Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-01, 14:40
  #7213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Kommer England införa inrese tillstånd nu?
Dom har aldrig varit med i Schengen så har svårt och se vad som ändras där.
Citera
2020-02-01, 16:30
  #7214
Medlem
bl1nks avatar
Det bästa med Brexit är att ingen bryr sig längre.
Citera
2020-02-01, 16:39
  #7215
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Det bästa med Brexit är att ingen bryr sig längre.
De brittiska politikerna ser ut att ha använt en intressant taktik. De knäckte sitt eget folk med 4 år av meningslösa omröstningar tills ingen orkar mer och allt blir som förut. Utmattningstaktik.
Citera
2020-02-01, 16:57
  #7216
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Dom har aldrig varit med i Schengen så har svårt och se vad som ändras där.

Vad har Schengen med saken att göra? Det är bara administration.

Som EU-medborgare har du haft i princip obegränsad rätt att resa till Storbritannien och söka jobb där. Från 1 januari 2021 kommer det förändras till vad Storbritannien vill ha(om de inte kommer överens med EU om något).
Citera
2020-02-01, 17:04
  #7217
Medlem
Apropå England så var min yngsta dotter i London häromåret. Hon kom hem och sa att stan luktade SKIT! Jag som är naiv och godtrogen 24/7 sa .......-"-men liksom så illa kan det väl inte vara gumman"?.......-JO sa hon! Stan luktade SKIT! Och det medan de var med i EU!!! Kan det bli värre?
Citera
2020-02-01, 17:29
  #7218
Medlem
SergeantCortezs avatar
Hur är det med paket från Britannien, går jag på utlandseuropeisk avgift eller?
Citera
2020-02-01, 17:37
  #7219
Medlem
Det är bara att gratulera till Brexit, äntligen kan man säga, EU rasar snart ihop iaf, hoppas vi får ett parti som törs driva frågan i Sverige också, jag är för EG och Schengen men EU är en vänsterpakt
Citera
2020-02-01, 17:51
  #7220
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-50
Det är bara att gratulera till Brexit, äntligen kan man säga, EU rasar snart ihop iaf, hoppas vi får ett parti som törs driva frågan i Sverige också, jag är för EG och Schengen men EU är en vänsterpakt

Verkar som att Skottland trilskas de har inte tagit ner sin EU flagga och har lämnat in en begära om en ny omröstning om självständigt som ska genomföras innan nyår
Citera
2020-02-01, 17:52
  #7221
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantCortez
Hur är det med paket från Britannien, går jag på utlandseuropeisk avgift eller?

Tror det gör det från o med nästa år, de har inte lämnat helt än om jag har förstått det rätt
Citera
2020-02-01, 17:52
  #7222
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Apropå England så var min yngsta dotter i London häromåret. Hon kom hem och sa att stan luktade SKIT! Jag som är naiv och godtrogen 24/7 sa .......-"-men liksom så illa kan det väl inte vara gumman"?.......-JO sa hon! Stan luktade SKIT! Och det medan de var med i EU!!! Kan det bli värre?

Det kan bli som i Athen, London är tacksamt nog inte i närheten av lika skitig
Citera
2020-02-01, 18:19
  #7223
Avstängd
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror inte globalisterna i EU förstår hur stark folkets önskan att få leva i länder är.
Länder. De har funnits sedan tusentals år och är en extremt stark del av den mänskliga kulturen.
Regioner (en slags länder) har nog alltid funnits. Där det började med stammen territorium.
Det är mer en fråga om hur stor regionen är.

Men med tiden så kommer regionerna blir storstäder. Allt utanför det blir ointressant. Om sedan Storstäderna kommer kallas länder, det får vi väl se.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Underbart att höra God Save The Queen ljuda över Londons gator. Gåshud, unison sång.
Alternativ version: https://www.youtube.com/watch?v=yqrAPOZxgzU

En sak man kan fråga sig är om dom får rätt med "no future in england".

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Samarbete mellan nationer är bra. Handel är bra. Kontrollerbara gränser är bra. Olika kulturer är vackra och ska få leva vidare i underbart samförstånd.
Du borde väl trivas bättre om vi gjorde om kommunerna/county till "länder". Med egen valuta, försvar och tullar mot omvärlden. Och så kunde kommunerna/county få bevara sin egen kultur och språk.
Du och många andra brexitanhängare borde väl se svenska staten och brittiska som likvärdigt med EU. Bara en överhet som skall styra och ställa. (Eller, alla med förmåga till konsekvent tänkande borde se det så).
Citera
2020-02-01, 18:23
  #7224
Avstängd
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Apropå England så var min yngsta dotter i London häromåret. Hon kom hem och sa att stan luktade SKIT! Jag som är naiv och godtrogen 24/7 sa .......-"-men liksom så illa kan det väl inte vara gumman"?.......-JO sa hon! Stan luktade SKIT! Och det medan de var med i EU!!! Kan det bli värre?
Det hade nog varit lättare att tro på EEC-tiden. Då var londondimma ett begrepp. Och folk dog av kolröken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback