2020-01-31, 20:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Bygger inte på smittade då kina inte rapportera in smittade till WHO. Kolla Hubeis rapport.
Och det innebär att det inte är officiella siffror?

Har föreslagit vid ett flertal tillfällen att man kan googla "officiella".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
I Kiina är dödligheten för vanlig influensa mellan 1,6-2,6% dvs i nivå med den här influensan. Att drabbas av panik verkar dock vara något som människor gillar

Du har fel!

i kina, om du har en bakomliggande sjukdom, tex hjärtproblem, men drabbas av en influensa och det är influensan som triggar i gång dina hjärtproblem, och om du sedan dör vilket blir högst troligen av en hjärtinfarkt pga influensans påfrestningar, så kommer dödsorsaken att bli hjärtrelaterad och inte pga av influensan!

det är därför man inte kan lita på siffrorna, tex man får höra om och om igen om att 80-90 000 personer dör i influensa varje år i usa, medan i kina är det 1000 st lol. Det är missvisande siffror.

kina ljuger öronen av sig, jag tror seriöst att antalet smittade är 5 miljoner minst, och antalet döda är 5-600 000 personer. risken för att dö är inte alls liten, utan jag har hört ifrån en läkare i canada att den ligger uppe i hela 15%. fråga mig inte om en källa, ja har inte den, men om du googlar carona virus canada så kommer det säkert upp.

dessutom var det en expert i expressen som sa att antalet smittade var 300 000, när själva kina sa att det var 1000 smittade! och det var i början av januari, vi är nu i slutet.

tror ni verkligen kina hade tagit sådana här stora åtgärder för ett så litet problem då.

tänk er en stad med 11 miljoner invånare, sådan stad borde kunna lätt hantera och ta emot 9000 patienter! eller så fuskar de jävligt mycket med vård budgeten.

sedan så undrar man varför de bygger hastigt en sjukhus? varför inte ta en marknadslösning och skriva kontrakt med hotell? och göra om hotellrum till patient rum?

det är för att den "nya sjukhuset" som de bygger är i själva verket en karantän fängelse!
det cirkulerar videos på nätet där kinesiska invånare bränner ner sådana anläggningar.

sverige är ett naivt land! nästan så att man skäms.
vänta bara, så kommer du se att om en 1-2 veckor så kommer sverige att bli rena helvetet.

men jag hoppas att jag har fel, och jag hoppas att jag inte är så konspiratorisk som jag låter. Men situationen ser inte alls bra ut, och allt känns skumt.

svenska median ljuger om caronaviruset, eller så är dem helt hjärntvättade eller vill inte orsaka panik i samhället.
Senast redigerad av Aktiespekulanten 2020-01-31 kl. 21:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
De vill inte orsaka panik. Det baseras på den vikten att inte orsaka panik.

Vilket är sant. Panik stjälper.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/coronaviruset-bekraftat-i-jonkoping

Vi vet redan att du kan bli smittad innan sjukdomssymptom visar sig. Malin är en hycklande lögnare och borde få sparken.
Citera
Medlem
InteMassmedias avatar
Är det någon som har uppdaterad status på tyskarna? De alla har ju varit "stable" sedan dag 1

Edit: Svarar mig själv här:
Citat:
SPIEGEL: Mr. Engelmann, how are the infected people in your company ?

Holger Engelmann: We are in close contact with our employees and are pleased that all colleagues who have had positive tests in China and Germany are doing well. The disease seems to take a slight course for them.

https://www.spiegel.de/panorama/gesellschaft/coronavirus-in-bayern-webasto-chef-beklagt-ausgrenzung-seiner-mitarbeiter-a-2a747240-7fb9-4ade-8b3e- d8eb8f309e3e
Skrivet 16:27 idag
Senast redigerad av InteMassmedia 2020-01-31 kl. 21:01.
Citera
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Att drabbas av panik förefaller vara urkorkat. Ett av våra största bekymmer är ju befolkningstillväxten. Nu kanske vi kan stoppa upp den eller rentav få en tillstånd en nedåtriktad befolkningstrend. Tänk vilka klimatfördelar detta kan innebära. Som lök på laxen tillkommer att det oftast är äldre och redan svårt sjuka som stryker med. Äldreomsorgen får en efterlängtat andrum. Kommunkrisen som nu sprider sig kommer att självdö.

