2015-03-07, 16:58
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De tycker väl att vi är fula bortskämda och uppkäftiga kan jag tänka mig? de gillar förtryck men vill fortfarande hellre bo här i Sverige där det är jämställt.

Men de tenderar att bara verka tänka på pengar, så det är väl det som lockar skulle jag gissa.
Fula ?? Nej tvärtom, eftersom ljus hud anses som vackert. Så är kvinnor med ljus jättevackra.

Bortskämda !? Japp, väldigt bortskämda, det för ni vill mannen ska jämlika med allt i hemmet, jobb. Mannen får inte känna sig som man. Men där är jag och min fru oense. Eftersom jag är uppfostrad till hjälpa till i hemmet med städning och framför allt laga mat. Vilket är helt främmande för henne. Men hon tycker det är spännande att mannen lagar mat.

Förtryck ? Ja de lever under en del förtryck, men gör inte många män det i sverige? Min fru tycker det.
Efter hört också "storyn"

Ja! Pengar är deras liv, de har inte den sociala tryggheten som vi har. Men min fru behöver inte bekymra om pengar, hon har redan på sitt torra på sin ålders höst. Så det är absolut inte det som lockar, det är status. Jag är utlänning med vit hy, och delvis blond. Det anses som hög status.

Sedan är som du som säger förtryck, vi västerlänningar springer inte iväg så lätt. Deras killar har förmåga försvinna snabbt. Hon vill ha en trygg familj framför allt. Hon tycker jag är omtänskam och tar hand om henne, som inte hennes landsmän gör. Det ingår hjälper till tvätta, städa, tvätt med mera. Vilket är totalt är främmande för henne. Så visst har hon det bra!! Men hon gör 80 % för hon tycker det är hennes uppgift, sedan att hon går hemma för tillfället.

Så hon tycker svenska män är mesar, som inte bestämmer hur det ska vara. Hon tycker det har blivit omvänd ordning på det hela. Alltså männen blir förtryckta av kvinnorna, de ska till vara supermän.
Citera
2015-03-07, 17:27
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Kvinnorna jag har runtomkring mig är mellan 25 och 40 så det kanske är en generationsgrej. Och jag tror att det även kan finnas en viss skillnad mellan stad och småort där de i städerna låter varandra ha sina intressen och där könsnormerna inte är lika viktiga. För jag tycker att du beskriver en rätt konservativ kvinna ändå fastän det inte är din typ av konservativ kvinna.

Vad menas med utländska kvinnor? Ja, jag har dejtat isländskor, finskor och halvchilensiskor men jag misstänker att du menar kvinnor från öst och sydostasien. Kvinnor som kommer från fattiga områden med väldigt patriarkala strukturer.

Jag vill inte ha någon som servar mig och tar hand om mig på det sätter. Jag vill ha en jämlike, inte en mamma.
Kanske det är en generations grej, men också med allt ska vara jämlikhet. Vi ska dela på sysslorna. Men de har blivit till gått överdrift.

Men du får tänka på jag skrev bara det negativa, som vara generellt över lag hos "mina" förra detta inkl. en fru. Vilket jag har 3 barn (vuxna) med. De har sina positiva sidor också men det som gått överstyr är nog jag har uppfattat de som väldigt dominanta.

Jag kände mig instängd i min bubbla, som tex ishockey matcherna snitt en gång i veckan. Hon tyckte det inte viktigt och onödiga pengar att slänga ut, för mig var det slappna av från jobbet och varva ner. Det var den enda kostnaderna jag hade som var dyr. Det är dyrt gå på hockey...

Så jag förstår henne samtidigt, annan kostnad har jag inte förutom min fotointresse. Så klart jag blide piss off, när hon vill göra saker. Som jag tycker är onödigt kostnad, som bytta soffa, eller annat. Men hon ville ha "fräscht" hem som innebär ombyte. Det kan jag inte klandra henne för , för vårt hem var väldigt "fint" o "fräscht" det var hennes intresse, men ack så dyrt.

