2020-02-04, 13:25
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Kan svara på detta. Definitionen för dödligheten är antalet döda/antalet smittade. Det fetmarkerade måste däremot förklaras mer ingående verkar det som. Nu är det så att dödligheten räknar man ut först efter att ett smittutbrott är över. I detta läge (smittutbrottet är över) utgör antalet smittade mängden {antalet döda + antalet tillfrisknande}. Svårare är det inte.

Dödligheten blir mycket högre än 1% om man tar antalet döda/{antalet döda + antalet tillfrisknande}.

Precis.
Det var så jag skulle räkna.
Ber om ursäkt för tappade siffran.
Tack för att du klargjorde.
Jag landar då på 36% dödlighet. Om jag inte missat nåt.
Senast redigerad av Grollaren 2020-02-04 kl. 13:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
WHO med en ledare som inleder en seriös presskonferens med att nämna sin kollega vid fel namn, fortsätter resten av konferensen med lovsånger till Kinas ära och slänger in flera verser om hur fel det är med reserestriktioner och om hur WHO kommer att motarbeta reserestriktioner.

Mycket bra organisation.

Så du tror dt nu är bara Sverige OCH WHO som som inte har reserestriktioner mot Thailand. Alla andra länder har infört avrådan att resa till Thailand????
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej han hänvisar till det som WHO säger och det internationella hälsoreglementet som alla länder följer. Att reserestrikteta till länder där det inte behövs leder bara till negativa konsekvenser.

Ja det är precis så det är. Svenska myndigheter underkastar sig slaviskt alla direktiv från WHO (FN). Men WHO kan man inte lita på i nuläget. De är globalister och de har tydligt deklarerat att jordens befolkning måste minska. De har utlyst globalt nödläge, men i praktiken är det bara tomma ord. De rekommenderar inga åtgärder och inget land vågar ta egna initiativ.
Citera
2020-02-04, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
det kostar några hundra, om man inte tillhör riskgrupp....vad det gäller i just detta virus,.tror jag inte hjälper(min tanke)Vad som räknas till riskgrupp räknas tydligen olika i landsting
jag har dålig hjärta och diabetes så kanske det gäller
Citera
2020-02-04, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Nu var det sverige vi pratar om och ja, flera länder har stoppat flyg från Kina!

Det handlar om Thailand som TV debatten tog upp.
Citera
2020-02-04, 13:27
Medlem
Blir intressant att se vad som händer med turismen till Thailand. Oavsett vad WHO och andra myndigheter säger, så lär folk själva dra sina slutsatser och då lär Thailands turism minska. Tror inte Thailand är intresserade av att rapportera fler fall än de mest uppenbara.
Citera
2020-02-04, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är precis så det är. Svenska myndigheter underkastar sig slaviskt alla direktiv från WHO (FN). Men WHO kan man inte lita på i nuläget. De är globalister och de har tydligt deklarerat att jordens befolkning måste minska. De har utlyst globalt nödläge, men i praktiken är det bara tomma ord. De rekommenderar inga åtgärder och inget land vågar ta egna initiativ.

Och vllka länder har infört reserestriktioner mot Thailand pga viruset idag?
Citera
2020-02-04, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Påstod knappast att Stefan Löfven är någon diktator. Dina drömmar.
Det tillhör en ledare att tala till folket vid kriser men sådant fattar inte han.
Uppenbarligen inte du heller.
Den beredskap vi har räcker tyvärr inte lång.
Troligen på lägre nivå än när vår forna statsminister före andra världskriget gick ut med. ”Sveriges beredskap är god”
Svensk historias största bluff.

Du bör utses som den mest lurade på hela fb.
Sveriges beredskap är återigen mycket dålig.

Vad ska han säga? "Det är lugnt, vi löser det här" eller "nu är allt skit". Han är ingen expert. Regeringen har redan gett en del rättigheter till folkhälsomyndigheten.
Jag är dock väldigt tveksam till många av deras utlåtanden, men jag uppskattar att vi håller oss lugna och lever som vanligt i Sverige.
Enligt någon sida som jag såg för ett tag sen låg Sverige på sjunde plats ifall det skulle bli en pandemi när det gäller förberedelser.
Så om inte vi är bra förberedda är det tyvärr likadant i andra länder också.
Sitt ner i båten och njut av din sommardrink i Thailand istället för att sprida skrämselpropaganda, så tar vi andra vettiga skribenter här på fb och spekulerar om olika konsekvenser. Over and out.
Citera
2020-02-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
jag har dålig hjärta och diabetes så kanske det gäller
det gör det nog om du har det svart på vitt,..du kan höra med apoteket också
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Vet inte vad det kostar för jag bara frågade ( Mina vårdkontakter, man skickar en textförfrågan) om det hade det hemma på vårdcentralen och det vara bara att komma på dropp in.

https://www.1177.se/Halland/behandling--hjalpmedel/vaccinationer/vaccination-mot-pneumokocker4/
Corona är INTE ENS EN BAKTERIE!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Är det ngn som vet om de hemvändande svenskarna har blivit testade med corona-testet? Eller är det sa att man väntar tills dom ev far feber och testar da?

Nejdå, verkar som andra länder testar alla sina. Så tex Belgien upptäckte ett fall, trots symptomfri.

Men vi i Sverige verkar agera efter Tegnells galenskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det handlar om Thailand som TV debatten tog upp.
Nej jag refererade till tv-debatten för att han tog upp det ekonomiska aspekten , vilken så klart gäller för sverige också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in