2020-01-31, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Jag är övertygad om att den tiden är över. Kvinnor tjänar egna pengar, är som grupp extremt välutbildade och kommer inte att behöva välja män för sin egen eller sina barns överlevnad som det var förr. Mäns tidigare ekonomiska makt över kvinnor är därmed över och män kommer i framtiden att behöva fundera på vad positivt vi kan tillföra en kvinnas och hennes barns liv. Vi är inte nödvändiga för kvinnor på något sätt längre. Det enda som återstår för oss är att hitta nya vägar att attrahera heterokvinnor på, t.ex genom att erbjuda trevligt, givande sällskap genom livet.
Nej det är snarare tvärtom Kvinnor som är välutbildade är kräsnare en lågutbildade kvinnor.
Mönstret är fortfarande det samma där kvinnor vill ha män med minst lika hög social status eller högre.
Samma med inkomst där man vill ha någon som tjänar lika mycket eller mer.
Högutbildade kvinnor har dokumenterat svårare att hitta dröm mannen idag än någonsin tidigare, de är helt enkelt för kräsna sett till utbudet.
Unga välutbildade män går snabbt åt bland attraktiva kvinnor och har du inte utseendet som kvinna så är det svårt att få en utbildad man då de även kommer att välja bland kvinnor av lägre social status och med lägre lön än de själva.
Kvinnans status och lön är av mycket mindre betydelse för mannen än vad det är för kvinnor.
Kvinnor gynnas mer av sin attraktionskraft än huruvida hon är välutbildad eller inte.

Även om så kvinnor är friare så lockas de fortfarande i lika hög grad av status och pengar som för.
Kvinnor vill ha män inte pojkar som klarar sig sämre i samhället än de själva.
Självfallet finns det kvinnor som söker svaga män att kontrollera men de är i minoritet.

Däremot så kommer äldre kvinnor ta för sig av unga män i allt högre grad för sällskap och sex.
Inte pga pengar utan för att normer förändras.
Vilket är bra för unga män då unga kvinnor som alltid ommer att springa efter äldre framgångsrika män då unga framgångsrika män är hårdvaluta.

Ironisk nog har vi ett mansöverskott tack vare invandringen men detta är ju lågstatus män som utbildade kvinnor inte vill ha..
Citera
2020-01-31, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Instämmer. De verkar förbittrade för att de inte är unga längre. Förälskade i och besatta av ungdomen, inte människan. Men flertalet män, i alla fall i vårt land, är inte såna. Vi som inte är pojkar och gillar mognad är fler och fb ger ofta helt fel bild.

Vet inte om det är så vanligt som det ser ut att vara på FB.

(FB) Kvinnor, suger det inte att ni endast är snygga upp till 30 år? Kvinnor, suger det inte att ni endast är snygga upp till 30 år?

Citat:
Ursprungligen postat av Johnnythecowboy
Män kan vara attraktiva länge. Upp till 50 år är många män väldigt snygga och attraktiva, men finns attraktiva män som är äldre än så. Vid 30 år börjar män bli som mest attraktiva, och kan bli ännu mer attraktiva mot 40 och över, speciellt en framgångsrik man som ser bra ut och kommit längre i karriären. Kvinnor däremot är tyvärr inte snygga över 30 år. Mellan 17-24 är de som snyggast, och upp till 30 år kan de vara snygga, sen är de inte snygga längre.

Personligen tycker jag det är väldigt tråkigt. Hur ser ni själva på det?

I och för sig måste man ju vara lite dålig i huvudet för att bara starta en sån trådstart. Men första svaret är inte så mer intelligent det heller.

Citat:
Ursprungligen postat av BruceHingsteen
30? Nej du de kollapsar tidigare än så det börjar redan vid 22-23 det är bara sminket som får dig att tro att de håller till 30.

Nu håller ju inte alla på så här i tråden. Men en del av dem menar ju detta på allvar. Kan ju hända att de ändrar sig när de växer upp. Annars så står de ju inför problemet med att kärnfamiljen inte är något för dem. De
Citera
2020-01-31, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Beklagar att du känner dig nedtryckt sexuellt.

Sluta fjanta dig om du vill fortsätta diskutera.

Citat:
Om han inte ville ha kvar henne när hon fyllt tjugofem vad ska han göra då? Skaffa ett harem? Vad är lösningen när han ser henne som fysiskt äcklig efter tio års äktenskap?

