2020-01-31, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Så, hvis etterforskningen har gitt politiet svar på at åstedet er et annet sted enn i huset og også har gitt de svar på i hvilket område åstedet er så tror jeg at de vet ganske nøyaktig hvor de skal søke.

Du har det med å overtolke det aller meste, skjønner ikke vitsen med alt det våset.
Citera
2020-01-31, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Im back.

Vært her hele tiden da, men gidder ikke skrive så mye. Lite nytt

Men de sier jo at de har en eller flere mistenkte.
De vil søke etter lik på bakgrunn av disse htpotesene/mistnakene. Grensen på 10km sier noe om tidslinjen til de personene som kan ha gjort det, og mulig at de stedene de sier det er søkt på sier noe om Mistenkt GM, men det kan jeg ikke si sikkert

Tror politiet nå VET hvem GM, men at de prøver å finne liket før de sikter

Får håpe det skjer mer nå.

Er det noe foreldelsesfrist på drapssaker i Norge lengre?

Er det noe grense for maks etterforsknings periode av en sak før de må slutte å etterforske?

Virker jo ikke som om det er et problem nå.

Håper det blir litt skriving og synsing her i kveld /natt

Jeg er inne minst et par ggr i uken når det er rolig å leser alt. Oftere når det skjer ting.

Gøy at du klarte å spå artikkelen i kveld.

Dere er flinke og gode å lese.
Stå på.

Tror flere av dere er inne på løsningen og skulle antakeligvis skiftet jobb til etterforskere hehe.

God helg
Jeg tror ikke at det er foreldelsesfrist på drapssaker i Norge.
Jeg tror ikke at det er noen grense for maks etterforskningsperiode.
God helg til deg også :-)
Citat:
Tidligere i januar forsikret Brøske til Dagbladet at han er ved godt mot for etterforskningen av saken:

– Det er fremdeles god framdrift i etterforskningen. Vi jobber stort sett med den samme og strukturerte etterforskningen som før, men med en revidert plan. Denne inneholder blant annet en rekke etterforskningsskritt som skal sluttføres i tida framover.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/01/31/195646054/vg-lette-etter-anne-elisabeth-hagen-i-ode-garder-utmark-og-sverige
Senast redigerad av POlROT 2020-01-31 kl. 21:55.
Citera
2020-01-31, 21:52
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Jeg tror ikke at det er foreldelsesfrist på drapssaker i Norge.
Jeg tror ikke at det er noen grense for maks etterforskningsperiode.
God helg til deg også :-)
Foreldelsesfrist ved ikke-oppklart drap:

https://www.dagbladet.no/nyheter/gamle-drapssaker-kan-bli-oppklart-etter-lovendring/61410612

https://no.wikipedia.org/wiki/Foreldelse

Ikke-oppklart drap, forutsetter imidlertid AT drap er bevist.
Citera
2020-01-31, 23:22
Medlem
Se det, fredagskveldens artikkel i VG er kommet.

Det er lettere å vurdere hvordan GM reagerer på nye artikler, når de blir presentert etter kontortid på fredagskvelden. Hverken politi eller bistandsadvokat er tilgjengelige for å diskutere innholdet ved starten av helgen. Mange vil være bortreiste i helgene, enten på korte turer eller på hytta.

Gjentar et sitat som er nevnt flere ganger allerede.

Citat:
I tillegg får VG opplyst at politiet har støttet seg på forskning på likdumping fra Sverige. Denne forskningen viser at lik ofte blir dumpet innenfor en ti kilometer radius rundt åstedet eller gjerningspersonens hjem.

For første gang er gjerningspersonens hjem nevnt. Her er åstedet og gjerningspersonens hjem samme sted, i boligen i Sloraveien 4.

VG kan ikke skrive det så direkte som jeg kan, men VG nevner åstedet en gang til.

Citat:
Dermed kan et relevant søkeområde være innenfor en radius på om lag 10 kilometer rundt åstedet på Fjellhamar. VG får også opplyst at det kan bli aktuelt med nye søk i nærområdet.

Jeg får en uggen følelse av at politiet planlegger nye søk i Sloraveien 4.

Kjelleren.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4qge1q/jakten-paa-anne-elisabeths-lik-lette-i-tomme-bygg-og-leiligheter
Citera
2020-01-31, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Se det, fredagskveldens artikkel i VG er kommet.

Det er lettere å vurdere hvordan GM reagerer på nye artikler, når de blir presentert etter kontortid på fredagskvelden. Hverken politi eller bistandsadvokat er tilgjengelige for å diskutere innholdet ved starten av helgen. Mange vil være bortreiste i helgene, enten på korte turer eller på hytta.

Gjentar et sitat som er nevnt flere ganger allerede.

