Citat:
Ursprungligen postat av
novalita
Hoppas av hela mitt hjärta att du har rätt!! I vilket fall tror jag inte hon går någon mysig framtid till mötes. Mammor döms ju som bekant i samhällets ögon i regel betydligt hårdare när de gjort sig skyldiga till något gällande sina barn, stort som litet. I detta fall är det toppen, hon kommer få ett helvete i fängelset och när hon kommer ut kommer hon antagligen bli ihjälslagen. Min erfarenhet är att om det är något kriminellon HATAR så är det barnmisshandlare o pedofiler.
Det där har jag funderat mycket över.
Hur de lever vidare sedan?
Får de utstå hot och trakasserier?
Jag "vårdar" en hel del som är dömda (rättpsyk) för avskyvärda brott, men under sin tid på avdelningen brukar sällan i princip aldrig de andra patienterna bry sig om vad den andre gjort, (så länge denne inte provocerar aktivt)
Jag förmodar att fängelset ser annorlunda ut så man hyffsat ofta läser om "våld innanför murarna "
Tänkte på exempelvis "mamman med fentanylplåstrena " läste att hon forskar inom medicin och lever ett "svenssonliv" man kan ju undra om exempelvis hon får påminelser om vilken typ av människa hon är utifrån?
Jag tror inte längre hon kommer dömmas till LRV, hon är inte sjuk i den bemärkelsen.
Kommer åtalet om mord hålla?
Jag är rädd att hon döms till vållande, misshandel och brott mot griftefriden, med tanke på omständigheterna så kanske hon får ett längre straff än vad dessa punkter ger generellt. ( då det pågått under lång tid, att hon var ansvarig för flickans omsorg)