Citat:
Ursprungligen postat av
gbgpowwer4321
Nu gäller det. Jag ska bara ta mig ur denna hemska period.
Info: 110 kg 173 cm muskulös i grunden. Bukfetma magen måste minska.
Följande:
1. Vilka livsmedel eller kostillskott är viktiga vid viktnedgång från 110 till 95 kg? I kombination med träning varje dag? Kalori underskott?
2. Hur skall jag träna för att nå 95 kg på bästa sätt? utan förlora muskelmassa? Jag tränar varje dag.
Ni får ursäkta mig om jag inte uttrycker mig med mer information. Skriv utförligt tack.
Jag vet det går att minska i vikt 5 kg på en vecka absolut inte omöjligt.
1. Så näringsrik kost du kan, helst. Framförallt blir detta viktigare vid kaloriunderskott. Tillskott skall vara just det, tillskott, till en övrigt bra sammansatt kost eller som en komplettering. Se över kosten först innan du börjar plocka på hyllorna bland tillskott. Det är inget fel på vissa av dessa, men börja i rätt ände.
2. Se till att du kollar upp ett vettigt schema, det finns nämligen en uppsjö av dessa och man får hitta det man själv trivs med. Är du helt ny med träning så finns det en bra tråd här:
(FB) Nybörjarträning 101. Din viktnedgång bör du sköta utanför gymmet, det vill säga med kosten. Det är mest tidseffektivast att reducera denna. Styrketräning gör du för att viktnedgången skall vara av kvalité. Du vill förlora fettmassa och minimalt med muskelmassa, detta bör åtminstone vara målsättningen och även om det inte finns några garantier så minimerar styrketräning och ett någorlunda högt intag av protein risken för att detta skall ske.
Kosten är individuell och får anpassas efter individ och behov. Återigen, någon du själv får göra, även om forumet kan vara bra för tips och liknande. Ett vettigt kostschema som du klarar av att hålla är målsättningen, det måste vara hållbart.