2020-02-01, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Finns gott om män som säger att en kvinna över en viss ålder vill man inte ha. Så för de männen är inte det ett påhittat problem. Det är ett verkligt problem.

Det finns vissa män som vågar säga sanningen fortfarande. Men det betyder inte att de enbart väljer yngre brudar när dom ska välja partner..

Jag tog ett titt på dina exempel. Och jag förstår vad du försöker förmedla. Tyvärr är inget av det du påstår sanning någonstans.
Bland dina exempel hade du en som bara skämtar. Någon som försöker skydda en tjej. En som säger att han tänder på sin tjej men det är inte så konstigt om man tänder på yngre. Och en som diskuterar fakta och berättar om de flesta kvinnors förfall när det kommer till en viss åldern och jämnför det med männens.

Ingen av dessa har uttryckligen sagt "Jag kan inte ha en kvinna över 25.. Det går bara inte. Det är ingenting jag tänder på öht.."

Så än så länge är det ingen som har sagt någonstans att "En kvinna över en viss ålder vill jag inte ha." och den som säger det, tror nog att den får nog energi av att trolla.
Citera
2020-02-01, 16:50
Medlem
Byzantinsks avatar
Finns det någon källa på att det här problemet existerar, överhuvudtaget? Jag har aldrig hört talas om någon som automatiskt tappade sugen på sin fru när hon blev trettio enbart på grund av sin Flashback-ihopdrömda tjugoåringsfetish.
Citera
2020-02-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byzantinsk
Finns det någon källa på att det här problemet existerar, överhuvudtaget? Jag har aldrig hört talas om någon som automatiskt tappade sugen på sin fru när hon blev trettio enbart på grund av sin Flashback-ihopdrömda tjugoåringsfetish.

Jag har läst inlägg där det skulle kunna misstänkas vara på detta sätt, men jag är inte säker på att det är endast dom unga brudarna som lockar, det kanske lockar med andra också, det vet jag inte.

Men det inlägg jag tänker på, ger bilden av att den mannen enbart tänder på unga brudar i en speciell ålder, men vill inte riskera att felaktigt ha pekat ut någon, då jag kanske övertolkat det han skriver, så jag väljer att ligga lite lågt.

Och i vissa fall, kan det ju vara att man vill hävda sig gentemot någon annan också, så man kanske överdriver hur det faktiskt ser ut. Det vet inte jag.

Men jag kan förstå att det är ett bekymmer om man som sagt endast kan tända på unga brudar sexuellt, men ändå strävar efter en traditionell kärnfamilj...
Citera
2020-02-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nej det är snarare tvärtom Kvinnor som är välutbildade är kräsnare en lågutbildade kvinnor.
Mönstret är fortfarande det samma där kvinnor vill ha män med minst lika hög social status eller högre.
Samma med inkomst där man vill ha någon som tjänar lika mycket eller mer.
Högutbildade kvinnor har dokumenterat svårare att hitta dröm mannen idag än någonsin tidigare, de är helt enkelt för kräsna sett till utbudet.
Unga välutbildade män går snabbt åt bland attraktiva kvinnor och har du inte utseendet som kvinna så är det svårt att få en utbildad man då de även kommer att välja bland kvinnor av lägre social status och med lägre lön än de själva.
Kvinnans status och lön är av mycket mindre betydelse för mannen än vad det är för kvinnor.
Kvinnor gynnas mer av sin attraktionskraft än huruvida hon är välutbildad eller inte.

Även om så kvinnor är friare så lockas de fortfarande i lika hög grad av status och pengar som för.
Kvinnor vill ha män inte pojkar som klarar sig sämre i samhället än de själva.
Självfallet finns det kvinnor som söker svaga män att kontrollera men de är i minoritet.

Däremot så kommer äldre kvinnor ta för sig av unga män i allt högre grad för sällskap och sex.
Inte pga pengar utan för att normer förändras.
Vilket är bra för unga män då unga kvinnor som alltid ommer att springa efter äldre framgångsrika män då unga framgångsrika män är hårdvaluta.

