Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Under sådana hemska förutsättningar är det ju ett rent måste att mannen tar över hemmet i familjen och bringar lite ordning och reda i äggkaoset så det inte blir omelett över hela köket.
Vem vet, det kanske rent av är så att kvinnan inte av Gud är given uppdraget att koka ägg utan att den person i förhållandet som är bäst lämpad för det och gillar det mest hanterar äggklockan.
Jag vet inte riktigt om du bara låtsas om som att du inte förstår poängen i mitt inlägg? Poängen var att jag, och många fler, upplever att både killar och tjejer som får en 'svensk' jämställd uppfostran faller ut så olika. Inte alla men många killar tar till sig detta med matlagning utan problem och vissa har det till och med som intresse.
Emedan fler och fler svenska tjejer verkar tycka sånt är tråkigt och sätter sig på tvären. De verkar uppfatta det som att de är balla för att de är så "självständiga" att de inte ens vet hur man kokar snabbmakaroner och skiter i att diska. Wow! Kvinnofrigörelse! Är det någon slags Sex and The City tillvaro man tagit efter, inte bara vad gäller förhållanden?
...tjejer kan!...typ gå på nattklubbar och fika. Förklara gärna.
Vet faktiskt inte någon gång i historien som män dragits till sådant beteende för långvarigt förhållande med en kvinna. Sedan att många inte förväntar sig en Marta Stewart är väl en sak, men jag tror du fattar vad jag vill säga.
Till trådens ämne ska jag lägga till att jag inte håller med om detta med att överge. Det handlar egentligen inte om man är svensk eller inte.