For første gang er gjerningspersonens hjem nevnt. Her er åstedet og gjerningspersonens hjem samme sted, i boligen i Sloraveien 4.

VG kan ikke skrive det så direkte som jeg kan, men VG nevner åstedet en gang til.

Jeg får en uggen følelse av at politiet planlegger nye søk i Sloraveien 4.

Kjelleren.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4qge1q/jakten-paa-anne-elisabeths-lik-lette-i-tomme-bygg-og-leiligheter
Det med gjerningspersonens hjem ble også skrevet den 9. januar:
Citat:
Et sentralt spørsmål, som det er forsket på, er hvor lik blir dumpet.

Studier peker på at det ofte skjer innen 10 kilometer fra åstedet eller gjerningspersonens hjem. Ofte også innenfor én kilometer, i nærliggende skog eller vann, rundt 50 meter fra stier og trafikkerte veier. Tidligere har politiet gjør søk i nærheten av Hagen-boligen, men de har vært resultatløse.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Op25g1/starter-intensivert-jakt-paa-anne-elisabeth-hagens-lik
Publisert: 08.01.20 kl. 16:31
Oppdatert: 09.01.20 kl. 00:00
Citera
2020-02-01, 00:01
Medlem
Citat:
Det med gjerningspersonens hjem ble også skrevet den 9. januar:

Du følger nøye med.

Politiet har nå for andre gang nevnt "åstedet eller gjerningspersonens hjem" i samme setning.

Synes det gir en forsterkning av mistankene om at AEH både ble drept og ble skjult i Sloraveien.
Citera
2020-02-01, 00:05
Medlem
Det er vel ingen som tror at AE ble drept kl 09.30 og begravd kl 11 ?
Citera
2020-02-01, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du følger nøye med.

Politiet har nå for andre gang nevnt "åstedet eller gjerningspersonens hjem" i samme setning.

Synes det gir en forsterkning av mistankene om at AEH både ble drept og ble skjult i Sloraveien.
Jeg skal innrømme at jeg ikke var sikker på om jeg hadde lest det før, så jeg måtte finne artikkelen.
Jeg trodde at jeg tidligere hadde lest " 10 kilometer fra åstedet eller offerets hjem", men det var det ikke.
Jeg vet ikke hva jeg skal tenke om det.
Citera
2020-02-01, 00:20
Medlem
Hei! Første post her men har følgt med lenge. Det er veldig interresant at enkelte ting som blir skrevet her ser ut til å bli følgt opp i media kort tid etter. Kanskje tilfeldig, men det har jo skjedd flere ganger. Det er også interresant at (for meg) virker om noen prøver å forvirre eller avlede i denne tråden.

Jeg har ikke satt meg fryktelig mye inn i THs eiendommer og forretninger rundt omkring. Men jeg lurer på om noen har peiling på om han har tilknytning til plasser som er nevnt i dagens artikkel? Øde gårder, tomme bygninger, utmark? Nittedal eller Lillestrøm?
Forseglede leiligheter? Noen som skjønner hva som menes med det?
Citera
2020-02-01, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystix
Det er også interresant at (for meg) virker om noen prøver å forvirre eller avlede i denne tråden.

Det skyldes nok litt varierende psyke og forskjellige personlighetsforstyrrelser/livlig fantasi
Citera
2020-02-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystix
Hei! Første post her men har følgt med lenge. Det er veldig interresant at enkelte ting som blir skrevet her ser ut til å bli følgt opp i media kort tid etter. Kanskje tilfeldig, men det har jo skjedd flere ganger. Det er også interresant at (for meg) virker om noen prøver å forvirre eller avlede i denne tråden.

Jeg har ikke satt meg fryktelig mye inn i THs eiendommer og forretninger rundt omkring. Men jeg lurer på om noen har peiling på om han har tilknytning til plasser som er nevnt i dagens artikkel? Øde gårder, tomme bygninger, utmark? Nittedal eller Lillestrøm?
Forseglede leiligheter? Noen som skjønner hva som menes med det?

Ja det er nesten så man kan lure på om den tønna med syre er en realitet.
Citera
2020-02-01, 00:37
Medlem
[quote=Mystix|70115678
Forseglede leiligheter? Noen som skjønner hva som menes med det?[/QUOTE]
Jeg lurer også på det. Eneste jeg kan tenke meg er leiligheter politiet på forhånd har forseglet for å sikre bevis? Men rart om de har forseglet flere leiligheter uten å avklare direkte. Mulig de hsr gjort søk og kommet tilbake for ytterligere søk og at den har stått forseglet. Er det noen i omgangskretsen man kan tro har blitt utestengt av egen leilighet pga forsegling? Bor alle barna hjemme nå eller er noen på hemmelig adresse og leilighet kan være forseglet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in