Enkelt. Dumpa henne om det har gått så långt.. Ett harem är också ett alternativ.

Eller så gör han bara som jag har sagt redan från början och hittar sig en brud som är feminin enda ut i benmärgen och har hög chans att fortsätta vara det trotts alla livets motgångar.
Det finns inte en chans att han inte kommer hålla sig till den flickan livet ut om hon sköter det väl..

Som regel dock är inte detta något samhället eftersträvar.
Citera
2020-01-31, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700

Enkelt. Dumpa henne om det har gått så långt.. Ett harem är också ett alternativ.

Eller så gör han bara som jag har sagt redan från början och hittar sig en brud som är feminin enda ut i benmärgen och har hög chans att fortsätta vara det trotts alla livets motgångar.
Det finns inte en chans att han inte kommer hålla sig till den flickan livet ut om hon sköter det väl..

Förstår inte vad du egentligen skriver känner jag. Hålla sig till flickan? Du har alltså det problemet tråden handlar om. Då förstår jag mer.
Citera
2020-01-31, 20:06
Bannlyst
Citat:
Förstår inte vad du egentligen skriver känner jag. Hålla sig till flickan? Du har alltså det problemet tråden handlar om. Då förstår jag mer.

Förstår att det känns som en myt. Men du listar nog ut det där när du utvecklat en till hjärncell och kommer underfull med lite mera om hur killar verkligen fungerar.

Kan bara hålla tummarna för din skull och önska dig lycka till.
Citera
2020-01-31, 20:19
Medlem
Citat:

Han kommer ju aldrig att tända sexuellt på henne efter att hon fyllt trettio. Allt enligt rubriken.

Hans liv är förstört nu om han har en stark längtan efter en kärnfamilj med barn och barnbarn och gemensamma minnen.

Du är ju sådan själv så jag förstår hur tråkigt det här är för dig. Du pratar om en kvinna som "flickan"-

Jag beklagar sorgen.
Citera
2020-01-31, 21:23
Medlem
Citat:
Bitter? Jag är förbannad på att ni daltar med offer och hela tiden försöker trycka ner mäns sexualitet. Det gör mig irriterad..

Anpassa er istället och försök att vara mer attraktiva så kanske ni också får napp.

Dumpa idén om att skaffa familj? Varför skulle han göra det?

Det är väl bättre att han har en kvinna som fungerar i hjärnkontoret? Då är en välformad och blomstrande familj det minsta av hans problem.

Fast i dom fall där mannen endast tänder på unga tjejer, så spelar det ingen roll hur attraktiva dom gör sig då dom passerat 25. Då är dom utdömda av just den mannen, då dom förfaller samma dag dom fyllt 23 eller 25. Så ifall just den mannen verkligen vill ha en kärnfamilj så kan han möjligen få svårigheter, om han äcklas av sin fru då hon passerat 25 trots att hon kanske fött honom 2 underbara barn och är en mycket trogen fru.
TS försöker ju lösa problemet för den man/dom män som inte tänder på annat än unga tjejer, så hur kan vi då trycka ner mäns sexualitet?

Den man som endast tänder på unge tjejer verkar inte nöja sig med någon som fungerar i hjärnkontoret, utan huvudkriteriet är att hon är ung och snygg.

Som tur är, så tror jag att många eller dom flesta män (vill jag tro i alla fall) inte har enbart lockelse till unga tjejer, utan gillar både unga tjejer och kvinnor i liknande ålder som han själv är, och då finns ju inte problemet.

Jag tror mig förstå trådstartaren, och är glad att någon annan som formulerar sig mycket väl kan lyfta detta problem på ett bra sätt. Även om jag har ynnesten att inte vara drabbad, så kan jag ändå förstå att det kan vara ett problem.
Citera
2020-01-31, 21:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Tror att det är ett rätt vanligt problem bland äldre heteromän. Många har dålig självinsikt och fattar inte att de har blivit äldre. När de var unga tittade de efter unga tjejer. När de blir äldre tittar de fortfarande efter unga tjejer. Utan att inse att tjejerna i den åldern inte längre är intresserade eftersom de ser en åldrad, gammal gubbe. Medan gubben ifråga inte själv fattar att han har åldrats. Och de som fattar det, tycker ändå ofta själva att de har åldrats med "behag" och borde vara attraktiva bland unga tjejer ändå. Självinsikten är lika med noll, alltså.

