2020-02-01, 02:46
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg tror at jeg leste et sted om at politiet fikk vite om den reservenøkkelen som var borte tidlig i saken.

Ja, at det ble opplyst om at det tidvis ble oppbevart en nøkkel utendørs har vi visst lenge.

"Nyheten" om at den er opplyst av TH å være borte, er ganske ny, for oss.

Men som vanlig har vel også det vært kjent av politiet fra starten, det er bare VG som er litt kreative i forhold til rekkefølgen de velger å slippe opplysninger i...

Jeg mener, hvis de fikk vite om nøkkelen, så må de samtidig også ha fått vite at den var borte.
Senast redigerad av Niffy 2020-02-01 kl. 02:49.
Citera
2020-02-01, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, at det ble opplyst om at det tidvis ble oppbevart en nøkkel utendørs har vi visst lenge.

Men som vanlig har vel også det vært kjent av politiet fra starten, det er bare VG som er litt kreative i forhold til rekkefølgen de velger å slippe opplysninger i...
Du har rett. Politiet har nok visst det lenge.
Citat:
"Etter det VG får opplyst, har politiet jobbet med å ettergå forklaringen om reservenøkkelen og avhørt flere personer om dette."

"Under etterforskningen av Anne-Elisabeth Hagens forsvinning ble politiet tidlig kjent med at det skal ha blitt oppbevart en husnøkkel utendørs.

"Nå får VG opplyst at Hagen-ekteparet skal ha hatt en reservenøkkel i garasjen, og at Tom Hagen har forklart til politiet og utenforstående at denne nøkkelen var borte etter konas forsvinning."
Fra samme artikkel
Citera
2020-02-01, 02:55
Medlem
Citat:

Jeg mener, hvis de fikk vite om nøkkelen, så må de samtidig også ha fått vite at den var borte.
Enig! Nøkkelen var borte etter konas forsvinning, hadde TH forklart til politiet. Og da ser jeg det også som en selvfølge at han fortalte dette til politiet så snart han oppdaget det.
Citera
2020-02-01, 03:03
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Enig! Nøkkelen var borte etter konas forsvinning, hadde TH forklart til politiet. Og da ser jeg det også som en selvfølge at han fortalte dette til politiet så snart han oppdaget det.

Og selvfølgelig må den jo være borte, hvordan ellers skal påståtte ukjente GM ha tatt seg inn i huset uten å bryte opp dører eller vinduer og uten å ødelegge noe i huset, TH skal jo tross alt fortsette å bo der.

De har til og med vist omsorg for valpen, ikke skadet den, men bare stengt den inne på et rom, slik at den ikke kunne rote til de meget nøye gjennomtenkte sporene som ble lagt igjen på åstedet.....
Citera
2020-02-01, 03:32
Medlem
Citat:
Og selvfølgelig må den jo være borte, hvordan ellers skal påståtte ukjente GM ha tatt seg inn i huset uten å bryte opp dører eller vinduer og uten å ødelegge noe i huset, TH skal jo tross alt fortsette å bo der.

De har til og med vist omsorg for valpen, ikke skadet den, men bare stengt den inne på et rom, slik at den ikke kunne rote til de meget nøye gjennomtenkte sporene som ble lagt igjen på åstedet.....
Ja, det er mye merkelig i denne saken.
Jeg lurer på om GM har tatt seg bryet med å finne forskjellige skjulesteder til sproxskoene, liket og nøkkelen (og skriveren?) eller om alt ble skjult på samme sted fordi han ev trodde at gjemmestedet var så genialt at ingen vil finne det?

Bør politiet også bruke metalldetektor under søkene, i tilfelle GM har lagt nøkkelen og/eller andre metallgjenstander sammen med liket?

