Citat:
Ursprungligen postat av
femtaliess
I Kiina är dödligheten för vanlig influensa mellan 1,6-2,6% dvs i nivå med den här influensan. Att drabbas av panik verkar dock vara något som människor gillar
Du har fel!
i kina, om du har en bakomliggande sjukdom, tex hjärtproblem, men drabbas av en influensa och det är influensan som triggar i gång dina hjärtproblem, och om du sedan dör vilket blir högst troligen av en hjärtinfarkt pga influensans påfrestningar, så kommer dödsorsaken att bli hjärtrelaterad och inte pga av influensan!
det är därför man inte kan lita på siffrorna, tex man får höra om och om igen om att 80-90 000 personer dör i influensa varje år i usa, medan i kina är det 1000 st lol. Det är missvisande siffror.
kina ljuger öronen av sig, jag tror seriöst att antalet smittade är 5 miljoner minst, och antalet döda är 5-600 000 personer. risken för att dö är inte alls liten, utan jag har hört ifrån en läkare i canada att den ligger uppe i hela 15%. fråga mig inte om en källa, ja har inte den, men om du googlar carona virus canada så kommer det säkert upp.
dessutom var det en expert i expressen som sa att antalet smittade var 300 000, när själva kina sa att det var 1000 smittade! och det var i början av januari, vi är nu i slutet.
tror ni verkligen kina hade tagit sådana här stora åtgärder för ett så litet problem då.
tänk er en stad med 11 miljoner invånare, sådan stad borde kunna lätt hantera och ta emot 9000 patienter! eller så fuskar de jävligt mycket med vård budgeten.
sedan så undrar man varför de bygger hastigt en sjukhus? varför inte ta en marknadslösning och skriva kontrakt med hotell? och göra om hotellrum till patient rum?
det är för att den "nya sjukhuset" som de bygger är i själva verket en karantän fängelse!
det cirkulerar videos på nätet där kinesiska invånare bränner ner sådana anläggningar.
sverige är ett naivt land! nästan så att man skäms.
vänta bara, så kommer du se att om en 1-2 veckor så kommer sverige att bli rena helvetet.
men jag hoppas att jag har fel, och jag hoppas att jag inte är så konspiratorisk som jag låter. Men situationen ser inte alls bra ut, och allt känns skumt.
svenska median ljuger om caronaviruset, eller så är dem helt hjärntvättade eller vill inte orsaka panik i samhället.