Men jag tyckte hon kunde kompromissa med mina ishockey Så vi hade diskussioner om det många gånger, samtidigt vi skulle åka lyxsemester. Det 5 stjärnigt hotel på future ventura i Spanien. Sist vi åkte gick det på 16 000 per person/vecka. Vilket jag kunde tycka är onödigt kostnad, kunde gå lika bra med mindre, bara det finns det man använder. Men grannarna bruka åka sådan semester, då skulle vi också göra det.
Ja det är rätt, hon är ifrån Indonesien, men inte fattig. Vi träffades via jobbet. Jag har jobbat i asien de sista åren. Ungefär hälften av året befinner jag mig där. Det är skillnad, de är förtryckta där. Så det spelar en stor skillnad, svenska kvinnor hade ej accepterat mycket hur de lever där. På det passar min stil. Det är inte förr jag vill upp passad, för hon är ingen hushållerska.

En sak som är självklart för henne, hon fråga alltid om tillstånd om hon ska göra något. Vilket kändes ovant i början, jag var inte van med det. Kvinnorna i Sverige planera mycket och organisera. Ju äldre desto mindre de fråga mannen. Men min nuvarande fråga alltid om lov och vill höra min uppfattning. Så jag känner mer delaktig i vår gemensamma liv.

Finns så mycket jag kan ta upp, men jag är jättenöjd med mitt liv nu, känner inre frid.

Nackdelen med asientjejor, om vi ska nu vända på det. Det är de otroligt svartsjuka. Hon vill ha tillgång till min facebook och telefon och checka upp. Det är okey för mig, eftersom jag har inget att dölja. Nu sista åren nämner hon bruka titta kanske en gång i månaden. Hon litar på mig nu, väldigt skönt för henne tycker hon.
Citera
2015-03-07, 17:46
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Du förstår inte deras mentalitet; att livet ska vara en lek; man tynger inte ner sig i den typ av stofila yttringar du står för.

Tack, precis så är det. Hon vill aktivt dela med mina intressen. För hon är nyfiken på vår kultur.
Varför jag gillar ishockey med mera, hon vill veta om hon gillar det, m.m. Hon är fotbolls intresserad (manchester united) , vilket jag är helt ointresserad av.

Det spelar nog ingen roll vad jag hade frågat henne, så hade hon hängt med. Inte för behaga mig utan för delta med ett glatt leende, som du säger, livet är en lek. Men jag vill också visa jag kan delta, vi har varit på några fotbolls matcher, men ej manchester utan HIF. Det kan jag stå ut med heheheh..

Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Ja, jag håller med. Varför skulle någon människa med stolthet och respekt för sig själv och sin partner, kräva att hon (eller han) bara ska acceptera allt vad mannen hitta på eller inte gör.

Herkulsbig har skrivit i inlägg 1125: "Japp, jag får gå på mina ishockeymatcher! Jag får varva ner. Döm av min förvåning när jag frågade om hon ville följa med!! Hon blide glad och hängde med glatt med. Även om hon inte fattade vad gick det ut på, så hängde hon med glatt med i "hurra ropen "...

Det är alltså positivt att ens partner följer med på aktiviteter som hon inte förstår, inte har något eget intresse av och som ett litet barn hoppar och hurrar utan att förstå anledningen till. Detta är ingen partner, det är ett husdjur.

Har jag krävt det av henne ?? Var har jag sagt, hon måste acceptera mina intressen ?
Hur vill du hon ska få reda på vad ishockey är för något utan följa med? Hur ska hon kunna förstå varför jag gillar ishockey, om hon inte sett det?? Hur ska hon kunna veta varför jag blir som ett barn, när jag går på hockey och kan heja på mitt lag (rögle) . Hon hör när jag träffa mina vänner att vi pratar mycket om hockey.

Klart hon måste få veta vad det är för något!! Hur ska hon annars få lära sig? det var de mest korkaste inlägg jag läst på länge. Är du likadan emot alla män??