Metall! Man har jo metall (amalgam) i tennene dersom man har gamle fyllinger i tennene. Er en amalgam-tannfylling stor nok mengde metall til å gi utslag på en metalldetektor?
Senast redigerad av POlROT 2020-02-01 kl. 03:37.
Citera
2020-02-01, 03:38
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja, det er mye merkelig i denne saken.
Jeg lurer på om GM har tatt seg bryet med å finne forskjellige skjulesteder til sproxskoene, liket og nøkkelen (og skriveren?) eller om alt ble skjult på samme sted fordi han ev trodde at gjemmestedet var så genialt at ingen vil finne det?

Bør politiet også bruke metalldetektor under søkene, i tilfelle GM har lagt nøkkelen og/eller andre metallgjenstander sammen med liket?

Metall! Man har jo metall (amalgam) i tennene dersom man har gamle fyllinger i tennene. Er en amalgam-tannfylling stor nok mengde metall til å gi utslag på en metalldetektor?

TH er forretningsmann, han vet at man ikke skal legge alle eggene sine i én kurv......
Citera
2020-02-01, 03:48
Medlem
Citat:
TH er forretningsmann, han vet at man ikke skal legge alle eggene sine i én kurv......
Ok. Jeg vet ikke hvem som er GM.

Jeg er usikker på om man kan se endringer i blomster/planter som vokser oppå der et lik er gravd ned? Eller finne ut ved prøvetaking av plantene om de har tatt opp mer jern eller andre stoffer enn andre slike planter i nærheten?

Det hadde vært interessant om dere som har greie på slikt kunne ha fortalt om det er tilfelle eller ikke at man kan se det på blomstene/plantene eller finne det ut ved prøvetaking av plantene (eller ved prøvetaking av jorden?)

Citat:
https://www.mn.uio.no/ibv/tjenester/kunnskap/plantefys/leksikon/j/jern.html

Jeg hørte om en krimfortelling (altså oppdiktet) der liket var gravd ned i et av blomsterbedene utenfor huset, og at man kunne se at det var noe spesielt med disse blomstene som vokste der når man sammenlignet disse med blomstene i de andre blomsterbedene.
Senast redigerad av POlROT 2020-02-01 kl. 04:41.
Citera
2020-02-01, 04:17
Medlem
Har det vært noe mer snakk om dusør?
Jeg ble usikker etter å ha lest dette:
Citat:
Citat:
SilverBoy1: Disse fredagsartiklene har høyst sannsynlig en hensikt.
Kanskje for å holde folks interesse for saken vedlike? Og i helga, etter litt godt i glasset blir en del mer "pratsomme" også ovenfor politiet kanskje, spesielt nå etter at dusør er tilbudt, får man håpe det kommer inn noen tips som kan være med på å løse saken.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49084791/#49084791
Citera
2020-02-01, 08:01
Medlem
Citat:
Har det vært noe mer snakk om dusør?
Jeg ble usikker etter å ha lest dette:

Faen som du spammer ned tråden og skremmer vekk oppegående brukere.
Citera
2020-02-01, 10:24
Medlem
Vent å se, det er garantert noen jævla svensker. Norge burde ha grensegjerde mot Sverige så vi slipper svenske tilstander i dette landet. Det får bli visum for svensker og fri ferdsel for nordmenn andre veien slik at de kan få våre 24 milliarder kroner i svenskehandel.
Citera
2020-02-01, 10:26
Medlem
Jeg vet at dette er et UFO-forum hvor det samles mange rare mennesker. Men nå må dere ha klart for dere at det er ikke TH som er skyldig i dette, det var en kidnapping eller en annen planlagt syk form for hevn.
Citera
2020-02-01, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Vent å se, det er garantert noen jævla svensker. Norge burde ha grensegjerde mot Sverige så vi slipper svenske tilstander i dette landet. Det får bli visum for svensker og fri ferdsel for nordmenn andre veien slik at de kan få våre 24 milliarder kroner i svenskehandel.

Hørte ikke hva du sa, satt de noget i halsen???

Er dette et ufo forum? Altså unidentified flying object ufo forum?

Har de det bra???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in