Befolkningstillväxten är ett bekymmer i t ex Afrika. De har inga fall alls än så länge.
Visar det sig att den senaste sensationsteorin om att viruset har inklippta HIV segment i sitt DNA är korrekt så vore det ju bra om det letade sig tillbaka till sitt urspring i Afrika.
Citera
2020-01-31, 20:58
Medlem
Klappasäftens avatar
Hur kan hon satt sig i karantän innan hon kom till bostaden? Kan någon svara mig? Hur kan man vara helt säker på att hon inte smittat andra på väg till bostaden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 26xB
MOD tog bort mitt inlägg nyss! Detta är inte konspirationsteori för i helvete. Uttalandet kommer från en av de största experterna på nCov-viruset just nu.

https://twitter.com/DrEricDing/status/1221990534643929089

Läste precis igenom den här tråden. Förstår långt ifrån allt, men min tolkning är att det finns en del i nCov-virusets RNA som inte har någon historik som är historiskt tillhörande i Coronavirusen, utan kommer från något HIV-relaterat virus. Alltså möjligen tecken på bio engineering bakom. Måste läsa detta mer, men ville dela med mig av länken så ni som förstår mer kan läsa.

Några av kommentarerna till detta i Twitter-tråden är att detta verkar helt galet och måste verifieras snarast.

Det kommer även upp bland kommentarerna det faktum att två kinesiska spioner (gästforskare) uteslöts från ett kanadensiskt level 4-virologiskt laboratorium i somras efter att ha troligen smugglat virus till Wuhan-faciliteten. En av spionerna forskade på Coronavirus. Detta är inte heller konspirationsteori, utan autentiska misstankar. De kinesiska gästforskarna tvingades lämna Kanada omgående.

Intressant. Det kanske t o m är rövpesten i luftburen form? Fast med rövpesten tog det väl minst 5 år innan man utvecklade symptom? Kan det här ha legat och puttrat i flera år utan att någon har märkt något? Det finns ju en liknande hisnande teori om galna ko-sjukan: https://www.reddit.com/r/nosleep/comments/6j2etg/i_submit_to_you_a_warning_from_60_years_in_the/
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Nu börjar nog katastrofen på riktigt, 6 misstänkta fall i Delihi, Indien nu , man kan ju hoppas på en liten stillsam förkylning i.o.f ....https://www.hindustantimes.com/india-news/6-admitted-to-delhi-hospital-on-suspicion-of-contracting-coronavirus/story-Botg0pT9lXbgdY8ayIvcKM.html

Oj. Ja nu kan det gå fort. Indien. Smutsigt, fattigt och jääääkligt mycket folk som bor tätt.
Citera
2020-01-31, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
För att inte tala om indianerna i ”the new country”

Nu var det väl ändå främst smittkoppor som var orsaken där? Viss skillnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
I Kiina är dödligheten för vanlig influensa mellan 1,6-2,6% dvs i nivå med den här influensan. Att drabbas av panik verkar dock vara något som människor gillar
Kina redovisar knapp några döda i influensan, Kina kännaren serpentza på Youtube säger 50 fall per år, det beror på att Kina inte anger influensan som dödsorsak om t.ex den avlidne har en annan underliggande sjukdom eller svaghet, dåligt hjärta osv, då blir dödsorsaken t.ex hjärtsvikt.

Vart har du fått dom siffrorna från
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-01-31 kl. 21:02.
Citera
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Och det innebär att det inte är officiella siffror?

Har föreslagit vid ett flertal tillfällen att man kan googla "officiella".

För smittade nej,några sådana officiella siffror har inte WHO och de påstår inte att de har det heller. Jag har förklarat detta för dig mer än fem gånger nu.
Citera
2020-01-31, 21:00
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Hur kan hon satt sig i karantän innan hon kom till bostaden? Kan någon svara mig? Hur kan man vara helt säker på att hon inte smittat andra på väg till bostaden?

Enligt SVENSKA myndigheter smittar det inte innan man får symptom. Hon fick symptom efter att hon kommit hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in