2020-02-01, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg skal innrømme at jeg ikke var sikker på om jeg hadde lest det før, så jeg måtte finne artikkelen.
Jeg trodde at jeg tidligere hadde lest " 10 kilometer fra åstedet eller offerets hjem", men det var det ikke.
Jeg vet ikke hva jeg skal tenke om det.
Artikkelen forteller oss at forskning viser at drapsoffer gjerne blir dumpet/skjult 10 km. fra åstedet eller GMs hjem. Altså at det er områder nærliggende to steder, enten GMs hjem eller åstedet, som offeret dumpes. At noen tolker det som at åstedet og GMs hjem er samme sted, sier jo litt om hvilke øyne man leser med.
Citera
2020-02-01, 11:51
Medlem
Citat:
Jeg hørte om en krimfortelling (altså oppdiktet) der liket var gravd ned i et av blomsterbedene utenfor huset, og at man kunne se at det var noe spesielt med disse blomstene som vokste der når man sammenlignet disse med blomstene i de andre blomsterbedene.

Vi hadde en sak i Norge for noen år siden hvor de fant et lik i et blomsterbed.
der var hagen og huset gjennomsøkt flere ganger, også av likhund uten funn.

Citat:
Politiet har tidligere foretatt omfattende undersøkelser i og utenfor huset på Lagårdsveien 113, uten å finne noe av avgjørende betydning. Også en svensk likhund gikk over eiendommen en hel dag uten å finne noe.

– Hvorfor ikke likhunden har funnet noe tidligere, er umulig å svare på, sier Rossebø.
https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/aBLja/fant-liket-i-et-bed
Citera
2020-02-01, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Er det komponenter i blomsterjorden som gjør at likhunder ikke kjenner liklukten, eller var det bare en dårlig dag på jobben ?
Citera
2020-02-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Artikkelen forteller oss at forskning viser at drapsoffer gjerne blir dumpet/skjult 10 km. fra åstedet eller GMs hjem. Altså at det er områder nærliggende to steder, enten GMs hjem eller åstedet, som offeret dumpes. At noen tolker det som at åstedet og GMs hjem er samme sted, sier jo litt om hvilke øyne man leser med.
Det er bra at du presiserer dette. Jeg leste noe i en artikkel som jeg ikke finner. Og der sto det noe om skjulested for lik og steder/områder hvor GM har kjennskap til el.l. Har en av dere link til en artikkel der det står om dette?

Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Citat:
I fjor sommer og høst var hagen temmelig overgrodd. Da politiet kom til stedet i går for å starte gravingen, var hagen mer oversiktlig. Vegetasjonen hadde forandret seg naturlig og polititjenestemennene ble straks oppmerksomme på en forhøyning i et bed bak huset.
Dette er interessant! Kanskje det ofte blir en slik forhøyning i slike tilfeller, av naturlige årsaker? Kan en årsak være at jorden er mer kompakt der man har gravd ned noe og deretter påført jord på en måte som gjør jorden mer kompakt i akkurat det området? Da vil det kanskje (etter en viss tid?) bli en slik synlig forhøyning der graven er, etter at jorden i området rundt graven har sunket naturlig sammen av feks regn hvis den jorden er mer luftig og ikke så kompakt?

16. januar 2008 var politiet på stedet i den saken for å starte gravingen.

Denne tiden av året, før gress og annen vegetasjon starter å vokse, er nok en perfekt tid for å se etter forhøyninger.
Senast redigerad av POlROT 2020-02-01 kl. 14:15.
Citera
2020-02-01, 13:55
Medlem
Hobbydetektiveri. Det finnes spesialister på slike ting. De har lest andre ting enn Donald Duck og Hardyguttene.
Citera
2020-02-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Jeg vet at dette er et UFO-forum hvor det samles mange rare mennesker. Men nå må dere ha klart for dere at det er ikke TH som er skyldig i dette, det var en kidnapping eller en annen planlagt syk form for hevn.
Hvorfor tror du at det var en kidnapping eller en hevn?
Tror du ikke at det er et planlagt drap som er utført? (Jeg tenker på politiets hypoteser).
Jeg tror ikke at TH er skyldig.
Citera
2020-02-01, 13:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Er det komponenter i blomsterjorden som gjør at likhunder ikke kjenner liklukten, eller var det bare en dårlig dag på jobben ?

Hunden hade kanske inte någon snut?

Kanske är vissa växter förvirrande eller tar upp likenzymerna?
Citera
2020-02-01, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hunden hade kanske inte någon snut?

Kanske är vissa växter förvirrande eller tar upp likenzymerna?

Tenkte på det jeg også, det er vel mye sopp også i sånn blomsterjord og de danner et trådnettverk nede i jorden som planter bruker for å suge til seg næring.
Citera
2020-02-01, 14:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Tenkte på det jeg også, det er vel mye sopp også i sånn blomsterjord og de danner et trådnettverk nede i jorden som planter bruker for å suge til seg næring.

Kompost och rotsystem? Kanskje.

Du skulle ha frågat, ”Men hur luktar den då?” Och jag skulle ha svarat, ”Forfærderlig!”
Citera
2020-02-01, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
Inte följt tråden eller fallet heller knappt, men varför är inte mannen hennes häktad? Han måste ju vara huvudmisstänkt, eller är han för rik för att vara det. Men det är ju solklart att han haft ihjäl henne eller i vartfall anstiftat det.

Ikke nok beviser. Mulig de har noen form for bevis, men at de vil ha enda sikrere bevis før de arresterer. Slik at de ikke risikerer og måtte løslate han etter en tid.

Angående ryktene om skilsmisse, ser fortsatt folk skriver om dette i ulike kanaler. Noen som vet om det er noe hold i dette?
Kan jo være noe folk slenger ut: hun ville skilles, så han knertet henne..
Og deretter at folk snakker om det som det er en faktaopplysning.
Citera
2020-02-01, 15:36
Medlem
Hvorfor hadde ikke politiet begynt med de nye spissede søkene (i følge artikkel i går), tror dere?
Er det fordi de skal gjøre ferdig andre etterforskningsoppgaver først?
Eller bruker de ev tid på å observere om GM oppsøker det området der skjulestedet er?
Senast redigerad av POlROT 2020-02-01 kl. 15:38.
Citera
2020-02-01, 15:38
Medlem
Citat:
Hvorfor hadde ikke politiet begynt med de nye spissede søkene (i følge artikkel i går), tror dere?
Er det fordi de skal gjøre ferdig andre etterforskningsoppgaver først?

Frost kanskje, det er vanskelig å grave med spade hvis det er tele i bakken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in