Snacka om negativa tankar om män!! Då förstår jag varför du får uppfattning att män spyr galla över kvinnor. Du orsakar det själv mycket tro jag.
Citera
2015-03-07, 17:58
Medlem
Mooons avatar
Men då är ju allt bra eller hur!? Din fru är nöjd och du är nöjd för hon uppskattar det du gör för henne, tacksam för det lilla. Hon skämmer bort dig... Hon har inte så stora krav på dig...

Andra män har större krav på sig och klarar av att vara jämlika. Var och en är saliga på sitt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
.... Har jag krävt det av henne ?? Var har jag sagt, hon måste acceptera mina intressen ?
Hur vill du hon ska få reda på vad ishockey är för något utan följa med? Hur ska hon kunna förstå varför jag gillar ishockey, om hon inte sett det?? Hur ska hon kunna veta varför jag blir som ett barn, när jag går på hockey och kan heja på mitt lag (rögle) . Hon hör när jag träffa mina vänner att vi pratar mycket om hockey.

Klart hon måste få veta vad det är för något!! Hur ska hon annars få lära sig? det var de mest korkaste inlägg jag läst på länge. Är du likadan emot alla män??

Snacka om negativa tankar om män!! Då förstår jag varför du får uppfattning att män spyr galla över kvinnor. Du orsakar det själv mycket tro jag.
Citera
2015-03-07, 18:02
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Var och en blir salig på sina val, så det ifrågasätter jag inte. Men det jag reagerar på är just det du skriver angående i detta fall asiatiska tjejer: "De uppskattar det man gör för dem, tacksamma för det lilla. De skämmer bort en... De har inte så stora krav på en... ".

Du har väldigt låga krav på dig själv och vill uppenbart inte att kvinnan ska ställa några krav på dig heller. Du väljer alltså kvinnor som på grund av sitt behov att fly sitt hemland och behov av försörjning, inte kan ställa några krav.

Var har skrivit att hon inte ställer krav på mig?? De krav som hon ställer är rimliga, jämnfört med många andra kvinnor som jag haft göra med. Några av hennes krav är jag ska vara "ärlig"inte spela"och inte dricka alkohol i mängder och trogen förstås, typ.

Nej jag har inte låga krav på mig själv. Men däremot jämlika mellan kvinnor och män.

För sitt behov?? För sin försörjning?? Var har jag skrivit hon är fattig?? Hon klarade sig jättebra i sitt hemland med sin universitetsutbildning. Hon ligger på högklass nivå.

Nej !!
Hon har inga stora krav på mig, som bytta soffa titt och tätt, för den passar inte färgen mer, bytta tapeter stup i kvarten, ska kunna ha kläder som är anpassade till säsong som gäller för tillfället, resa lyxresa varje år, med mera.... hon nöjer sig med märkeskläder på seccond hand, hon nöjer med soffan även om den är 5 år gamal, hon nöjer sig om vi inte ligger på 5 stjärnig hotell, eller reser businessklass på flyg. med mera.... det är inte höga krav..

Återigen, du visar nu vem du är. Bara negativa om saker och tankar, med fel förutfattade meningar.

Du tycker man ska positiva tankar om varandra, när du är så föraktfull emot män?? Du tycker män spyr galla över kvinnor ? konstigt om de är som du ??
Citera
2015-03-07, 18:06
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Men då är ju allt bra eller hur!? Din fru är nöjd och du är nöjd för hon uppskattar det du gör för henne, tacksam för det lilla. Hon skämmer bort dig... Hon har inte så stora krav på dig...

Andra män har större krav på sig och klarar av att vara jämlika. Var och en är saliga på sitt sätt.

Nej vad trevligt !! Hur ska den mannen vara då ?? Acceptera alla dina krav ?? För du tycker så ??
Vad är större krav, behaga bara kvinnan och vad hon tycker ?
På vilket sätt är jag inte jämlikt med min kvinna ??
Nej nu ska jag gå vara social med min fru ....
Citera
2015-03-07, 18:09
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Stön....
Jag skall tala om för dig att de svenska kvinnorna inte är särskilt intresserade av vita patetiska talibaner som dig, så din "vägran" är inte något större problem, och för oss finns det gott om vackra kvinnor, eller mer jämställda män för den som vill det. Eftersom talibaneriet är rätt utbrett bland vita såsseloosermän i det här landet kan man altid ta någon trevlig utländsk om det skulle vara så.

