Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
De är extremt sällsynta, plånboken spel mycket stor roll för kvinnor.
Jag känner inte många thailändska tjejer men en av de få jag känner var forskare i Thailand.
Nä men man behöver inte känna thailändska tjejer för att kunna ta del av hur det förhåller sig i landet.
Möjligt att många tjejer är så, jag vet inte. Jag vet bara att jag och mina närmsta vänner inte är såna och jag tänker inte göra en massa antaganden på noll grunder angående andra tjejer och kvinnor i Sverige.
Det finns hur som helst tjejer som inte håller på med ytlighet, men män är ofta så förblindade av en välsvarvad kropp att allting annat glöms bort, och då får de skylla sig själv att det blir som det blir.
Som jag sa, mina pojkvänner har aldrig tjänat mer än mig. Tvärtom de har pluggat diffusa utbildningar.
Det du pratar om med svenska kvinnor vs utländska kvinnor skulle kunna likställas med att många utländska män har lägre krav på kvinnans utseende än vad svenska män har.
Svenskar är ett rätt så bortskämt folkslag och många tror de lever i nån Hollywoodfilm. Och jo, det gäller killar/män också. Många har höga krav på både partner och boende samt levnadsstandard, både kvinnor och män.