2020-06-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimaim
Har bara sett att SVT nyheter rapporterat idag. Inget i DN, Expressen eller Aftonbladet, eller har jag missat?

Brukar ta ca 2 veckor till dom har jag läst. Så nu blir det en jobbig väntan här.....

Dom kungörs i morgon kl. 14.00.
Citera
2020-06-04, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Den ligger på första sidan under första inlägget.
Tack men letar bilder rapport från toxikolog hittar det inte där? Finns det där ? Gör jag nåt fel?
Citera
2020-06-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktaz
Mamman släpps från häktet imorgon eftermiddag.

Hon kommer sannolikt att frias från mord och synnerligen grov misshandel, som var de allvarligaste anklagelserna.
Jösses. Kommer knappast att hända. Hon väntar ett relativt (i svenska mått mätt) långt fängelsestraff.
Citera
2020-06-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibbifin
Dom kungörs i morgon kl. 14.00.
Rättegången avslutas imorgon kl 14. Dom kommer knappast, utan hon lär genomgå en P7:a först.
Citera
2020-06-04, 19:08
Medlem
Citat:
Det är plättlätt att försvara. Hon är inte åtalad för det.

Det har jag inte påstått heller.
Citera
2020-06-04, 19:12
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne

Jag tror att de hittade på eller förstorade/misstolkade händelser i syfte med att förnedra och avhumanisera A och sedan E. Lättare att lämna ifrån sig eller misshandla ett barn på det sättet. I sms:et verkar ju R bara vara äcklat av Es påstådda beteende, inte orolig som en normal fungerande föräldrar borde ha varit. Det KAN vara så att R använde sig av detta för att manipulera P emot E, om det var hon som började hata henne först. För att hon visste att P hängde upp sig på det beteendet med A.

Nu är jag efter med läsningen igen, så vet inte om det påpekats tidigare.
Men den enda gången A har öppnat upp sig och pratat om det, så sade han ”det var inte jag som gjorde det”.

Enligt mig betyder det att antingen har gjort det mot honom, eller att han har (tvingats?) bevittna sådana saker.
Vid nio års ålder.
Citera
2020-06-04, 19:13
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ero41
Tack men letar bilder rapport från toxikolog hittar det inte där? Finns det där ? Gör jag nåt fel?
Jag vet inte exakt vilka bilder du letar efter, men det finns en innehållsförteckning i Fup. Den hjälper så slipper du leta bland alla 1322 sidor.
Citera
2020-06-04, 19:15
Medlem
Citat:
Mamman släpps från häktet imorgon eftermiddag.

Hon kommer sannolikt att frias från mord och synnerligen grov misshandel, som var de allvarligaste anklagelserna.

Det där vill jag verkligen ha källa på!
Citera
2020-06-04, 19:16
Medlem
novalitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abigaille
Jösses. Kommer knappast att hända. Hon väntar ett relativt (i svenska mått mätt) långt fängelsestraff.

Hoppas av hela mitt hjärta att du har rätt!! I vilket fall tror jag inte hon går någon mysig framtid till mötes. Mammor döms ju som bekant i samhällets ögon i regel betydligt hårdare när de gjort sig skyldiga till något gällande sina barn, stort som litet. I detta fall är det toppen, hon kommer få ett helvete i fängelset och när hon kommer ut kommer hon antagligen bli ihjälslagen. Min erfarenhet är att om det är något kriminellon HATAR så är det barnmisshandlare o pedofiler.
Citera
2020-06-04, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novalita
Hoppas av hela mitt hjärta att du har rätt!! I vilket fall tror jag inte hon går någon mysig framtid till mötes. Mammor döms ju som bekant i samhällets ögon i regel betydligt hårdare när de gjort sig skyldiga till något gällande sina barn, stort som litet. I detta fall är det toppen, hon kommer få ett helvete i fängelset och när hon kommer ut kommer hon antagligen bli ihjälslagen. Min erfarenhet är att om det är något kriminellon HATAR så är det barnmisshandlare o pedofiler.
Nja, men Nina Äikiä hade det ju inte jättemysigt iaf. R är dock av en annan kaliber. Ensamhet och missbruk efter straffet kommer att ta död på henne.
Citera
2020-06-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novalita

Det där har jag funderat mycket över.
Hur de lever vidare sedan?
Får de utstå hot och trakasserier?

Jag "vårdar" en hel del som är dömda (rättpsyk) för avskyvärda brott, men under sin tid på avdelningen brukar sällan i princip aldrig de andra patienterna bry sig om vad den andre gjort, (så länge denne inte provocerar aktivt)

Jag förmodar att fängelset ser annorlunda ut så man hyffsat ofta läser om "våld innanför murarna "

Tänkte på exempelvis "mamman med fentanylplåstrena " läste att hon forskar inom medicin och lever ett "svenssonliv" man kan ju undra om exempelvis hon får påminelser om vilken typ av människa hon är utifrån?

Jag tror inte längre hon kommer dömmas till LRV, hon är inte sjuk i den bemärkelsen.
Kommer åtalet om mord hålla?
Jag är rädd att hon döms till vållande, misshandel och brott mot griftefriden, med tanke på omständigheterna så kanske hon får ett längre straff än vad dessa punkter ger generellt. ( då det pågått under lång tid, att hon var ansvarig för flickans omsorg)
Citera
2020-06-04, 19:27
Medlem
novalitas avatar
Alltså jag fattar ingenting. Ska helveteshäxan släppas ut nu??? Då hoppas jag verkligen att någon/några från hennes egna kretsar med omnejd tar tag i saken och slår ihjäl henne. Eller fotbollshuliganer som älskar att slåss, varför inte gå ihop och göra slut på henne? Och finns ju fullt med andra våldsglada människor också dessutom! När vanligt folk kan bli påhoppade och misshandlade för skojs skull på stan, då är det för mig totalt orimligt om ingen sådan kan ge sig på henne.

Hade jag inte själv haft barn är jag nästan 100 på att jag tagit tag i detta själv. Skulle njuta av varje sekund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in