2020-02-03, 22:18
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är definitivt inte alla som är det. Finns många kvinnor som är både intellektuellt och ekonomiskt överlägsna män.
Pratar du om fysisk styrka så ger jag dig rätt, men det var inte det jag syftade på.

Shallow, tittar man historiskt så är ju kvinnor det, och det stör inte heller kvinnor utan feminister.
Citera
2020-02-03, 23:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Shallow, tittar man historiskt så är ju kvinnor det, och det stör inte heller kvinnor utan feminister.

Vi lever i nuet, inte i historien. Och jo det stör i princip alla kvinnor idag att de stackars kvinnorna förr inte haft rösträtt eller fått arbeta eller sköta sin egen ekonomi, på grund av att andra har förbjudit dem.
Citera
2020-02-03, 23:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Eller så är det du som missade svaret du fick men det får vi inte veta eftersom du inte berättar vilken fråga du avser. En dag kanske du lär dig att det är lättare att få svar om man berättar vad frågan var, men det är tveksamt, du kommer nog aldrig att lära dig.

Återigen visar du upp dina fördomar, det är klart det finns läkare och forskare i Thailand precis som det gör i Sverige.

Ja det har jag aldrig påstått att det inte gör. Dock påstår jag att det inte främst är dessa som söker en svensk Bertil 55 år som tappat livsgnistan och börjat gro ölmage.
Citera
2020-02-03, 23:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Alla möjliga. Förvånansvärt nog en del vältränade och snygga unga män. I alla fall många som var långt över hennes liga.

Ah snack. Ofta en eftertraktad man skulle försöka få en fet gris på kroken.
Citera
2020-02-03, 23:44
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Han menade kanske helt korrekt att alla kvinnor gör det men att främst de svenska feministerna ser ner på utländska tjejer som gör det trots att de gör det själva. Det är just där hyckleriet finns.

Aha, det där hyckleriet. Det är fittkontroll-larmet
Det brukar ljuda i sammanhang då feministmaffian förlorar kontroll över sin viktigaste resurs till konkurerande verksamhet.
Så det är utländska tjejer nu som ska sjasas bort. Samma sak med hororna och sexdockorna. (Sexdockorna, vem kunde tro det?)
Det är inte bra för verksamheten om män kan få sex på annat håll, då förlorar feministerna sin maktposition. Aj aj.
Citera
2020-02-03, 23:44
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Du menar att sopgubbar inte kan skaffa en relation i Sverige?
På krogen, nej.
På fotboll eller på en pub med tomboys, kanske. Är han rippad och ser tuff ut spelar det ingen roll om han är massmördare. Det är nästan ett plus.
Citera
2020-02-03, 23:46
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Vi lever i nuet, inte i historien. Och jo det stör i princip alla kvinnor idag att de stackars kvinnorna förr inte haft rösträtt eller fått arbeta eller sköta sin egen ekonomi, på grund av att andra har förbjudit dem.
Vad pratar du om?
Rösträtt?
Fri och allmän rösträtt fick män i Sverige 2010. Då hade ni haft den i 90 år medan män hade värnplikt, vilket i princip betyder offra sitt liv för att skydda henne och barnen vid händelse av krig.
Citera
2020-02-03, 23:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja det har jag aldrig påstått att det inte gör. Dock påstår jag att det inte främst är dessa som söker en svensk Bertil 55 år som tappat livsgnistan och börjat gro ölmage.

Det är ingen principiell skillnad mellan thaitjejer och svenska tjejer på den punkten, alla försöker gifta upp sig.
Citera
2020-02-03, 23:48
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ah snack. Ofta en eftertraktad man skulle försöka få en fet gris på kroken.
Det finns ganska många män som gillar BBW.
Den hetaste H&M-modellen hette Anna Nicole Smith.
Hon gifte sig med en 90 plussare. Kärlek vid första ögonkastet, hörde jag...
Citera
2020-02-03, 23:51
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Det är inte varesig mitt fel eller mitt problem att du inte förstår vad det är man skriver.
Thailändskor ÄR i en underlägsen position gentemot en svensk man, så länge hon inte kommer från en välbeställd familj, vilket de flesta där inte gör.
Du försöker att få verkligheten till något den inte är.
Det gamla sedvanliga kvinnor är underlägsna mannen. Du känner tydligen inte thaikvinnor. De är betydligt mer företagssamma än genomsnittlig svensk radhusbrutta.
Det är troligen mer riktigt att det är de som styr än tvärtom.
Citera
2020-02-03, 23:55
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Du verkar inte ha en susning om vad du pratar om.
Tror du på fullt allvar att förutsättningarna för 100 eller 150 år sen var som idag?
Vet du ens vart folk bodde då?
Du pratar om ett ståndssamhälle som övergick till industrialisering och det fanns knappt jobb för kvinnor i industrin då. Inte förrän det behövdes maskiskriverskor och textilindustrin blev stor.
Övriga jobbade som husor och pigor, men fler blev hemmafruar och försörjdes av en man i ett tungt och farligt arbete och fick en lön de överlevde på.
Det var inte fråga om ett konsumtionssamhälle för lånade pengar som idag.
Citera
2020-02-04, 01:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lareva
Garvar bara åt det. Majoriteten av alla män gör vad som helst för att ha sex med oss. Det är så enkelt att få en man.

Så är det, men majoriteten av svenska män har ännu inte fattat att det är SÅ lätt att få en kvinna bara man lämnar Sverige. Jag skakar bara på huvudet åt alla svenska män som fortfarande år 2020 kämpar och sliter, sitter på Tinder, sociala medier, går på krogen, och sitter på dejter och förnedrar sig själva till max bara för att få komma till, eller "get lucky"...

Dessutom med feministskadade eländen till kvinnor. Herregud, köp en flygbiljett istället.

Men fler och fler vaknar förstås upp, så det går nog bra till slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in