Jag är mest bekymrad över att du vill ge dig på asiatiska och latinamerikanska kvinnor. Visserligen tror jag inte att någon av dem kommer att finna dig mer intressant än svenska kvinnor, men det finns kanske någon fattig som du försöker utnyttja, vilket aktualiserar frågan vad man skall göra åt problemet med "fruimport" som skämmer ut Sverige.

haha jadu verkar ju Inte vara ngn som tog åt sig

vad ska vi göra med mansinporten från afrika då? svenska kvinnor som "förmodligen" inte kan skaffa en svennson snubbe utan måste glida ned till afrika för att få till det
Citera
2015-03-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig

vi västerlänningar springer inte iväg så lätt. Deras killar har förmåga försvinna snabbt. Hon vill ha en trygg familj framför allt.

Säg det till en ensamstående mamma i ett utanförskapsområde

Men din fru verkar iallafall nöjd med sin jämställda man, good 4 her.
Citera
2015-03-08, 07:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Säg det till en ensamstående mamma i ett utanförskapsområde

Men din fru verkar iallafall nöjd med sin jämställda man, good 4 her.

Jag vet inte hur det är för dem. Men jämfört med asien är det stor skillnad,det mest som oroar kvinnorna det är att de ska stå ensamma själva med barnen. Mannen springer ifrån försörjningsplikten.

I överlag tro jag det är bättre i Sverige, eller? De har ingen försäkringskassa som hjälper till lite grann med försörjningen om det blir skilsmässa. Hon måste jobba ihop själv till försörjningen.

Ja! I hennes ögon är det jag som skämmer bort henne, med försöka hjälpa henne. Det existera inte i Indonesien. Jo, mannen kan hjälpa till ibland där också, om det krisar sig typ frun är sjuk, eller det kommer gäster. Så i hennes ögon är hon i paradiset, så inte konstigt "västerlänningar" är poppis i asien. Jag trivs jätte bra, eftersom hon inte ställer höga krav på mig. Då menar jag jobba ihop mer pengar, så hon kan bytta tapeter någonstanns varje år eller något sådant. Därför är jag inte så trött o grinig, därför jag får känslan "hjälpa till" eftersom jag mår bra.

Personligen tro jag jämlikheten har gått för långt bland svenska tjejor. Allt ska vara jämlikhet. Det håller jag med om, om man jobbar bägge två, så ska man dela på hushållet också. Det är en självklarhet.

Men idag ska allt vara på kvinnors vilkor. Annars är man mansgris, så har jag uppfattat det som. Kvinnor är mycket mer dominanta. Kvinnorna är de som planera allting och orgaisera. Då går det inte något som stör deras planering. Men nu är inte alla kvinnor sådana, men många jag har träffat och hört talas om. Har jag fel ??

Det är illa, det efter man har sett vissa inlägg här nu, så har man den uppfattningen mer. Kvinnor ger grunden till männens kvinnoförakt. Så inte konstigt svenska män överger svenska kvinnor.
Citera
2015-03-08, 08:34
Medlem
Citat:

Jag noterar du kör en radfem-klassiker här och sitter och polariserar den här, på det hela taget, väldigt mysiga gubbe som på åldern höst har hittat kärleken, men inte från ett land som du inte finner lämpligt. och nu sitter du och demoniserar och spekulerar och anklagar. Ärligt, nästan alla på det här delforumet har blivit mindre radikala på senaste tiden, alla verkar dra mot mitten av debatten. ScottWalter och Micro113 har ju kommit med en massa bra inlägg på senaste, och det blaséartade brölet om "alla brudar e horer, dom behöver bara sära på benen för ett jobb" har avtagit och bemötts med kritik från antifem. Men du sitter bakom ditt jävla tangentbord med en fet kopp te och bara hatar utan syfte.

Nästa gång vi ser herkulesbig så är han säkert ensam, du har ju just förklarat att thailändska kvinnor är prostituerade och endast valde herkulesbig för tryggheten i sverige. Jävla kvinnohatare.

