2020-02-01, 13:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ojojoj, nu är det sexism på hög nivå. Det är det jag säger, även s k traditionella/konservativa kvinnor bär på ett djupt mansförakt idag.

Sen, varför måste man ha legat med tjejer för att få kalla dom för hora? Hur går den logiken ihop? Det räcker för guds skull att se hur svenska tjejer klär sig och viker ut sig på sociala medier för att ha allt fog i världen att kalla dem horor. Iofs är det förolämpande mot prostituerade att jämföra dem med svenska kvinnor, så jag skulle vilja byta ut "hora" mot något annat ord för att beskriva unga svenska kvinnor.
Den enda anledningen till att jag generaliserar och skriver på denna nivån är för att bemöta er där ni befinner er. Och lustigt nog så blir det reaktioner.
När man skriver skit om män som grupp här, så är reagerar ni BUMS.
Själv så är det vad ni sysslar med i 8 av 10 inlägg fast mot kvinnor då.
Är det givande och lättsamt att föra en diskussion med mig när jag skriver sånt?
Citera
2020-02-01, 13:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så rätt så. Vi båda vet att så är fallet. Vi mäns drivs av vår sexual/fortplantnings -drift och även om den kan ställa till det ibland så måste du ändå hålla med om att den överlag är till människans välsignelse. Så gott som ALL utveckling har den som primus motor. Så gott som ALL kärleksutbyte har den som primus motor.

Du vill ha en man som är driven, kåt och till synes har ett outtömligt förråd av förmåga att våga utmana omgivningen med dåd och humor. Erkänn!!!

Jovisst kan den vara bra. Men den slår ut logik och vett, så man kan inte lita på en man som är under influens av kåthet, vilket ni väl är 99% av tiden
Citera
2020-02-01, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jovisst kan den vara bra. Men den slår ut logik och vett, så man kan inte lita på en man som är under influens av kåthet, vilket ni väl är 99% av tiden

Haha, you wish!
Citera
2020-02-01, 13:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Ja, du har helt rätt! Varför ska jag välja en svensk kvinna som inte respekterar sig själv och avlar fram barn med 80 IQ med någon djungeln*ger? Och efter dem skiljt sig ta hand om deras avkomma? Nej för i helvete, så lågt skulle jag aldrig sjunka.

Jag nöjer mig med asiatiska kvinnor som väger 45 kg och är trånga som bara den samt tar hand om sina män och lyssnar på allt man säger. Det går inte att jämföra, dem är överlägset bäst. Våra eventuella barn kommer också ha hög IQ och bli framgångsrika då asiater har rätt hög IQ.

Det var märkligt, om de har så hög IQ så är det anmärkningsvärt att de lyssnar på allt du säger

Nu är det inte så att dessa negrer och horor i varenda gathörn avlar fram massa barn. De knullar ju bara, det är HOROR vi pratar om här. Och alla vet vi ju vad för dase de där från djungeln är kända för att ha...

Det där med trånghet är helt individuellt vettu. Du skulle bli överraskad..
Så då har du lärt dig något nytt idag.
Citera
2020-02-01, 14:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Haha, you wish!

Herregud de karlar jag har umgåtts med är alltid kåta. Men det är klart... det kan ju vara jag som eggar dem
Citera
2020-02-01, 14:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
" detaljfel"???

Hela idén att just kvinnor, alt. feminister skulle vara exklusivt ansvariga över svensk asylpolitik är ju i grunden fel.
Den avgörs av R&R (där fler män sitter än kivnnor för övrigt) och i sluttampen av Sveriges hela röstberättigade befolkning, som avgör hur R&R ska se ut.

Din andra idé över att det enda som styr mäns åsikter skulle vara tillgång på fitta, får du ju själv stå för. OM män är såååå styrda av sin pick, och känslan kåthet, så är det ju synd om er, borde ni egentligen få rösta med så grav känslostyrning?