Ironisk nog har vi ett mansöverskott tack vare invandringen men detta är ju lågstatus män som utbildade kvinnor inte vill ha..

Du verkar ha stenkoll på vad kvinnor vill ha och inte ha? Vanligt bland män att inbilla sig det och sällan reagerar ni själva över hur ni tar er tolkningsföreträde över kvinnor.
Om kvinnor bara valde högutbildade, högavlönade statusmän så hade vi inte sett många heterosexuella relationer i samhället. Vad ser vi i verkligheten som f.ö skiljer sig väsentligt från din fantasivärld? Heterosexuella kvinnor som oftast lever ihop med helt vanliga arbetar-män.
Citera
2020-02-05, 13:06
Medlem
Men kvinnor i ens egen ålder går ju inte att leva med, om man inte är en undergiven kastrerad vänsterman.

Deras beteende är redan satt i sten. Så man måste köpa hela feministpaketet med portionssnusande, klär sig som en man, pratar som en man och är allmänt kaxig bara för att man tror jämställdhet är att bete sig som en ultrafeminist fylld av hat.

Nej inte en chans att man vill ha det paketet. Då kan man lika gärna bli gay och leva bättre.

Så vi ratar detta och går till andra länder där man blir hyllad för den man är som man.
Citera
2020-02-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Visst kan man tycka att kvinnor omkring 20 är att föredra, men tyvär så kommer verkligheten emellan o påminner om att man inte alltid kan få det man föredrar, sedan kan man ju hoppas att någon typ av personlig utveckling får en att släppa sina fantasier..

Tror dock inte att detta är ett stort problem..

Fast vem vill vara med någon som bara nöjer sig med en? Jag vill i alla fall bli älskad och uppskattad för något mer än det yttre.
Citera
2020-02-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Man kan inte bestrida enkel biolgoi så vad man gjorde innan "kvinnans frigörelse" var att en man i sina bästa år 28-35 med studierna klara och/eller karriären i gång, har festat av sig och är redo att sätta sina rötter;

Han hittar en 15-20 åring som han gillar och uppvaktar henne med lov av hennes föräldrar, när mannen har fått deras välsignelse så friar han och de gifter sig, får barn och enligt moderna studier så är mannen och kvinnan väldigt mycket mer lojala mot varandra ju färre förhållanden de haft.

Samtidigt är det för mannens del en långtids investering, han har kanske 4,5,6 eller fler barn med kvinnan som han har kämpat och haft många bra stunder med redan genom åren så att han skulle dumpa henne för en ny 18 åring är bara struntprat.

Desto yngre man gifter sig desto större chans är det att man stannar med varandra.

Vi måste återgå till att ett förhållande börjar med ansvar och där "kärlek" växer fram.. inte alla dessa "kärlek vid första ögonkastet" tramserier.

Ja för 15-åriga tjejer vet vi ju bara längtar efter att vara avelskossor till 35-åringar

Om det är såhär män tänker överlag så är jag hellre singel tills jag dör. Sjukt.
Citera
2020-02-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Du verkar ha stenkoll på vad kvinnor vill ha och inte ha? Vanligt bland män att inbilla sig det och sällan reagerar ni själva över hur ni tar er tolkningsföreträde över kvinnor.
Om kvinnor bara valde högutbildade, högavlönade statusmän så hade vi inte sett många heterosexuella relationer i samhället. Vad ser vi i verkligheten som f.ö skiljer sig väsentligt från din fantasivärld? Heterosexuella kvinnor som oftast lever ihop med helt vanliga arbetar-män.
Statestik ljuger inte
https://fof.se/tidning/2018/8/artikel/farre-man-blir-pappor
Tittar vi historiskt så har det alltid varit snedvridet.
Varje enskild man får färre barn än kvinnor då några män får barn med många kvinnor precis som i övriga däggdjursvärlden.
Inget kontroversiellt då det är männens syfte att sprida gener.
Hälften av hans gener är hans mammas

Jag har inte påstått att kvinnor bara väljer framgångsrika män, däremot föredrar de generellt framgångsrika män.