Gäller samma för äldre heterokvinnor? Ja, jag inbillar mig att de blir mer sexuellt attraherade av en ung manskropp än av en åldrande gubbkropp. Däremot skiljer sig kvinnor och män åt på så sätt att kvinnor oftast har en bättre självinsikt än män (ofta FÖR bra självinsikt och FÖR dåligt självförtroende). Äldre heterokvinnor springer sällan omkring och sexuellt trakasserar unga män.

Kan terapi hjälpa män att få en bättre självinsikt? Ja, absolut med rätt terapeut.

Ja män som börjar komma upp i åldrarna har verkligen en tendens att tro att de är något alldeles extra. Uppförstorad självbild.
Citera
2020-01-31, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Fast i dom fall där mannen endast tänder på unga tjejer, så spelar det ingen roll hur attraktiva dom gör sig då dom passerat 25. Då är dom utdömda av just den mannen, då dom förfaller samma dag dom fyllt 23 eller 25. Så ifall just den mannen verkligen vill ha en kärnfamilj så kan han möjligen få svårigheter, om han äcklas av sin fru då hon passerat 25 trots att hon kanske fött honom 2 underbara barn och är en mycket trogen fru.
TS försöker ju lösa problemet för den man/dom män som inte tänder på annat än unga tjejer, så hur kan vi då trycka ner mäns sexualitet?

Den man som endast tänder på unge tjejer verkar inte nöja sig med någon som fungerar i hjärnkontoret, utan huvudkriteriet är att hon är ung och snygg.

Som tur är, så tror jag att många eller dom flesta män (vill jag tro i alla fall) inte har enbart lockelse till unga tjejer, utan gillar både unga tjejer och kvinnor i liknande ålder som han själv är, och då finns ju inte problemet.

Jag tror mig förstå trådstartaren, och är glad att någon annan som formulerar sig mycket väl kan lyfta detta problem på ett bra sätt. Även om jag har ynnesten att inte vara drabbad, så kan jag ändå förstå att det kan vara ett problem.

Dessa killar existerar inte.. Och jag är inte intresserad av att snacka om några påhittade typer som TS generaliserat ihop för att hon är sur över vad alla män tänder på eller hur alla män fungerar allmänt..

Lösningen på problemet är sluta gå ner er så mycket att unga brudar utkonkurerar er..

Jag har förklarat exakta anledningen till varför män dras till unga brudar. Och där har ni allt ni behöver för att förhålla er.
Citera
2020-01-31, 23:01
Medlem
Citat:
Dessa killar existerar inte.. Och jag är inte intresserad av att snacka om några påhittade typer som TS generaliserat ihop för att hon är sur över vad alla män tänder på eller hur alla män fungerar allmänt..

Lösningen på problemet är sluta gå ner er så mycket att unga brudar utkonkurerar er..

Jag har förklarat exakta anledningen till varför män dras till unga brudar. Och där har ni allt ni behöver för att förhålla er.

Där är vi av olika uppfattning, och jag ger mig lika lite som du (eller heter det dig?)

Jag vet inte hur TS tänker, jag är inte tankeläsare, men jag tror att hon reflekterar över något som en liten klick/ett fåtal män kan vara drabbade av på riktigt, och som tycks vara ett problem för dom emellanåt.

Jag har inget problem med att bli utkonkurrerad av unga brudar, jag har själv varit en ung brud en gång, så jag ser det som naturens gång och jag har ingen önskan heller om att vara evigt ung.
Svårt att vara ung och samtidigt ha barn i 30-årsåldern för övrigt

Och jag har inte något problem med att få det jag vill ha heller, men jag kan ändå känna medkänsla med dom män som enbart kan tända på tjejer i ett visst åldersspann, då det kan innebära att dom har färre att välja på, jämfört med ifall dom tänder på snygga kvinnor överlag, som jag uppfattar att många eller till och med majoriteten av män gör.
Citera
2020-01-31, 23:10
Medlem
StraightShooters avatar
Vem fan tänder på gamla kärringar dvs. äldre än 40?

Släpp myten om MILF för fan...
Citera
2020-01-31, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraightShooter
Vem fan tänder på gamla kärringar dvs. äldre än 40?

Släpp myten om MILF för fan...

Tydligen en del män...

När dom specifikt söker en mogen kvinna med livserfarenhet har jag svårt att tolka det som att dom egentligen vill ha någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in