Snyggt jobbat, hoppas du känner dig som en av "De Goda". glöm inte det här sen när du sitter och diskuterar nagellack över en latte med dina feministpolare, du "satte minsann en flashbackgubbe på plats!", eller hur?
Citera
2015-03-08, 13:25
Medlem
Mooons avatar
Vad vet vi om Herkulesbig fru? Inte mycket men vi vet att han tycker allt är toppen eftersom hon inte har några krav på honom.

Går/har hon gått på sfi? Kan hon svenska så hon klarar sig socialt? Har hon en utbildning från sitt hemland som hon kan fortsätta arbeta med här eller om hon inte har en utbildning, finns det en plan att hon ska skaffa sig en sådan, om inte varför? Har hon vänner i Sverige från sitt eget land? Har hon svenska vänner? Vem pratar hon med förutom Herkulesbig?

Vi vet att hon inte har egna pengar och att Herkulesbig ger henne några tusenlappar ibland. De får hon använda men ... han reagerar på inköpen. Han ser att hon har köpt vissa kläder och får förklara sig att de är inköpta på loppis, pengarna har inte gått åt och då blir han nöjd. Hon kan alltså inte spendera de givna pengar fritt.

Vad händer med förhållandet om hon inte längre är glad för det lilla? Vad händer om hon känner sig dåligt behandlad och vill avsluta förhållandet? Kan hon återvända till sitt hemland? Eller är hon fast med Herkulesbig vare sig hon vill eller inte? Herkulesbig är ju uppenbarligen nöjd med sitt förhållande men det är ett förhållande endast på Herkulesbig villkor.

Det finns mer att skriva men nu ska jag ut och fira Kvinnodagen och dansa på gatorna iförd rosa mjukisdräkt och nymålade rosa nagellack och skrika med späd stämma: Patriarkatet är jättejättedumt - ta bort det är ni snälla!!! Sedan ska jag sätta mig på ett café med mina lesbiska väninnor Kim och Jazz och skratta elakt åt osäkra och blyga män och komma på bästa dissningar som vi ska använda när vi går ut nästa gång så de blir jätteledsna.

Citat:
Ursprungligen postat av jakeiswasted
Jag noterar du kör en radfem-klassiker här och sitter och polariserar den här, på det hela taget, väldigt mysiga gubbe som på åldern höst har hittat kärleken, men inte från ett land som du inte finner lämpligt. och nu sitter du och demoniserar och spekulerar och anklagar. Ärligt, nästan alla på det här delforumet har blivit mindre radikala på senaste tiden, alla verkar dra mot mitten av debatten. ScottWalter och Micro113 har ju kommit med en massa bra inlägg på senaste, och det blaséartade brölet om "alla brudar e horer, dom behöver bara sära på benen för ett jobb" har avtagit och bemötts med kritik från antifem. Men du sitter bakom ditt jävla tangentbord med en fet kopp te och bara hatar utan syfte.

Nästa gång vi ser herkulesbig så är han säkert ensam, du har ju just förklarat att thailändska kvinnor är prostituerade och endast valde herkulesbig för tryggheten i sverige. Jävla kvinnohatare.

Snyggt jobbat, hoppas du känner dig som en av "De Goda". glöm inte det här sen när du sitter och diskuterar nagellack över en latte med dina feministpolare, du "satte minsann en flashbackgubbe på plats!", eller hur?
Citera
2015-03-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMaximillian
Importera från Thailand ett litet dvärgluder som ni svenska män älskar. Hon kan vara din sexslav så behöver du inte bry dig om svenska brudar.

Svenska kvinnor älskar att hoppa i säng med Kodjo Bongo från Zambia och skapa mulattungar för att sedan leva ensam när den afrikanska piraten har lämnat henne.

Svenska kvinnor har jag aldrig sprungit efter eftersom jag betraktar de som sargat gods
Dags att vakna och kräva rättvisa. Har vi nån internationella mans dag?
Det äe iaf. vi som befruktar kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in