2020-02-01, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Frost kanskje, det er vanskelig å grave med spade hvis det er tele i bakken.
Det kan du ha rett i. Men var det ikke også snakk om nye innendørs søk? Hvorfor tror du at disse ikke var påbegynt?
Citera
2020-02-01, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det kan du ha rett i. Men var det ikke også snakk om nye innendørs søk? Hvorfor tror du at disse ikke var påbegynt?

Det kan hende de venter på folk og utstyr med spesialkompetanse på feltet, ellers så har det sikkert ingen hast.
Citera
2020-02-01, 15:51
Medlem
Citat:

Tror de freder VG med nyheter hidt og pist for å vekke aktiviteter hos kandidatene de overvåker.

. F. Eks få dem til å flytte liket, sende ny kommunikasjon, eller andre ting som kan utelukke at personen IKKE er GM

Regner med de har TH, sønn, datter og han kompisen til TH på konstant overvåkning både elektronisk og fysisk
Citera
2020-02-01, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Må ta dissens på denne og samtid spørre om hvilken statistikk det refereres til som understøtter at «uten noe lik, neppe noen domfellelse»

Meg bekjent er det ingen reell forskjell på indisiebevis og direkte bevis juridisk sett.

Sakser inn litt om temaet fra en gammel, men god artikkel, lenket nederst.

«»
I vår strafferett har det tradisjonelt vært sondret mellom direkte bevis og indisiebevis, selv om dette skillet ikke fremgår av lovgivningen. Bevis og indisier atskiller seg rent teknisk, men – og det er essensielt – det ligger ikke noen kvalitetsgradering i begrepene.

...

Hovedregelen i norsk rett er at påtalemyndigheten og forsvaret kan føre alle bevis som vedrører saken. Det blir deretter en sak for retten å vurdere hvilken vekt de enkelte bevis skal tillegges, og om det totale bevisbildet gir grunnlag for å finne tiltalte skyldig forbi enhver rimelig og fornuftig tvil. Det gir derfor ingen mening å desavuere en fellende dom fordi den er en «indisiedom».
«»

https://www.tb.no/debattartikler/debattartikler/indisier-og-bevis/s/2-2.516-1.7557742

Statistikk fra Statistisk Sentralbyrå.
Senast redigerad av Orderud. 2020-02-01 kl. 16:40.
Citera
2020-02-01, 17:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Og selvfølgelig må den jo være borte, hvordan ellers skal påståtte ukjente GM ha tatt seg inn i huset uten å bryte opp dører eller vinduer og uten å ødelegge noe i huset, TH skal jo tross alt fortsette å bo der.

De har til og med vist omsorg for valpen, ikke skadet den, men bare stengt den inne på et rom, slik at den ikke kunne rote til de meget nøye gjennomtenkte sporene som ble lagt igjen på åstedet.....
Det kostar ju en del att behöva sätta in nytt lås.
Citera
2020-02-01, 17:11
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Jeg vet at dette er et UFO-forum hvor det samles mange rare mennesker. Men nå må dere ha klart for dere at det er ikke TH som er skyldig i dette, det var en kidnapping eller en annen planlagt syk form for hevn.
Javisst är det en sjuk handling. Jag tror du har fel men det vore trevligare om du hade rätt.
Citera
2020-02-01, 17:27
Medlem
The-Kalergi-Plans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Javisst är det en sjuk handling. Jag tror du har fel men det vore trevligare om du hade rätt.
Men William af Ockham har än rakhyvel......
Citera
2020-02-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
...
Som kjent så tror jeg jo at alle opplysninger av interesse vi egentlig har i saken var kjent av politiet ganske tidlig, i løpet av de første dagene, men at rekkefølgen det slippes i får det til å virke, for oss "tilskuere" som de kommer litt etter litt....

Det er avslørende for GM at de plantede sporene så entydig peker mot et entydig hendelsesforløp. GM må stadig vekk skrive mailer for å pense politiet inn på det fake hendelsesforløpet.

Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Artikkelen forteller oss at forskning viser at drapsoffer gjerne blir dumpet/skjult 10 km. fra åstedet eller GMs hjem. Altså at det er områder nærliggende to steder, enten GMs hjem eller åstedet, som offeret dumpes. At noen tolker det som at åstedet og GMs hjem er samme sted, sier jo litt om hvilke øyne man leser med.

Finnes det ingen ekte kidnappere må TH bli hovedmistenkt. Da blir åstedet det samme som GMs hjem. To forskjellige indikatorer som sammen peker mot Sloraveien 4.

Citat:
16. januar 2008 var politiet på stedet i den saken for å starte gravingen.

Denne tiden av året, før gress og annen vegetasjon starter å vokse, er nok en perfekt tid for å se etter forhøyninger.