Dessutom så är det inte bara lön som räknas in som framgång utan en rad andra aspekter som att vara uppskattad av många människor eller att man uppvisar mognad och sköter sitt liv.

Vem tror du den generella kvinnan väljer?

Samhall/arbetslös kalle 30 år bor hemma, mamma lagar mat och städar, spelproblem, klär sig som en kåkfarare, inga vettiga vänner, lägger pengarna på prylar istället för en bostad eller investering i en utbildning.

Erik 30 egen bostadsrätt eller villa sen 5 år tillbaka, jobbar som snickare, välstädad och omhändertagen bostad, skötsam med sin privat ekonomi, vänner i liknande sits som han själv, hjälper sina föräldrar istället för tvärtom.

Kvinnor vill ha en självgående man som tar ansvar för sitt liv och andras inte en förvuxen pojke som inte ens klarar av att axla ansvaret för sig själv.

En industriarbetare, snickare, rörmokare mm tjänar idag mer än nog för att försörja en familj.
Vad man gör med pengarna och övrigt är vad som skiljer angnet från betet.
Senast redigerad av Regnpojken 2020-02-05 kl. 15:25.
Citera
2020-02-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Ja för 15-åriga tjejer vet vi ju bara längtar efter att vara avelskossor till 35-åringar

Om det är såhär män tänker överlag så är jag hellre singel tills jag dör. Sjukt.

Tyvärr gör många män det. Alltför många.
Citera
2020-02-05, 15:56
Medlem
Alla män tänder på 13 åringar som Stig Larsson sa. Bättre om det var han 45 hon 12 när dom blir ihop. Då kan dom ha skönt ihop längre tid. Han i sina bästa år. Erfaren och etablerad stadgar sig med en ung kvinna. Hon många år kvar som ung och skön. Nu i PK samhället är han i sina bästa år. Hon medelålders med sexigaste åren bakom sig. Men visst kan mannen idag ha fru och barn och vara nöjd med det. Han älskar sin fru som sin fru. Men rent sexuellt är det väl inte lika intressant. Han tänker med kuken. Låter kuken leda honom. Han kan istället runka till porr eller besöka bordeller på jobbresor. Han kan smygfilma sin dotters kompisar och runka. Välsituerade män kan skaffa en älskarinna. Bli sugardaddy. Allt så han får tillgång till lammkött och ungfitta/barnfitta. Barnfitta om kuken själv får välja.
Citera
2020-02-07, 23:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Så problemet blir ju om man ser sin unga vackra frus utseende falla över tid och hon bara faller i värde och det hela är väldigt tidsbegränsande så måste ju det för en man innebära stora problem för honom om han samtidigt har en dröm om kärnfamilj där man ser familjen växa tillsammans om han samtidigt inte kan tända på henne gå grund av hennes tappade sexuella värde och ser henne som bara asful. Äcklig.

Det är ju därför vi har älskarinnor och sexköp.
Citera
2020-07-19, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StraightShooter
Vem fan tänder på gamla kärringar dvs. äldre än 40?

Släpp myten om MILF för fan...

Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Tydligen en del män...

När dom specifikt söker en mogen kvinna med livserfarenhet har jag svårt att tolka det som att dom egentligen vill ha någon annan?

Jag är en. De sexigaste jag träffat på i livet har varit en på 39 (jag var då 19), en på 58 (håret hennes var fortfarande fylligt). En tredje var nära 60 när jag lade märke till hennes attraktionskraft. Det var frisörskan på området. Har träffat en milf på ett tåg som började prata med mig. Fan! att jag bara sprang på henne 2 gånger utan att kunna närma mig henne. En på jobbet kom jag på var otroligt sexig utan att hon förstod det själv. Jag var 35 och hon var 55.

5 stycken det där. Jag vet förstås att vissa enskilda yngre kan vara rena rama sexbomberna men de är faktiskt ytterst sällsynta. Tänker på en blondin i åldern kanske 19-20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in