2020-02-03, 15:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det låter ju väldigt humant och snyggt när du uttrycker dig så, men en ung man som går på lokal och betar av de första inledande artighetsfraserna, får som steg tre efter vädret frågan vad han jobbar med.
En sopåkare hinner inte ens öppna munnen för att erbjuda att bjud på något innan hon dragit och står eller sitter med en annan kille och kör artighetsfraser.

Du menar att sopgubbar inte kan skaffa en relation i Sverige?
Citera
2020-02-03, 15:59
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
De enda som kritiserar kvinnlig hypergami här är antifeministerna. Hyckleriet ligger i att antifeministerna starkt kritiserar svenska kvinnors hypergami som inte ens är lika uttalad i Sverige längre eftersom kvinnor tjänar egna pengar och kräver skäliga löner.

Men av någon anledning går thailändska kvinnors hypergami bra.

Well played.
Citera
2020-02-03, 16:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
De enda som kritiserar kvinnlig hypergami här är antifeministerna. Hyckleriet ligger i att antifeministerna starkt kritiserar svenska kvinnors hypergami som inte ens är lika uttalad i Sverige längre eftersom kvinnor tjänar egna pengar och kräver skäliga löner.

Men av någon anledning går thailändska kvinnors hypergami bra.

Jag är antifeminist och du har aldrig hört mig klaga på hypergami, jag påpekar däremot ert hyckleri.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Buhuu, vaknat på dåligt humör idag?
Du känns lite som en av mina grabbar i klassen just nu. "Alla är dumma"... ungefär. Han brukar dra på smileband när man plockar fram gullestilen "nämen lilla hjärtat, vad är det nu?" Funkar det på dig med mån tro?

Du vet inte vad som händer i människors relationer eller hur mycket den ena eller den andra tjänar. Om kvinnan tjänar mindre än mannen behöver det inte vara ett aktivt val, särskilt inte om det handlar om några tusenlappar. En sopgubbe tjänar mer än en dagisfröken, och jag tror inte att hon tänkte nånting i stil med "jaja bara han tjänar mer än mig..."

Jobbigt att jag sätter fingret på ert hyckleri låter det som.

Exakt hur kvinnor tänker kan vi spekulera kring men vad vi objektivt kan se är att kvinnor är pengafixerade när de väljer partner samtidigt som de gärna kritiserar relationer med thaitjejer eftersom de sägs välja mannen pga pengarna.
Citera
2020-02-03, 16:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du menar att sopgubbar inte kan skaffa en relation i Sverige?

De kan inte gifta sig uppåt. Jag känner en IT-kille som tjänade bra som brukade köra med det på krogen när tjejen frågade vad han jobbade med, "jag är sopgubbe" brukade han svara. Konversationen tvärdog alltid.

Han tyckte det var ett bra test för att sålla bort pengafixerade tjejer och sållade därmed bort alla svenska tjejer. Han gifte sig istället med en invandrartjej som städade på hans företag.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2020-02-03 kl. 16:08.
Citera
2020-02-03, 16:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
De kan inte gifta sig uppåt. Jag känner en IT-kille som tjänade bra som brukade köra med det på krogen när tjejen frågade vad han jobbade med, "jag är sopgubbe" brukade han svara. Konversationen tvärdog alltid.

Han tyckte det var ett bra test för att sålla bort pengafixerade tjejer och sållade därmed bort alla svenska tjejer. Han gifte sig istället med en invandrartjej som städade på hans företag.

Ibland svarade jag att jag tjänade 80 000-90 000 tusen i månaden, konversationen tvärdog alltid. Bra sätt att sålla bort killar med liten kuk

Jag är nu sambo med en serb sen många år.
Senast redigerad av Jenny9 2020-02-03 kl. 16:19.
Citera
2020-02-03, 16:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag är antifeminist och du har aldrig hört mig klaga på hypergami, jag påpekar däremot ert hyckleri.

Du har aldrig hört mig klaga på att män reser till Thailand och skaffar tjej/fru/knullar runt.
Citera
2020-02-03, 16:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Skulle killar med liten kuk säga nej till mycket pengar?

Det var ett skämt, jag syftade på osäkra män.

Citat:
Jag är osäker på om jag hört just dig klaga på eller kritisera det men jag har hört flera av er feminister tala nedsättande om thaitjejer, bl.a. Moment.

Konstigt det har inte jag gjort. Som vadå, kan du ge exempel?
Citera
2020-02-03, 19:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Jobbigt att jag sätter fingret på ert hyckleri låter det som.

Exakt hur kvinnor tänker kan vi spekulera kring men vad vi objektivt kan se är att kvinnor är pengafixerade när de väljer partner samtidigt som de gärna kritiserar relationer med thaitjejer eftersom de sägs välja mannen pga pengarna.

Jag tycker inte precis att svenska kvinnor kritiserar thaitjejer, det hör jag aldrig. Om du menar här på forumet så har ämnet kommit upp eftersom ni har börjat klaga på svenska tjejer som är ute efter pengar, men när det kommer till thailändska kvinnor så går det utmärkt bara för att de är i en underlägsen position.
Det är ju ert hyckleri som bland annat jag varit tvungen att slå hål på. Jag hade inte pratat om thaitjejer annars, jag kan förstå varför de agerar som de gör.
Citera
2020-02-03, 19:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Exakt, kvinnor blir förnärmade när män vill ha sex med dem. Motsvarande gäller inte män. Dessutom är skamliga förslag bara ett uttryck som jag slarvigt slängde ur mig i farten. Regga ett konto med t ex överviktig kvinna på valfri dejtingsajt och du kommer få meddelanden, uppvaktning, komplimanger, bli erbjuden dejter, sex, relationer, partner och allt däremellan.

Har du gjort detta själv eller??
Citera
2020-02-03, 19:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag tycker inte precis att svenska kvinnor kritiserar thaitjejer, det hör jag aldrig. Om du menar här på forumet så har ämnet kommit upp eftersom ni har börjat klaga på svenska tjejer som är ute efter pengar, men när det kommer till thailändska kvinnor så går det utmärkt bara för att de är i en underlägsen position.
Det är ju ert hyckleri som bland annat jag varit tvungen att slå hål på. Jag hade inte pratat om thaitjejer annars, jag kan förstå varför de agerar som de gör.

Jag har hört dig prata väldigt nedsättande om dem men du ser uppenbarligen inte dina egna fördomar och värderingar.

Du kommer även direkt in här på deras underlägsna position trots att även svenska tjejer väljer partner med plånboken som stark preferens men du har sagt betydligt värre saker än så tidigare.
Citera
2020-02-03, 19:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja men det var väl trevligt för din polare.

Ja han slapp en pengafixerad svensk tjej med sin taktik och valde till slut en invandrartjej som var städare. Inte så ofta det motsatta sker att en högavlönad kvinna skulle välja en manlig städare eller annan lågavlönad man.
Citera
2020-02-03, 19:37
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ja han slapp en pengafixerad svensk tjej med sin taktik och valde till slut en invandrartjej som var städare. Inte så ofta det motsatta sker att en högavlönad kvinna skulle välja en manlig städare eller annan lågavlönad man.

Det stämmer bra Svenne, kvinnor går på status och män på utseende vid val av stadig partner.
När den rika kvinnan knullar städaren är hon otrogen mot sin äldre och rikare man. Hon skulle aldrig gifta sig med städaren trots att han är yngre och snyggare
Evolutionärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in