2020-02-01, 00:16
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nu verkar det som om det inte finns nog röster för Moscow Mitch att blockera vittnen. Så synd.

https://www.wsj.com/articles/trump-defense-team-to-close-arguments-complicated-by-bolton-reports-11580215229?reflink=share_mobile webshare

Ja, väldigt tråkigt. Jättetråkigt, verkligen.

Ännu tråkigare blir det för demokraterna nu. Jag skrev om det i December, att de i princip hade att välja mellan att skamset gå undan med svansen mellan bena eller att marschera genom helvetet. I min enfald trodde jag att det ändå skulle finnas någon person i DNC med lite politisk fingertoppskänsla och strategiskt sinne nog att välja det första alternativet, men jag måste erkänna att det här har varit mycket roligare. Och roligare kommer det att bli, vi får se vilka som klarar sig ut på andra sidan och vilka som stryker med i lågorna. Frågan är om demokraterna - trots demografin och dess utveckling - kommer kunna återhämta sig och bli politiskt relevanta igen innan typ valet 2032. Det skulle väl krävas ett enormt felbeslut av Trump eller någon av hans efterföljande, icke-neokonservativa republikanska presidenter, exempelvis att någon sköt ekonomin helt i sank. Alltså inte vanlig lågkonjunktur eller ens kraftig recession, utan något extraordinärt som gick att direkt koppla till ett beslut av presidenten.

Nevertrumpers, däremot, blir aldrig mer politiskt relevanta.

OT: Hur känns det att ha haft fel i typ allt hela tiden?
Citera
2020-02-01, 00:20
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
"Never in Senate history has this body paused an impeachment trial to pursue additional witnesses with unresolved questions of executive privilege that would require protracted litigation. We have no interest in establishing such a new precedent, particularly for individuals whom the House expressly chose not to pursue."

Från presskonferensen.

Det där är ett spännande resonemang, man väljer att för första gången någonsin inte kalla vittnen, för att undvika att skapa ett nytt prejudikat.
Citera
2020-02-01, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
49-51 i voteringen om vittnen republikanerna vann enl order från Trump fast många från den sidan ville ha vittnen men vågade inte gå emot presidenten, Oavsett hur det går så är det en smutsfläckad Trump som kan sitta kvar och rejält ifrågasatt rakt igenom hans agerande och att republikanerna rädda gå emot han iom det kan stå spel deras platser i senaten och annat om dem gått emot han!
Vittnen hade inte förändrat det minsta.
Det Bolton möjligen kan säga är att:

”jag vet att Trump höll inne på bidraget för att undersöka Joe Biden”.
Och det är förmodligen sant.
Men Republikanerna kan kontra med att detta utgjorde en del av korruptionen, och att frågan var bredare än så.
Troligtvis också sant.

Åtminstone kan knappast Bolton sitta på bevis om att det inte är sant, och han lär knappast ha bandinspelningar på att Trump säger:

”jag skiter väl i korruptionen i Ukraina, det är Joe Biden jag vill åt så att jag kan vinna valet hehehe...)

Detta är fantasier, och dessa fantasier ligger till grund för riksrätten.
Man har uppenbarligen letat läge, och använde detta samtal i ren frustration när tiden började rinna ut.

Vi får gratulera demokraterna och Joe Biden till att de slapp gå in i den mangel som sedan kommit och kört över dem totalt.
Många har offrat sin trovärdighet, och Schiff har kört sin i botten.
Allt detta var känt, men frågan handlar nu om
huruvida Trump haft befogenheter att göra detta trots att den politiska motståndaren Biden satt sig själv sin familj och sitt parti i skiten.
Vore det inte mer kollegialt att visa nåd?

Joe som inte sagt ett knyst för att rentvå sig (hur det nu kan komma sig) vägrar att lägga fakta på bordet, och media vill inte ens veta. Joe är helig och hans korruption får aldrig under några omständigheter stå i fokus.

Den kommer att hamna i fokus.
Senast redigerad av MacMackay 2020-02-01 kl. 00:47.
Citera
2020-02-01, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Börjar du ditt inlägg med ”Eh” tar det udden av vad du sedan kommer att skriva.
Det riskerar att ge en omogen och bonnig accent över det resterande som kan vara hur tänkvärt som helst.
I detta fall tycker jag inte att det var speciellt tänkvärt, du får avsätta 20 sekunder till att googla.

Dessutom har han ju ringa betydelse för ämnet, men visst kan man väl ta upp saken i en ordväxling.

Jag är hellre bonnig och omogen, än korkad.

Det handlar om att Jared är totalt okvalificerad till sitt jobb. Men ingen Trumpie lyfter ett ögonbryn över det. Ett styrelseuppdrag är Hunter gott och väl kvalificerad för, han har iaf arbetat inom sitt gebit. Behöver INTE kunna energi för att sitta i en styrelse.

Jared arbetat med fastigheter, tidningar. Han kan säkert vara duktig på det, men liksom - medla i Israel, att få respekt att kunna övertyga och prata med dessa personer....
Jared säger han har läst 25 böcker om detta.

Till detta - Jared Kushners bolag fick 90 miljoner av dolt Cayman Island bolag förra året, det var "investering" i hans fastighetsbolag. Finns NOLL spårbarhet på dessa pengar.
Men ok, det är helt normalt....

Det var till och med inte tänkt att Jared skulle få godkänd "säkerhetsklassning" just för att hans ägandeskap, bolag kunde ge "conflict-of-interest". Det sket Donald i.

Men absolut, det är Hunter och Joe Biden som är deep state, korrupta och behöver rensas...

