2020-02-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baxman86
Kan stämma att jag trollar lite😜
Har jobbar inom en blåljus organisation tidigare men inte längre. Kan/vill inte avslöja min källa då hen skulle bryta mot sin tystnadsplikt.
Men källan är trovärdig. Mer säger jag inte.

Vad vet du mer?
Citera
2020-02-01, 23:26
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsAnnie
Att "tappa" någon är en inte helt ovanlig formulering av att man förlorat någon ur sitt liv. Visst kunde man tänkt till en extra gång innan man använder den formuleringen, men som sagt, inte helt ovanligt.
Man får oxå tappa ett treårigt, snart fyraårigt barn jävligt illa för att de ska avlida. Barn ganska stora i den åldern.
Citera
2020-02-01, 23:28
Medlem
tinkyminkys avatar
Men sluta böla över att någon har brutit mot sin tystnadsplikt. Är det er huvudvärk eller? 😱
Citera
2020-02-01, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det vore avsevärt klantigare att råka informera om en pågående utredning än att bara råka göra ett numera rätt vanligt språkfel. Att en mycket liknande mening med ordet "förlorat" används i en annan tidning är även detta en indikation på att det är ett språkfel - advokaten har förberedda svar och kommer säga samma sak till alla tidningarna, även om ordval kan skilja sig lite åt. Antagligen pratade han bara med Expressen först och korrigerade sedan språkfelet till andra tidningar.
Långskott men jag jobbar med danskar ibland och de säger tappar (taber) när de menar förlorar eller mister. Ibland smittar ju språk av sig, jag slås av att skåningar ofta använder danska uttryck, typ grina=le, kartoffel=potatis, rullebör=skottkärra, finns nog hundra ord till. Tänkte om advokaten hade danskt eller skånskt påbrå eller jobbar i den delen av landet.
Citera
2020-02-01, 23:56
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Långskott men jag jobbar med danskar ibland och de säger tappar (taber) när de menar förlorar eller mister. Ibland smittar ju språk av sig, jag slås av att skåningar ofta använder danska uttryck, typ grina=le, kartoffel=potatis, rullebör=skottkärra, finns nog hundra ord till. Tänkte om advokaten hade danskt eller skånskt påbrå eller jobbar i den delen av landet.
Ja, det var det jag tänkte också. Räcker med att ha en dansk eller norsk kollega eller något.
Citera
2020-02-01, 23:56
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baxman86
Kan stämma att jag trollar lite😜
Har jobbar inom en blåljus organisation tidigare men inte längre. Kan/vill inte avslöja min källa då hen skulle bryta mot sin tystnadsplikt.
Men källan är trovärdig. Mer säger jag inte.

Jag tror att du just kom på att du gjort bort dig och pratat lite för mycket bredvid käften. Att du faktiskt visst var på platsen i egenskap av blåljuspersonal och nu har utlämnat lite för mycket information här, och inser att det kan gå ganska lätt att nysta fram vem du är. Och nu försöker du med damage control.

”Någon annan” är plötsligt källan..

Vi är inte född igår!
Citera
2020-02-01, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
1. Inte ens med dekapiterad kropp? Har lärt mig att man då kan dödförklara någon utan att vara läkare. Kan dock gälla i krig. Kan även tänka mig att det kanske endast tar bort skyldighet för HLR/LABCDE och ändå måste låta läkare göra själva dödsförklaringen, men måste den då göras på plats?
Att polisen skriver att "polisen har anträffat en avliden person" behöver bara tolkas som att polisen noterat att personen är avliden då. Det behöver inte tolkas som att någon juridiskt dödförklarat personen exakt den minuten. Notisen är publicerad (14:48) mer än en timme efter tidsangivelsen (13:34) om avliden person anträffad, så det har funnits gott om tid att säkerställa att personen verkligen är död. Förmodligen har det också förflutit ansenlig tid mellan att döden inträffat och polisen kallats till platsen.
Citera
2020-02-02, 00:10
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Tror ni inte mamman själv vill tro att hon tappade sitt barn? Jag tror att om man dödat sitt barn så kickar det in ett och annat försvar i kroppen på en när man inser vad som hänt. Jag tror att förnekelse inför sig själv och andra kan vara extremt stark. Jag tror att försvar och förnekelse skulle vara starkt hos alla i den situationen. Om sen den här mamman har missbruksproblem lär det ju vara metoder som går på automatik i hennes hjärna.
Citera
2020-02-02, 00:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
Vad vet du mer?

Efter så mycket skäll så har nog personen inte lust att berätta mer.
Citera
2020-02-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
Har följt tråden sen första sidan, men inte sett om RG har någon FB eller Insta. Någon som kan länka isf?
Har du följt tråden så borde du veta att de inte finns på FB eller Insta! Detta har påpekats flera gånger..
Senast redigerad av minaskor40 2020-02-02 kl. 00:48.
Citera
2020-02-02, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Tror ni inte mamman själv vill tro att hon tappade sitt barn? Jag tror att om man dödat sitt barn så kickar det in ett och annat försvar i kroppen på en när man inser vad som hänt. Jag tror att förnekelse inför sig själv och andra kan vara extremt stark. Jag tror att försvar och förnekelse skulle vara starkt hos alla i den situationen. Om sen den här mamman har missbruksproblem lär det ju vara metoder som går på automatik i hennes hjärna.
Det som inte riktigt går ihop är vållandet OCH griftefriden. Det ena hade funkat, men båda två ihop blir klurigt.
Citera
2020-02-02, 00:32
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Nej. Oavsett vad mamman gjort så skulle inte advokaten säga det till kvällspressen innan uppgifterna blivit offentliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in