Nej att flyktingar består mest av män i första vågen beror inte på "invandring" utan det beror på patriarkat, dvs att man satsar allt på/ vågar sända iväg just killar/män, samt att just unga män är i direkt fara i div, krigskonflikter i världen.
Kvinnor och barn tenderar komma i andra vågen i s.k. anhöriginvandring.

Frågan är hur du ställer dig till att de fått komma hit och stanna?
Jag kan tycka, att i jämställdhetens eller feminismens namn, så skulle man inte tagit emot alla dessa män. Det bör finnas en fördelning mellan män och kvinnor.
Citera
2020-02-01, 14:05
Avslutad
Citat:
Herregud de karlar jag har umgåtts med är alltid kåta. Men det är klart... det kan ju vara jag som eggar dem

Min fru har också det där falska beklagandet samtidigt som hon är den som klättrar på mig de gånger jag är hemma. You aint fooling me...!
Citera
2020-02-01, 14:12
Medlem
Citat:
Frågan är hur du ställer dig till att de fått komma hit och stanna?
Jag kan tycka, att i jämställdhetens eller feminismens namn, så skulle man inte tagit emot alla dessa män. Det bör finnas en fördelning mellan män och kvinnor.

Jag tror du vet hur just jag ställer mig till invandring. jag tycker inte det är något större problem under långsikt att människor flyttar på sig på detta klot.

Sen ja, det är självklart direkt orättvist att kvinnor och barn inte har samma möjligheter fly undan som män har, men det är ju just min ideologi; feminism som avhjälper sådan orättvisa, och inte antifeminism.
Citera
2020-02-01, 14:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag tror du vet hur just jag ställer mig till invandring. jag tycker inte det är något större problem under långsikt att människor flyttar på sig på detta klot.

Sen ja, det är självklart direkt orättvist att kvinnor och barn inte har samma möjligheter fly undan som män har, men det är ju just min ideologi; feminism som avhjälper sådan orättvisa, och inte antifeminism.

Ja men det var ju just det inom invandringen som jag undrade om. Att det kommit hit så mycket unga män påverkar ju också antalet kvinnor och barn som kan komma i ett senare skede eftersom att här nu redan är så pass mycket invandring att det inte kan fortsätta att ösa in folk. Pengarna börjar ju liksom sina.

Så det blir ändå lite problematiskt att du stödjer att dessa män kommit hit samtidigt som du tycker att du arbetar för feminism och orättvisorna som kvinnorna i de länderna drabbas av.
Citera
2020-02-01, 14:23
Avslutad
Citat:
Klart du tycker, du betalar inte in till välfärden.
Citat:
Så jäkla 2015 du låter.. Rör du dig ens ute bland folk på dagarna?
Citera
2020-02-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ja men det var ju just det inom invandringen som jag undrade om. Att det kommit hit så mycket unga män påverkar ju också antalet kvinnor och barn som kan komma i ett senare skede eftersom att här nu redan är så pass mycket invandring att det inte kan fortsätta att ösa in folk. Pengarna börjar ju liksom sina.

Så det blir ändå lite problematiskt att du stödjer att dessa män kommit hit samtidigt som du tycker att du arbetar för feminism och orättvisorna som kvinnorna i de länderna drabbas av.

Och just därför så stängde vi gränserna 2016. Remember?

Feminism arbetar för jämställdhet för alla, kvinnor som män, och globalt.
Att människor byter plats att bo på, har inget speciellt med strävan mot jämställdhet att göra.

men ska du nu ta upp just invandrings inverkan på jämställdhet totalt sett, så misstänker jag att den ökar, iom att invandringen ofta sker från ojämställda områden/ kulturer till mer jämställda.
Dvs barnen till ex. patriarkalt tänkande män/ kvinnor blir mer jämställda och får lov leva i mer jämställda samhällen än vad de kanske skulle fått om farsan inte bytt land.

Så nej, jag ser inte vad du syftar på för "problematik".
Citera
2020-02-01, 14:42
Medlem
Buffymyloves avatar
Men alltså, svenska kvinnor gråter ju inte direkt blod över att ett gäng, eh, hyperbola karlar drar utomlands för att finna sig en fruga som står ut med dem.
Gå med gud 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in