Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-01, 18:53
  #7225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Verkar som att Skottland trilskas de har inte tagit ner sin EU flagga och har lämnat in en begära om en ny omröstning om självständigt som ska genomföras innan nyår

Ja man häpnar över skottarna runt 19% av deras handel sker med EU och nästan allt annat med UK och man tror sig må bättre med EU, helt stolligt säger jag
Citera
2020-02-01, 19:02
  #7226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vad har Schengen med saken att göra? Det är bara administration.

Som EU-medborgare har du haft i princip obegränsad rätt att resa till Storbritannien och söka jobb där. Från 1 januari 2021 kommer det förändras till vad Storbritannien vill ha(om de inte kommer överens med EU om något).

Där får du läsa på lite tror jag, Schengen samarbetet är äldre än idén med EU, det är bara globalist-propaganda att rörligheten inom Schengen har med EU att göra, det har med helt och hållet Schengen samarbetet att göra, allt från gemensamma visumregler till fri rörlighet
Citera
2020-02-01, 19:04
  #7227
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Apropå England så var min yngsta dotter i London häromåret. Hon kom hem och sa att stan luktade SKIT!
London är lika mycket England som Tensta är Sverige. Lukten kommer på köpet.
Citera
2020-02-01, 19:21
  #7228
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-50
Där får du läsa på lite tror jag, Schengen samarbetet är äldre än idén med EU, det är bara globalist-propaganda att rörligheten inom Schengen har med EU att göra, det har med helt och hållet Schengen samarbetet att göra, allt från gemensamma visumregler till fri rörlighet

Nej,
det är du som behöver läsa på. Schengen är ett avtal mellan flera EU-länder som bl.a. Norge också anslutit sig till senare.

Den fria rörligheten är något du har som EU-medlem. Schengen har inget med det att göra.

PS! Brexitsidan är globalister. Det var därför de lämnade EU
Citera
2020-02-01, 20:22
  #7229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nej,
det är du som behöver läsa på. Schengen är ett avtal mellan flera EU-länder som bl.a. Norge också anslutit sig till senare.

Den fria rörligheten är något du har som EU-medlem. Schengen har inget med det att göra.

PS! Brexitsidan är globalister. Det var därför de lämnade EU

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Schengenområdet
Citera
2020-02-01, 20:44
  #7230
Medlem
Overminds avatar
Verkar inte vara några som helst konsekvenser alls? För alla icke-britter då. Trodde ekonomin skulle ta en stor smäll enligt alla de som varnade om Brexit genomförs.
Citera
2020-02-01, 21:57
  #7231
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-50
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Schengenområdet

Skicka vilka länkar du vill. Du har ändå fel. Den fria rörligheten är pga EU, inte Schengen.

Jag upphör aldrig att förvånas över hur okunniga ni som hatar EU är.

PS! Jag kan åka till Irland om jag vill och gränsvakten där får inte stoppa mig. Det enda Schengen gör är att jag inte ens träffar en gränsvakt om jag åker till Finland.
Citera
2020-02-01, 22:36
  #7232
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Verkar inte vara några som helst konsekvenser alls? För alla icke-britter då. Trodde ekonomin skulle ta en stor smäll enligt alla de som varnade om Brexit genomförs.
Citat:
There is a strong historic correlation between the U.K. and G-7 countries. But they have been diverging since the vote to leave the EU, with the British economy now 3% smaller than it could have been had the relationship been maintained.

The U.K. is finally set to leave the European Union at the end of this month after Johnson’s decisive election victory. But the uncertainty since the 2016 referendum has taken a toll. Business investment in particular has been held back, and annualized economic growth has halved to 1% from 2%.

Dan Hanson, U.K. economist for Bloomberg Economics, puts the total cost of Brexit by the end of 2020 at 200 billion pounds as uncertainty continues to take a toll on companies and consumers.
https://www.bloomberg.com/news/artic...it-for-the-u-k
Citat:
And what is the cost of the membership bill?
Figures from a House of Commons library document puts the UK’s net contribution to the European Union and European Commission budget between 1973 and 2018 at around £163 billion.

Adding in the estimated net contribution for 2019 this rises to £177 billion.

If the Bloomberg £200bn cost is correct, this is £23bn more than the total cost of membership for the UK’s 45 years as an EU member.
https://www.express.co.uk/news/polit...p-divorce-bill
__________________
Senast redigerad av ReedMe 2020-02-01 kl. 23:17.
Citera
2020-02-02, 00:23
  #7233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Back2Yolo
Invandringen kommer minska drastiskt i England

Säkert men majoriteten av invandringen har aldrig varit från eu ändå(brukar lika på runt 20-25% av den totala mellan 2013-2016 låg den närmare 50% men var aldrig över),
plus att det är större rörlighet på människorna från eu det flyttar oftare tillbaka till sina ursprungsländer.

https://www.ons.gov.uk/peoplepopulat...t/february2019

Figure 2 där ser du siffrorna

men resten av dom finns där också om du är nyfiken på hur det sett ut i storbrittanien.
Citera
2020-02-02, 00:28
  #7234
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-50
Ja man häpnar över skottarna runt 19% av deras handel sker med EU och nästan allt annat med UK och man tror sig må bättre med EU, helt stolligt säger jag

Om Skottarna vill vara självständiga så ska vi väl inte klaga på dem?

Det vore rent hyckleri att klaga på Skottarna när man samtidigt skriker om brittisk frihet?
Citera
2020-02-02, 00:29
  #7235
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Verkar inte vara några som helst konsekvenser alls? För alla icke-britter då. Trodde ekonomin skulle ta en stor smäll enligt alla de som varnade om Brexit genomförs.

De har inte lämnat helt än, den sista biten sker efter nyår om jag har förstått allt rätt
Citera
2020-02-02, 01:51
  #7236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det hade nog varit lättare att tro på EEC-tiden. Då var londondimma ett begrepp. Och folk dog av kolröken.
Jag trodde dottern överdrev MEN så lyssnade jag på den engelske Youtubaren Paul Joseph Watson och han sa att London luktar SKIT! för att avloppssystemen inte är anpassade efter stadens befolkning som VÄXT rejält på senare år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback