Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
49-51 i voteringen om vittnen republikanerna vann enl order från Trump fast många från den sidan ville ha vittnen men vågade inte gå emot presidenten, Oavsett hur det går så är det en smutsfläckad Trump som kan sitta kvar och rejält ifrågasatt rakt igenom hans agerande och att republikanerna rädda gå emot han iom det kan stå spel deras platser i senaten och annat om dem gått emot han!
Vittnen hade inte förändrat det minsta.
Det Bolton möjligen kan säga är att:
”jag vet att Trump höll inne på bidraget för att undersöka Joe Biden”.
Och det är förmodligen sant.
Men Republikanerna kan kontra med att detta utgjorde en del av korruptionen, och att frågan var bredare än så.
Troligtvis också sant.
Åtminstone kan knappast Bolton sitta på bevis om att det inte är sant, och han lär knappast ha bandinspelningar på att Trump säger:
”jag skiter väl i korruptionen i Ukraina, det är Joe Biden jag vill åt så att jag kan vinna valet hehehe...)
Detta är fantasier, och dessa fantasier ligger till grund för riksrätten.
Man har uppenbarligen letat läge, och använde detta samtal i ren frustration när tiden började rinna ut.
Vi får gratulera demokraterna och Joe Biden till att de slapp gå in i den mangel som sedan kommit och kört över dem totalt.
Många har offrat sin trovärdighet, och Schiff har kört sin i botten.
Allt detta var känt, men frågan handlar nu om
huruvida Trump haft befogenheter att göra detta trots att den politiska motståndaren Biden satt sig själv sin familj och sitt parti i skiten.
Vore det inte mer kollegialt att visa nåd?
Joe som inte sagt ett knyst för att rentvå sig (hur det nu kan komma sig) vägrar att lägga fakta på bordet, och media vill inte ens veta. Joe är helig och hans korruption får aldrig under några omständigheter stå i fokus.
Den kommer att hamna i fokus.