2020-02-04, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
can man vaccinera sig redan nu mot lunginflammation?? Vad kostar det?
det kostar några hundra, om man inte tillhör riskgrupp....vad det gäller i just detta virus,.tror jag inte hjälper(min tanke)Vad som räknas till riskgrupp räknas tydligen olika i landsting
Citera
2020-02-04, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
https://www.expressen.se/kvallsposten/misstankt-corona-fall-utreds-i-karlskrona/
Blekinge fallet!
Men flygen från Kina går oavbrutet, Anders Tegnell sätter tydligen Ekonomin före hälsa, det framgick
Tydligt när han blev intervjuad i Aktuellt igår!

Ja det är så fruktansvärt uppenbart att våra myndigheter sätter ekonomi, globalisering och personlig frihet framför människors hälsa trots att de har som uppgift att skydda den. Jag har inget förtroende alls för våra myndigheter längre. De jobbar i alla fall inte för svenska folkets bästa, den saken är helt klar.

Det är också märkligt att ingen politiker uttalar sig i frågan, inte ens JÅ har sagt ett knyst om detta virus. Den politiker som går ut i media och säger att vi måste stänga gränserna mot Kina kommer säkert att belönas av väljarna, men ingen verkar våga av någon anledning.
Citera
2020-02-04, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Han var väldigt tydlig med att om vi slutade resa till Thailand, skulle deras ekonomi får lida, samma gäller så klart sverige .

Finns det några andra länder som avråder resa till Thailand idag tror du?
Citera
2020-02-04, 13:22
Medlem
Kinas regering går hårt ut mod dom som försöker rapportera om läget.
https://www.youtube.com/watch?v=GAdZKvY8_l4&feature=share&fbclid=IwAR1aVE8 -WV_N0etqHUDZXMuKbFus6LoxjMgloNPGZZZ5zhAacNbxUy30A2 c
Citera
2020-02-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Givetvis. Men varför har ni inte redan gjort det?
jo delvis men vi har fortfarande bara mat för 4-6 månader och barnet går på dagis fast vi bor långt borta i skogen som tur
Citera
2020-02-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej han hänvisar till det som WHO säger och det internationella hälsoreglementet som alla länder följer. Att reserestrikteta till länder där det inte behövs leder bara till negativa konsekvenser.
WHO med en ledare som inleder en seriös presskonferens med att nämna sin kollega vid fel namn, fortsätter resten av konferensen med lovsånger till Kinas ära och slänger in flera verser om hur fel det är med reserestriktioner och om hur WHO kommer att motarbeta reserestriktioner.

Mycket bra organisation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är så fruktansvärt uppenbart att våra myndigheter sätter ekonomi, globalisering och personlig frihet framför människors hälsa trots att de har som uppgift att skydda den. Jag har inget förtroende alls för våra myndigheter längre. De jobbar i alla fall inte för svenska folkets bästa, den saken är helt klar.

Det är också märkligt att ingen politiker uttalar sig i frågan, inte ens JÅ har sagt ett knyst om detta virus. Den politiker som går ut i media och säger att vi måste stänga gränserna mot Kina kommer säkert att belönas av väljarna, men ingen verkar våga av någon anledning.

Och vilka andra länder har reserestriktioner mot Thailand pga viruset?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Finns det några andra länder som avråder resa till Thailand idag tror du?
Nu var det sverige vi pratar om och ja, flera länder har stoppat flyg från Kina!
Citera
2020-02-04, 13:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det gör inte det. De uppgifterna ligger under "konslulär individuell sekretess"...

Det närmar sig en häxjakt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Mm, jag hade ett hopp om att JÅ iallafall skulle ha nån åsikt, verkar som hela bunten gått i ide?
Citera
Medlem
jardins avatar
Är det ngn som vet om de hemvändande svenskarna har blivit testade med corona-testet? Eller är det sa att man väntar tills dom ev far feber och testar da?
Citera
2020-02-04, 13:25
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
can man vaccinera sig redan nu mot lunginflammation?? Vad kostar det?

Vet inte vad det kostar för jag bara frågade ( Mina vårdkontakter, man skickar en textförfrågan) om det hade det hemma på vårdcentralen och det vara bara att komma på dropp in.

https://www.1177.se/Halland/behandling--hjalpmedel/vaccinationer/vaccination-mot-pneumokocker4/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in