2020-02-03, 21:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag har hört dig prata väldigt nedsättande om dem men du ser uppenbarligen inte dina egna fördomar och värderingar.

Du kommer även direkt in här på deras underlägsna position trots att även svenska tjejer väljer partner med plånboken som stark preferens men du har sagt betydligt värre saker än så tidigare.

Det är inte varesig mitt fel eller mitt problem att du inte förstår vad det är man skriver.
Thailändskor ÄR i en underlägsen position gentemot en svensk man, så länge hon inte kommer från en välbeställd familj, vilket de flesta där inte gör.
Du försöker att få verkligheten till något den inte är.
Citera
2020-02-03, 21:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är inte varesig mitt fel eller mitt problem att du inte förstår vad det är man skriver.
Thailändskor ÄR i en underlägsen position gentemot en svensk man, så länge hon inte kommer från en välbeställd familj, vilket de flesta där inte gör.

Och din utgångspunkt är alltid att hon inte kan komma från en välbeställd familj eller att hon har skaffat sig en position på egen hand. Här kommer dina fördomar fram igen.

Dessutom gäller motsvarande förstås för alla kvinnor som gifter upp sig ekonomiskt och plånboken prioriteras hårt av svenska kvinnor oavsett vilken nivå de befinner sig på.
Citera
2020-02-03, 21:07
Bannlyst
Citat:
Och din utgångspunkt är alltid att hon inte kan komma från en välbeställd familj eller att hon har skaffat sig en position på egen hand. Här kommer dina fördomar fram igen.

Dessutom gäller motsvarande förstås för alla kvinnor som gifter upp sig ekonomiskt och plånboken prioriteras hårt av svenska kvinnor oavsett vilken nivå de befinner sig på.

Mycket bra inlägg som påpekar just dessa svenska feministers oförmåga att tänka rationellt.

Användaren "Moment22x22" verkar känna sig väldigt träffad av de negativa aspekterna etniskt svenska kvinnor ofta uppvisar och uppvisar här i tråden en mycket defensiv skrivstil. Kanske kan du ge mer ingående detaljer om hur ni svenska kvinnor blivit klassade som andrahandssortering, skadat gods?
Senast redigerad av Chalmers 2020-02-03 kl. 21:09.
Citera
2020-02-03, 21:10
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Men vilken kvinna är inte i en underlägsen position gentemot en man?
Citera
2020-02-03, 21:18
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmers
Mycket bra inlägg som påpekar just dessa svenska feministers oförmåga att tänka rationellt.

Hur är det specifikt relaterat just till svenska feminister?
Att kvinnor söker trygghet och status hos män är väl universellt?
Jag kanske missuppfattade något?
Citera
2020-02-03, 21:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Hur är det specifikt relaterat just till svenska feminister?
Att kvinnor söker trygghet och status hos män är väl universellt?
Jag kanske missuppfattade något?

Han menade kanske helt korrekt att alla kvinnor gör det men att främst de svenska feministerna ser ner på utländska tjejer som gör det trots att de gör det själva. Det är just där hyckleriet finns.
Citera
2020-02-03, 21:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du har varit med i trådar där det har yttrats och att du ändå är ovetande om det tyder på att du inte reagerade på dessa nedsättande omdömen. Så blir det när man själv har liknande värderingar, då ser man inte hur illa det är.

Jag har faktiskt ingen aning om vad du pratar om nu. Och sen bara förutsätter du att jag nedvärderar thailändska kvinnor.....? Vad var det som yttrades?
Citera
2020-02-03, 21:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja han slapp en pengafixerad svensk tjej med sin taktik och valde till slut en invandrartjej som var städare. Inte så ofta det motsatta sker att en högavlönad kvinna skulle välja en manlig städare eller annan lågavlönad man.

Ja det verkar som att en del män har väldigt dåligt omdöme vad gäller att välja tjejer. Jag menar man får ju ha lite vett i skallen och välja de som inte är så ytliga och pengafixerde. Men tyvärr så tänker män med kuken för ofta, och då går det som det går.
Tur att varje person är i ställning till att ta ansvar för sig själv, precis som din polare gjorde. Föredömligt.
Citera
2020-02-03, 21:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Amen vakna upp! Hur stor andel skulle du gissa kommer från en välbeställd familj av de tjejer i Thailand som slår sig ihop med en svensk man och flyttar från sitt eget land?
Citera
2020-02-03, 21:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Men vilken kvinna är inte i en underlägsen position gentemot en man?

Det är definitivt inte alla som är det. Finns många kvinnor som är både intellektuellt och ekonomiskt överlägsna män.
Pratar du om fysisk styrka så ger jag dig rätt, men det var inte det jag syftade på.
Citera
2020-02-03, 21:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Yes. Jag experimenterade en hel del på nätdejtingsidor och appar för några år sedan.
Jo men du ska kanske fundera på vilken sorts killar det var som kontaktade denna feta grisen du skapade.
Citera
2020-02-03, 22:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
De är extremt sällsynta, plånboken spel mycket stor roll för kvinnor.

Jag känner inte många thailändska tjejer men en av de få jag känner var forskare i Thailand.

Nä men man behöver inte känna thailändska tjejer för att kunna ta del av hur det förhåller sig i landet.

Möjligt att många tjejer är så, jag vet inte. Jag vet bara att jag och mina närmsta vänner inte är såna och jag tänker inte göra en massa antaganden på noll grunder angående andra tjejer och kvinnor i Sverige.
Det finns hur som helst tjejer som inte håller på med ytlighet, men män är ofta så förblindade av en välsvarvad kropp att allting annat glöms bort, och då får de skylla sig själv att det blir som det blir.
Som jag sa, mina pojkvänner har aldrig tjänat mer än mig. Tvärtom de har pluggat diffusa utbildningar.

Det du pratar om med svenska kvinnor vs utländska kvinnor skulle kunna likställas med att många utländska män har lägre krav på kvinnans utseende än vad svenska män har.
Svenskar är ett rätt så bortskämt folkslag och många tror de lever i nån Hollywoodfilm. Och jo, det gäller killar/män också. Många har höga krav på både partner och boende samt levnadsstandard, både kvinnor och män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in