2020-02-02, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag håller inget du säger för omöjligt. Förutom shacken baby syndrom. Det är spädbarn som kan dö av att bli skakade på det sättet, du kan inte skaka ett snart fyra årigt barn så det dör, då skulle det avsiktligt eller oavsiktligt nog behövs slå huvudet i något under skakningarna.

Smart det där att mamman ville skydds pappan. Det är inte alls omöjligt.
Speciellt inte om mamman är lite lågbegåvad. Vilket inte är helt ovanligt hos den typen av kvinnor som den bild av henne målats upp här.

Att ett barn skakas är vanligast bland barn under två års ålder, men det kan hända barn som är så gamla som fem.

https://attvaramamma.se/bebisar/vad-behover-du-veta/tips-for-att-ta-hand-om-din-bebis/vad-innebar-begreppet-skakade-barn/amp/
Citera
2020-02-02, 01:08
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Kan det även vara vållande om det skulle vara som Baxman86 skrivit?.
Att flickan va delad i två delar.
Men om det är så så borde det ju vara minst dråp. Hur vållar man att någon hamnar i två delar? Råkar lite oaktsamt köra dom i en bandsåg?
Citera
2020-02-02, 01:12
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Att ett barn skakas är vanligast bland barn under två års ålder, men det kan hända barn som är så gamla som fem.

https://attvaramamma.se/bebisar/vad-behover-du-veta/tips-for-att-ta-hand-om-din-bebis/vad-innebar-begreppet-skakade-barn/amp/
Jo, fast jag tror verkligen inte det. Men jag har haft fel förut så jag säger inte att det inte är så.
Citera
2020-02-02, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Griftefriden tror jag handlar om hanteringen efter döden.
👍
Citera
2020-02-02, 01:24
Medlem
eleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Det som inte riktigt går ihop är vållandet OCH griftefriden. Det ena hade funkat, men båda två ihop blir klurigt.

Det verkar som att det bara gäller det ena,
grovt vållande till annans död, och inte båda brottsrubriceringarna 🤔
På SVT Nyheter står det så här:

”Inledningsvis var brottrubriceringen brott mot griftefriden, men enligt Åklagarmyndighetens pressjour utreds händelsen nu som grovt vållande till annans död.”
Citera
2020-02-02, 01:28
Medlem
Citat:
Men om det är så så borde det ju vara minst dråp. Hur vållar man att någon hamnar i två delar? Råkar lite oaktsamt köra dom i en bandsåg?

Ja minst sagt dråp. Baxman86 trollar kanske man vill ju inte tro någon gör så när
ett litet oskyldigt barn mist livet.
Citera
2020-02-02, 01:37
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Ja minst sagt dråp. Baxman86 trollar kanske man vill ju inte tro någon gör så när
ett litet oskyldigt barn mist livet.
Eller så förstår inte Baxmsn86 bättre, många gör inte det.
Citera
2020-02-02, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Gällande Oehme så föddes han i Värmland och är utbildad i Uppsala. Hans fumliga språk beror inte på att han är andraspråkstalare. En advokat med så gedigen erfarenhet som Oehme skulle inte uttala sig till media med specifik information om vilken handling som skett. Det är helt jävla uteslutet att han menade något annat än att hon förlorat barnet.
I Norge heter förlorat "tapt".
Värmländska dialekten har påverkan från norska språket, så det kan kanske förklara saken.
Citera
2020-02-02, 01:46
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
I Norge heter förlorat "tapt".
Värmländska dialekten har påverkan från norska språket, så det kan kanske förklara saken.
Där sa du något! Hade inte reflekterat över att värmländska kan ha påverkat. Hur som helst tycker jag inte det är ett märkligt misstag.
Citera
2020-02-02, 01:50
Medlem
Är det någon som vet vilket nummer på Styrmansgatan? Kan det vara 28?
Får bara 1 träff på ett par hon 44 han 43
Citera
2020-02-02, 01:59
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Men vållade kan ju vara massor, även om man av oaktsamhet vållat någons död, så är nog känslan när man står det med ett dött barn kaos och en människa i chock kan ju göra jätte konstiga saker.

Är du dum eller?

Läs några sidor tillbaka i tråden så förstår du ditt misstag...
Citera
2020-02-02, 02:11
Medlem
Unicornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southflower77
Är det någon som vet vilket nummer på Styrmansgatan? Kan det vara 28?
Får bara 1 träff på ett par hon 44 han 43

Styrmansgatan 34 har sagts många gånger i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in