Citat:
Ursprungligen postat av
Mansory
71kg, kanske ställde in den på något högre minns ej. Körde jäkligt löst. Kör alltid på nivå 8-10 och då ligger man väl på medel. Är inte särskilt vältränad gällande kondis
Ja alltså jag tänker att om det finns pulsband eller sån mätare man sätter på fingret så mäter den väl relativt bra. Men på cyklen jag körde så skriver man bara in vikt och trampar på så räknar den ut. Cyklar man löst i 30 min så ligger den väl på runt 100 kcal vilket kan stämma men nångång har ja fått mer än de och inte ansträngt mig särskilt mycket och då börjar man undra :P
För att mäta vad man gör åt på en cykel behöver man egentligen inte veta varken vikt eller puls. Så länge cykeln kan mäta hur många watt du trampar räcker det (sen om din cykel kan det vet jag inte) Sen har ju kroppen en viss verkningsgrad som man inte vet exakt men denna skiljer ganska lite mellan olika personer. 100 kcal på en halvtimme bör du lätt klara att bränna. Förmodligen mer. Är man hyfsad på att cykla kan man nog bränna 500-1000 kcal på en timme.
Edit: Beroende på vikt såklart.