2020-01-31, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jämförelsen haltar.
Jared Kushner har en kompetens och en utbildning och har jobbat för pengarna.
Fredsplanen kan man ju såga om man vill i nuvarande form, men jag tror inte att de räknat med att palestinierna skulle köpa den rakt av.
Den utgör dock ett underlag för fortsatta förhandlingar.
Han är helt enkelt ingen nolla, men jag kan hålla med om att det andas nepotism även här.

I Hunters fall handlar det om att han agerat ”målvakt” för en genomkorrupt oligark p.g.a. att hans efternamn består av fem bokstäver som i rätt ordning blir BIDEN. Om den som var dedikerad för uppgiften att bekämpa korruption i Ukraina i stället underblåser den och berikar sig själv är det naturligtvis mycket allvarligt.

Jag ser en viss skillnad mellan Hunter och Jared.
Hunter tycker jag faktiskt synd om på riktigt.
Killen verkar ha hamnat i kläm, och kan inte riktigt leva upp till förväntningarna.

Jag vill också passa på att understryka att jag inte på minsta sätt är någon Trump-anhängare.
Jag ser bara att denna debatt som präglas mer av grupptänkande än logik och opartiskhet enbart bidrar till splittring.

Eh, vad har han för utbildning i att medla?

Han är mäklare och tidningssnubbe. Har han ens högre utbildning överhuvudtaget?
"Following his father's conviction for fraud in 2005 and subsequent incarceration, Jared Kushner took over the management of his father's real estate company." (wikipedia)
Wow, han har verkligen arbetat för sina pengar...

Hunter har gått på Yale. ...
Citera
2020-01-31, 23:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Men allvarligt, om bevisen inte ens räcker till misstanke om olagligheter nog för impeachment, DÅ kan man inte hålla rättegång om det heller.
Kanske man ska få presentera det man har först i impeachment.
Inget ändrar sig hur många cirklar du springer runt, exakt samma kvarstår oavsett och ända tills man låter fakta, vittnen och bevis få presenteras.
Det är först efter detta nått kan bli klart.

En rolig grej, man ser att trumpen är rädd för Bolton.
Bara titta på twitter.
Citera
2020-01-31, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Eh, vad har han för utbildning i att medla?

Han är mäklare och tidningssnubbe. Har han ens högre utbildning överhuvudtaget?
"Following his father's conviction for fraud in 2005 and subsequent incarceration, Jared Kushner took over the management of his father's real estate company." (wikipedia)
Wow, han har verkligen arbetat för sina pengar...

Hunter har gått på Yale. ...
Börjar du ditt inlägg med ”Eh” tar det udden av vad du sedan kommer att skriva.
Det riskerar att ge en omogen och bonnig accent över det resterande som kan vara hur tänkvärt som helst.
I detta fall tycker jag inte att det var speciellt tänkvärt, du får avsätta 20 sekunder till att googla.

Dessutom har han ju ringa betydelse för ämnet, men visst kan man väl ta upp saken i en ordväxling.
Senast redigerad av MacMackay 2020-01-31 kl. 23:49.
Citera
2020-01-31, 23:37
Medlem
DjPuttes avatar
Varför rösta om saker då Republikanerna likväl kommer rösta ned allt demokraterna vill av rädsla rädda sitt eget skinn och inget annat, Det är lytes komik det som sker ingen vågar gå emot Mighty Trump det han säger är en lag tydligen!
Citera
2020-01-31, 23:46
Medlem
DjPuttes avatar
49-51 i voteringen om vittnen republikanerna vann enl order från Trump fast många från den sidan ville ha vittnen men vågade inte gå emot presidenten, Oavsett hur det går så är det en smutsfläckad Trump som kan sitta kvar och rejält ifrågasatt rakt igenom hans agerande och att republikanerna rädda gå emot han iom det kan stå spel deras platser i senaten och annat om dem gått emot han!
Citera
2020-01-31, 23:50
Medlem
Sir Dwains avatar
Det är patetiskt. Men i längden kan det visa sig vara bra ändå, förutsatt att Bernie vinner så kommer han ha det mycket lättare att driva igenom sitt program nu med de utökade befogenheter presidenten fått.
Citera
2020-01-31, 23:53
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det är patetiskt. Men i längden kan det visa sig vara bra ändå, förutsatt att Bernie vinner så kommer han ha det mycket lättare att driva igenom sitt program nu med de utökade befogenheter presidenten fått.
¨Hur än man vrider & vänder så är Trump vingklippt oavsett vad alla vill tro, Flera ville ha vittnen till detta som pågår men Trump gav order rösta ned för han är livrädd det vad Bolton eller Giulliani kan säga under ed om han och där ligger det hela tyvärr!

Lär komma fram saker vad det lider under alla president debatter och det kan fälla Trump samt vad Boltons bok kommer avslöja, Så han är inte säker på ngt sätt ännu hur än detta slutar i senaten fast han själv tror det!
Citera
2020-01-31, 23:56
Medlem
Scrip7s avatar
"Never in Senate history has this body paused an impeachment trial to pursue additional witnesses with unresolved questions of executive privilege that would require protracted litigation. We have no interest in establishing such a new precedent, particularly for individuals whom the House expressly chose not to pursue."

Från presskonferensen.
Citera
2020-02-01, 00:01
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Det är patetiskt. Men i längden kan det visa sig vara bra ändå, förutsatt att Bernie vinner

Det kommer han inte.

Citat:
så kommer han ha det mycket lättare att driva igenom sitt program nu med de utökade befogenheter presidenten fått.

Presidenten har inte fått några utökade befogenheter, vad pratar du om? Det är vid sådana här tillfällen jag brukar anklaga min diskussionspartner för att spela dum, men jag tror inte du spelar.
Citera
2020-02-01, 00:05
Medlem
Scrip7s avatar
Det enda man kan säga är att om Demokraterna ville få bort Trump från makten, så kunde man inte gjort ett sämre jobb. Horribelt skött från start till mål.
Citera
2020-02-01, 00:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det enda man kan säga är att om Demokraterna ville få bort Trump från makten, så kunde man inte gjort ett sämre jobb. Horribelt skött från start till mål.
Du fått det fel där, det handlar om upprätthålla konstitutionen, nått som trumpen har svors in på och försvar.
Det är exakt därför impeachment startade.
Citera
2020-02-01, 00:13
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du fått det fel där, det handlar om upprätthålla konstitutionen, nått som trumpen har svors in på och försvar.
Det är exakt därför impeachment startade.
Nej. Hade man velat upprätthålla konstitutionen så hade man inte agerat som man gjorde. Då hade man agerat vuxet och inte som en femåring som tappat glassen i sanden.

Man hade gått vidare med Subpoenas till rätten. Man hade inte suttit på impeachment i över en månad efter att huset hade röstat. Det är så uselt skött att jag inte fattar hur någon kan försvara hur de har agerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in