2020-01-30, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Vissa går helt enkelt inte att diskutera med, de plockar fram sina personliga preferenser och utifrån detta drar de slutsatsen att alla andra måste tycka och tänka som dem.

Det är en intressant fråga du ställer. Och resultatet måste givetvis bli att dessa män i slutändan får leva utan sex om de inte har något extremt attraktivt för kvinnan att erbjuda. Tror många män underskattar vikten av kvinnors ålderspreferenser. Några år upp eller ner är givetvis inga problem, men få tjugoåringar finner en trettioåring attraktiv, och givetvis blir det än färre som finner en fyrtioåring eller femtioåring attraktiv.

Samtidigt är ju frågan hur stort bekymmer det verkligen handlar om, vi vet att de flesta mäns preferenser när det gäller ren attraktion är en kvinna i tidiga tjugoårsåldern. Men trots det verkar ju de flesta "nöja sig" med en jämnårig kvinna.

Just det du säger, att det faktiskt är så att de flesta mäns preferenser i sexuell attraktion är i tidiga tjugoårsåldern men de flesta män "nöjer" sig med sina jämnåriga kvinnor visar ju på att vi är människor.

Jag tycker hela den här debatten män och kvinnor gör att man glömmer att vi är människor. Människor som försöker leva ett gott liv. Livet är ofta tungt och det händer fruktansvärda saker, men män och kvinnor kämpar på för att försöka ha ett gott liv. Med eller utan barn.

Men de män som endast kan tända på en kvinna låt säga mellan 17 och 23 får ju ett problem i att ha en familj. Det blir någon slags kraftig dissonans om mannen i familjen måste stå ut med en partner han äcklas av och även för henne, att veta att hon är för gammal, förbrukad och äcklig.

Där kan hon gå vidare och hitta en ny man.

Men för varje år mannen blir äldre, desto mindre attraherar han yngre kvinnor. Åren går och han vill byta kvinna när hon är 23 men nästa 17 flicka han ska hitta desto större blir kontresten.

Men det som kan vara ett problem för mannen är ju att han får inte någon kontinuitet i sitt liv. Det är nya kvinnor hela tiden eftersom han måste ha en ung kvinna.

Detta funkar för de som kan skaffa harem. De äldre fruarna får högre status men är inte sexuellt intressanta. Det skulle kanske vara en idé för dessa män men det kräver ju en viss inkomst också.

Och mannens släkt som ska bli presenterade för en ny flickvän vart sjunde år får också svårt med det hela. Man vet ju att hon ska få gå.

Det är är faktiskt ett problem för dessa män och man ska inte skratta åt det. För det måste på sätt och vis skapa stora problem i livet. Mycket stora. Möjligheten att leva med någon ett helt liv blir ju omöjligt. Till exempel. Och situationer med att få barn blir ju också konstig.barnen frågar varandra, är din mamma nu 7?
Citera
2020-01-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Hur vanligt är detta, du har naturligtvis någon typ av underlag för din trådstart?

Många poängterar ju att kvinnor i övre tonåren till 25 är finast. Allt annat är skräp typ. Inte alls alla men det finns de som framhåller det som en sanning.

Om man då ser till dessa som beskriver kvinnor över 25 som mer än väl är på väg utför och inte har något annat hämta hos män längre.

De män som har en så kraftig aversion mot kvinnor som är över 25 torde få det svårt att få ihop ett normalt familjeliv. Att pappan i familjen ser på den trettioåriga mamman som något vidrigt sexuellt sett så ser jag situationen som lite jobbig. Och blir hon sen fyrtio måste det ju vara olidligt.

Sen ser jag det väl inte som konstigt att män tycker att unga kvinnor är vackra. Det jag ser som konstigt det är att kvinnor över tjugofem är takras som bara kan sitta och vänta på döden typ,
Citera
2020-01-30, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Statistik från dating-siter visar på att män, oavsett egen ålder, föredrar 22-åringar.

Sen kanske det finns en skevhet i urvalet, då inte alla män hänger på dating-siter. Själv skulle jag aldrig ens överväga att nät-dejta, om jag vore single.

Så kan det vara men man får hoppas att de inte är så fixerade vid just 22 att de inte kan ha en familj. För det är ju sällan så att frun/sambon behåller samma ålder femton år framåt i tiden,
Citera
2020-01-30, 13:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anthea
Så kan det vara men man får hoppas att de inte är så fixerade vid just 22 att de inte kan ha en familj. För det är ju sällan så att frun/sambon behåller samma ålder femton år framåt i tiden,

Hur många relationer håller över tio år idag? Det har du glömt i den här ekvationen om att män måste byta partner om han vill ha en ung och fräsch kvinna i sängen.

Själv rekommenderar jag alla nyskilda män att åka till asien och skaffa sig en ung och snygg flickvän.