Tycker trots allt detta tillhör tråden numera, då det föll så mycket på att det var rätt att utreda Bidens. Men öppna ögonen lite...
Citera
2020-02-01, 00:27
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det där är ett spännande resonemang, man väljer att för första gången någonsin inte kalla vittnen, för att undvika att skapa ett nytt prejudikat.
Man väljer att inte kalla vittnen som går under executive privilege. Precis som det har sett ut i alla andra impeachmenträttegångar i Senaten. Detta är något som skulle ha blivit ordnat i huset, men man hade för bråttom där. Demokraterna har bara sig själva att skylla då det inte var en bra utredning man gjorde.

I sitt slutanförande så erkände Demokraternas representanter att det var en dålig utredning de gjort, utan bevis, vittnen eller dokument.
Citera
2020-02-01, 00:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej. Hade man velat upprätthålla konstitutionen så hade man inte agerat som man gjorde. Då hade man agerat vuxet och inte som en femåring som tappat glassen i sanden.

Man hade gått vidare med Subpoenas till rätten. Man hade inte suttit på impeachment i över en månad efter att huset hade röstat. Det är så uselt skött att jag inte fattar hur någon kan försvara hur de har agerat.
Det enda du berättar är att du inte vet vad konstitutionen säger om saken.
Vad är din okunskap om impeachment för försvar om?
Citera
2020-02-01, 00:32
Medlem
Det här var ett historiskt nederlag för Senaten som ansvarsfull politisk aktör. Inte bara nejet till att höra vittnen och begära in dokument när det uppenbart finns mycket relevanta vittnen att kalla in och dokumentserier att titta närmare på, nej dessutom har en stor del av republikanerna accepterat Trumps inställning att han är en enväldig kung eller Ledare snarare än en president underställd lagar, eller ens bunden av sin presidented.

GOP (utom Collins och Romney) höll i princip för näsan och ögonen och tackade NEJ till vittnen, därmed är den här rättsprocessen ett skämt,. Shame on you, Reps!
Citera
2020-02-01, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jag är hellre bonnig och omogen, än korkad.

Det handlar om att Jared är totalt okvalificerad till sitt jobb. Men ingen Trumpie lyfter ett ögonbryn över det. Ett styrelseuppdrag är Hunter gott och väl kvalificerad för, han har iaf arbetat inom sitt gebit. Behöver INTE kunna energi för att sitta i en styrelse.

Jared arbetat med fastigheter, tidningar. Han kan säkert vara duktig på det, men liksom - medla i Israel, att få respekt att kunna övertyga och prata med dessa personer....
Jared säger han har läst 25 böcker om detta.

Till detta - Jared Kushners bolag fick 90 miljoner av dolt Cayman Island bolag förra året, det var "investering" i hans fastighetsbolag. Finns NOLL spårbarhet på dessa pengar.
Men ok, det är helt normalt....

Det var till och med inte tänkt att Jared skulle få godkänd "säkerhetsklassning" just för att hans ägandeskap, bolag kunde ge "conflict-of-interest". Det sket Donald i.

Men absolut, det är Hunter och Joe Biden som är deep state, korrupta och behöver rensas...

Tycker trots allt detta tillhör tråden numera, då det föll så mycket på att det var rätt att utreda Bidens. Men öppna ögonen lite...
Jag håller med.
Än så länge är uppgifterna för mig obekräftade och vaga och bör naturligtvis utredas om det finns misstankar för korruption.
Finns det sådana ska vederbörande ställas inför skranket, men vi tar en sak i taget.

Har bara haft fokus på Bidens den senaste tiden eftersom ämnet har varit impeachment, men jag ska fördjupa mig i detta så småningom.

Jag mäter med samma måttstockar😀
Senast redigerad av MacMackay 2020-02-01 kl. 00:48.
Citera
2020-02-01, 00:44
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Det enda man kan säga är att om Demokraterna ville få bort Trump från makten, så kunde man inte gjort ett sämre jobb. Horribelt skött från start till mål.

Utgången var ju dessutom given från första början. Jag har väldigt svårt att tro att DNC består av lallande fån och andra idioter, i någon mån har de koll på läget. Så vad var de ute efter med hela den här cirkusen? En sista strid mellan Trump och den gamla hegemonin? Ett bära-eller-brista för en gammal maktstruktur att försöka vinna genom ren auktoritet, kontakter och ren korruption? Eller något slags patetiskt försök att hålla ihop partiet? En ren cashgrab?

Jag har verkligen ingen aning, jag vet bara att de misslyckades så fullständigt att de nu behöver marschera genom helvetet.
Citera
2020-02-01, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du fått det fel där, det handlar om upprätthålla konstitutionen, nått som trumpen har svors in på och försvar.
Det är exakt därför impeachment startade.

+10. Chansen att få Trump fälld i senaten var aldrig särskilt stor, eftersom det hade krävt 2/3 majoritet och GOPs senatorer är syltryggar (vilket demonstrerades med kraft i kvällens omröstning) men att blunda och *inte* vilja ta upp skandalen skulle ha betytt ett tyst accepterande av Trumps slappa maffiaboss-stil, och av hans uppmaning till andra länders regeringar och hemliga agenter att blanda sig i amerikanska val (i sig ett lagbrott i USA). Det hade varit ett fegt "jaha" även inför framtiden.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-02-01 kl. 01:06.
Citera
2020-02-01, 01:55
Medlem
Summasummarum - amerikanare är ryggradslösa, allihopa, både republikaner och demokrater har tagit den enkla vägen när de stått inför val.
Citera
2020-02-01, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Summasummarum - amerikanare är ryggradslösa, allihopa, både republikaner och demokrater har tagit den enkla vägen när de stått inför val.

Systemet, deras författning och politiska spelregler (i sin klassiska form), är inte byggt för att hantera figurer som Trump när dessa kommer in direkt på presidentposten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in