
Citera
2020-02-09, 15:40
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Hygglig och glad prick...jo, tjena. Möjligen så länge folk stryker honom medhårs, men så fort han får den minsta kritik skämmer han ut sig fullständgt genom att bete sig som en snarstucken tonårsbud. "Men durå jäla TÖNT!", typ. Och titta på hur han beter sig mot folk han anser står under honom i någon slags social hiearki (typ sin kameraman som han ska mästra ständigt) och hur han beter sig mot folk han ser upp till (tindrar med ögonen, nickar febrilt och ställer inte en kritisk fråga, även om personen sagt någonting som går tvärs emot det Matgreed själv påstår sig tycka i andra sammanhang). Han är en lismare som slickar uppåt, sparkar nedåt och som är helt oförmögen att ta kritik.

Och då har jag inte ens nämnt alla hans fejkade "tester" där han får pröjs för att ge "råd" om vad man ska köpa.

Ja alla har vi våra dåliga sidor. Tycker fortfarande att ni är för hårda mot honom! Men det är min åsikt. Han är ju ingen politiker! Bara en matlagningsnörd som gör det här som en rolig grej. Han har familj, arbetar, betalar skatt, bjuder in samtliga partiledare till sin kanal, även JÅ, då det tyder enligt mig på en personlig mognad. Så för att han är inställsam så förtjänar han att smutskastas å det grövsta? Att bli barmhärtighetslöst karaktärsmördad och dissikerad på Sveriges största forum? Kan du ge något exempel på när han har agerat på ett sätt som gör honom förtjänt av det starkaste hat enligt dig?
Citera
2020-02-09, 17:53
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ja alla har vi våra dåliga sidor. Tycker fortfarande att ni är för hårda mot honom! Men det är min åsikt. Han är ju ingen politiker! Bara en matlagningsnörd som gör det här som en rolig grej. Han har familj, arbetar, betalar skatt, bjuder in samtliga partiledare till sin kanal, även JÅ, då det tyder enligt mig på en personlig mognad. Så för att han är inställsam så förtjänar han att smutskastas å det grövsta? Att bli barmhärtighetslöst karaktärsmördad och dissikerad på Sveriges största forum? Kan du ge något exempel på när han har agerat på ett sätt som gör honom förtjänt av det starkaste hat enligt dig?

Läs på bättre. Gräv i vad som gör att du uppskattar hans ”mat-detalj-engagemang”?
Hittar du något ärligt? Någon matlagning utan villkor att höra romaner om svindyra prylar?
Kan han något detaljrikt (nördigt) om mat?

Se mer och se igenom hans narcissistiska besatta sida. En rätt skitelak typ som tänder till direkt om du inte stryker honom medhårs.
Nu lackar han på YT för att någon skämtade om att han flyger BizznizClaz. Skitförbannad.
Besatt av stålar på ett sätt som kommer implodera hans kanal.
Önskar jag kunde hålla med dig.
Men se allt han har gjort och ännu gör.
Matgeek ÄR I SIG SJÄLV ett bedrägeri och en enda stor falsk marknadsföring.

Nä, jämför med Filip Poon, Amir i RättRätt, Mauri, Matkoma m fl. Det finns många som kör renhårigt.

,
Citera
2020-02-09, 18:37
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Läs på bättre. Gräv i vad som gör att du uppskattar hans ”mat-detalj-engagemang”?
Hittar du något ärligt? Någon matlagning utan villkor att höra romaner om svindyra prylar?
Kan han något detaljrikt (nördigt) om mat?

Se mer och se igenom hans narcissistiska besatta sida. En rätt skitelak typ som tänder till direkt om du inte stryker honom medhårs.
Nu lackar han på YT för att någon skämtade om att han flyger BizznizClaz. Skitförbannad.
Besatt av stålar på ett sätt som kommer implodera hans kanal.
Önskar jag kunde hålla med dig.
Men se allt han har gjort och ännu gör.
Matgeek ÄR I SIG SJÄLV ett bedrägeri och en enda stor falsk marknadsföring.

Nä, jämför med Filip Poon, Amir i RättRätt, Mauri, Matkoma m fl. Det finns många som kör renhårigt.

,

Kan hålla med om Filip Poon och Mauri - de är mina två favoriter när det kommer till matprogram.

Jag tittar inte så mycket på Matgeek längre men jag såg honom första gången när han gjorde lussekatter vet jag, det var typ 5-6 år sen skulle jag tro och då hade han en del intressanta tips. Jag tycker dock han verkar för detaljfokuserad när det gäller mat ibland, i alla fall förut.

Är han isf ensam om att vara besatt av pengar? Världen kryllar av såna människor. Du kommer få det väldigt jobbigt om du ska hata alla som är lite giriga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in