Det tar mindre än en timme att hitta någon om man förarbetar på nätet innan. Resa är ju dessutom billigt och kul!
Citera
2020-01-30, 13:38
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Många poängterar ju att kvinnor i övre tonåren till 25 är finast. Allt annat är skräp typ. Inte alls alla men det finns de som framhåller det som en sanning.

Om man då ser till dessa som beskriver kvinnor över 25 som mer än väl är på väg utför och inte har något annat hämta hos män längre.

De män som har en så kraftig aversion mot kvinnor som är över 25 torde få det svårt att få ihop ett normalt familjeliv. Att pappan i familjen ser på den trettioåriga mamman som något vidrigt sexuellt sett så ser jag situationen som lite jobbig. Och blir hon sen fyrtio måste det ju vara olidligt.

Sen ser jag det väl inte som konstigt att män tycker att unga kvinnor är vackra. Det jag ser som konstigt det är att kvinnor över tjugofem är takras som bara kan sitta och vänta på döden typ,

Visst kan man tycka att kvinnor omkring 20 är att föredra, men tyvär så kommer verkligheten emellan o påminner om att man inte alltid kan få det man föredrar, sedan kan man ju hoppas att någon typ av personlig utveckling får en att släppa sina fantasier..

Tror dock inte att detta är ett stort problem..
Citera
2020-01-30, 13:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det handlar om vilka kvinnor en man väljer om han är single. Själva tanken hos naturen är givetvis att man träffar sin partner när bägge är som mest attraktiva & därefter bildas det starka känslomässiga band som håller samman förhållandet & familjen därefter. Dagens degenererade sexualisering är något som tvingats på oss av krafter som inte vill oss väl.
Citera
2020-01-30, 13:42
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det handlar om vilka kvinnor en man väljer om han är single. Själva tanken hos naturen är givetvis att man träffar sin partner när bägge är som mest attraktiva & därefter bildas det starka känslomässiga band som håller samman förhållandet & familjen därefter. Dagens degenererade sexualisering är något som tvingats på oss av krafter som inte vill oss väl.

Amen på den..
Citera
2020-01-30, 13:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Är det något som kan lösas med hypnos, samtalsterapi eller något annat? Någon som hört talas om någon metod att slippa detta lidande? För att ha sex är viktigt i livet.

Det går att lösa med sexhandel och sugardating.
Citera
2020-01-30, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hur många relationer håller över tio år idag? Det har du glömt i den här ekvationen om att män måste byta partner om han vill ha en ung och fräsch kvinna i sängen.

Själv rekommenderar jag alla nyskilda män att åka till asien och skaffa sig en ung och snygg flickvän.

Det tar mindre än en timme att hitta någon om man förarbetar på nätet innan. Resa är ju dessutom billigt och kul!

Ja det låter kul! Och billigt!

Hur länge äktenskap eller förhållande hörde ju inte till min huvudfrågan. Det var hur det går för de män som tycker att frun har blivit äcklig för att hon är 32. Det låter som ett straff att ha det så.
Citera
2020-01-30, 13:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ja det låter kul! Och billigt!

Hur länge äktenskap eller förhållande hörde ju inte till min huvudfrågan. Det var hur det går för de män som tycker att frun har blivit äcklig för att hon är 32. Det låter som ett straff att ha det så.

Inget är billigt. Det är dyrt att leva. Gamla kärringar ska ju åka på solsemester och köpa nya trädgårdsmöbler vartannat år. Man måste prioritera! För mig är knulla unga tjejer en hobby.

Äcklig är ett väldigt stark ord. Ofta är det ju så med sexuell attraktion till en åldrande kvinna att den gradvis rinner ut i sanden för att till slut dö ut. Kvinnor brukar bli generellt mindre intresserade av sex efter att de fött barn för övrigt.
Citera
2020-01-30, 14:01
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Varför tror du jag tror att alla män är sådana? Jag lever inte i en bunker, jag vet att män och kvinnor har förhållanden och sex i alla möjliga åldrar.

Jag undrar hur det är för en person som ENDAST kan tända på tjugoåringar.

Och om det går att lösa på något sätt förutom att de betalar tjugoåringar för sex?

Det du skrev gav det intrycket. Helt enkelt.

Jag tror dessutom att det inte finns nån som ENBART har den preferensen. Med andra ord tror jag du fantiserar alldeles för mycket, därav kommentaren ang tänkarhatt.
Citera
2020-01-30, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det går att lösa med sexhandel och sugardating.

Låter också kul. Och billigt!

Men män som inte kan leva med en kvinna över tjugofem missar ju möjligheten att ha ett gott familjeliv och att många långa minnen tillsammans.

Men antar att de finns de som är såna könsvarelser att inget annat spelar någon roll. Och behöver man inte mer än att köpa sex från unga kvinnor så är man väl nöjd med det.

Har dock svårt att relatera till det då, umgänge med familj och nära vänner är själv livet för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in