Liket i blomsterbedet ble funnet i Lagårdsveien i Stavanger. Det er helt annet klima og normal mye mildere vintere på kysten i Rogaland enn i Lørenskog.

Citat:
Ursprungligen postat av Mystix
...
Jeg har ikke satt meg fryktelig mye inn i THs eiendommer og forretninger rundt omkring. Men jeg lurer på om noen har peiling på om han har tilknytning til plasser som er nevnt i dagens artikkel? Øde gårder, tomme bygninger, utmark? Nittedal eller Lillestrøm?
Forseglede leiligheter? Noen som skjønner hva som menes med det?

Bra du nevner dette med "forseglede leiligheter". Er ikke sikker på hva det betyr.

Om jeg skulle gjette, kanskje politiet har sperret av og forseglet alle tomme/ledige leiligheter som TH og selskapene hans eier og disponerer. Ganske raskt etter forsvinningen. Og at politiets teknikere har gått gjennom disse leilighetene etter hvert. Søkt etter spor av AEH, søkt etter printere, papir osv, sjekket at eventuelle dypfrysere er tomme osv.

Det er et ganske inngripende tiltak, men det beste forslaget jeg kan komme på.
Citera
2020-02-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er avslørende for GM at de plantede sporene så entydig peker mot et entydig hendelsesforløp. GM må stadig vekk skrive mailer for å pense politiet inn på det fake hendelsesforløpet.

Finnes det ingen ekte kidnappere må TH bli hovedmistenkt. Da blir åstedet det samme som GMs hjem. To forskjellige indikatorer som sammen peker mot Sloraveien 4.

Liket i blomsterbedet ble funnet i Lagårdsveien i Stavanger. Det er helt annet klima og normal mye mildere vintere på kysten i Rogaland enn i Lørenskog.

Bra du nevner dette med "forseglede leiligheter". Er ikke sikker på hva det betyr.

Om jeg skulle gjette, kanskje politiet har sperret av og forseglet alle tomme/ledige leiligheter som TH og selskapene hans eier og disponerer. Ganske raskt etter forsvinningen. Og at politiets teknikere har gått gjennom disse leilighetene etter hvert. Søkt etter spor av AEH, søkt etter printere, papir osv, sjekket at eventuelle dypfrysere er tomme osv.

Det er et ganske inngripende tiltak, men det beste forslaget jeg kan komme på.
Du har rett! Det tenkte jeg ikke på. Da venter de kanskje med de utendørs søkene til snøen har smeltet?
Citera
2020-02-01, 17:59
Medlem
Citat:
(8. januar 2020)

"Politiet sier at nye søk etter Anne-Elisabeth Hagen vil være et av de sentrale etterforskningsskrittene i tiden fremover."

"Tidligere har Langvannet som ligger et steinkast unna boligen til Hagen blitt gjennomsøkt av dykkere uten at det ble funnet noe som kan kaste lys over hva som har skjedd."

"Nå skal nye vann gjennomsøkes, bekrefter politiet."

https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-politiet-vil-gjennomfore-nye-sok-etter-anne-elisabeth-hagen-1.14851606

De andre sentrale etterforskningsskrittene i tiden fremover, er det etterforskning i forbindelse med ting som bl.a. skriveren og den etterlyste bilen?
Citera
2020-02-01, 18:55
Medlem
Forseglet leilighet har etter det jeg har erfart og lest meg opp på kun betyd en ting. Nemlig at det er en leilighet politiet har forseglet for å sikre bevis

Høy strafferamme for å bryte forseglingen. Innen bygg og anlegg hender det leiligheter blir stengt/kanskje og forseglet, men aldri hørt uttrykket, etter at malere og hovedvask er ferdig.
Citera
2020-02-01, 19:06
Medlem
Når det gjelder den etterlyste bilen som skal ha beveget seg langs gangveien mot brygga i morgentimene 31. oktober 2018. Politiet var usikre på om lyset stammet fra en sykkel, en gående med hodelykt eller en bil. Men etter en rekonstruksjon kom de frem til at det dreide seg om en bil.

Lyset fra bilen skal ha vært observert i morgentimene, også omtalt som aktuelt tidsrom for forsvinningen.

Jeg synes dette indikerer at lyset ble sett tidligere enn 09:15 til 09:48. Jeg innbiller meg at det var nokså lyst i det mest aktuelle tidsrom for forsvinning i hht dekkhistorien.

Og jeg lurer på om de tre kameraene på andre siden av Langvannet kan bidra til å utelukke at AEH ble bortført langs gangveien i det mest aktuelle tidsrommet. At kameraene bidrar til enda et indisium på at det ikke finnes reelle kidnappere, ihvertfall ingen som har forlatt området langs gangveien.

VG 10. desember 2019
Mystisk bil ved Hagens hus fanget på video
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in