2020-01-31, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idyllen
Träffa folk som inte existerar? Man måste ju hinna föreslå en träff först innan dom försvinner. Dom flesta av ytterst få matchningar jag fått det senaste halvåret (under 10 stycken) har varit fake. En del så uppenbara att det inte varit lönt att skriva ett endaste ord till dom. "ge mig dina kontakuppgifter" var det första en tjej skrev till mig på dålig svenska. Jag svarade inte ens.
Nä fy faan, den här appen dumpar jag snart.

Jag är arg just nu och vill bara avreagera mig lite
Hur kan det vara så att, du skriver inte tillräckligt länge med tjejerna för att kunna föreslå en dejt, men uppenbarligen tillräckligt länge för att du blir attached och needy?

Du borde försöka se över mer noggrant vilka du matchar med. De flesta är så uppenbara redan vid första anblicken, även om jag inte upplevde att antalet var så få att det inte var något problem.

Och för övrigt, bara för att du blir avmatchad betyder det inte att personen var "fake".
Citera
2020-01-31, 09:23
Medlem
Ibland gör jag misstaget som Tinder+ användare att sätta min destination i typ USA. När matchningarna haglar in med vackra och sköna tjejer, så inser man hur jävligt vi har det här i Sverige. Tjejerna i Sverige har verkligen samma typ av stil, och tar foton på samma sätt känns det som. Det skiljer sig så mycket mellan amerikanska och svenska tjejer, tyvärr kan jag inte riktigt sätta ord på det.

Finns dock ingen poäng i att gå in på andra skillnader, såsom hur roliga de är att skriva med. Svenska tjejer är som väggar, och det går inte att få ut något vettigt ur de. Amerikanskor tenderar även att studera vidare, det är sällan man matchar med en tjej (ålder: 18-22) som inte pluggar på college. Åtminstone jag matchar inte allt för ofta med universitetstjejer, vilket är tråkigt, då jag själv pluggar och gärna träffar någon som är i samma sits (och då syftar jag inte på genusvetare och diverse patrask).

Nä, fyfan, ser fram emot att dra en lång roadtrip igenom staterna till sommaren
Citera
2020-01-31, 14:21
Medlem
Sedan i måndags till i dag har jag matchat med cirka 8 tjejer samt att jag fått en hel del tjejer under "likes" (som jag inte matchat med än). Tycker det är ganska så bra för en kille som inte är den snyggaste.
Mitt problem kan ni nog gissa er fram till. Ingen av matchningarna visar egentligen något intresse eller slutar svara ganska så fort. Visst kan problemet vändas till mig; "Det kanske är du som är tråkig och inte sticker ut", men jag tycker faktiskt att jag haft en skön approach i mina meddelanden, blandat in humor, en allmänt skön attityd, ställer intressanta frågor osv, men det verkar vara totalt meningslöst. Eller den senaste matchningen jag fick har faktiskt varit rätt skön, svarar, ställer frågor, skämtar tillbaks på ett kaxigt och roligt sätt osv.

Ni som är på Tinder, har ni några gyllene regler ni följer, något ni gör som visat sig ge bättre resultat med tjejerna osv?
Citera
2020-01-31, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Hur kan det vara så att, du skriver inte tillräckligt länge med tjejerna för att kunna föreslå en dejt, men uppenbarligen tillräckligt länge för att du blir attached och needy?

Du borde försöka se över mer noggrant vilka du matchar med. De flesta är så uppenbara redan vid första anblicken, även om jag inte upplevde att antalet var så få att det inte var något problem.

Och för övrigt, bara för att du blir avmatchad betyder det inte att personen var "fake".

Nog vill jag skriva några rader med folk innan man träffar dom. Vet inte riktigt vad du menar med attached och needy?

Gårdagens bluffmatchning hörde av sig imorse igen och ville att jag skulle registrera mig på bompadoo.se
Citera
2020-01-31, 19:38
Medlem
Har min tredje vin date hemma hos mig imorgon, efter 2 som misslyckats. Har inte träffat denna kvinna tidigare utan det är första daten vilket blir at my place. Tidigare har jag hånglat med mina dater när de varit hemma hos mig men har inte gått ända vägen till "third base", så att säga.

Är det jag som är kass eller? Vill verkligen inte faila imorgon har ni några tips hur man kan garantera hur det blir ligg?

Mvh
Citera
2020-01-31, 20:31
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Har min tredje vin date hemma hos mig imorgon, efter 2 som misslyckats. Har inte träffat denna kvinna tidigare utan det är första daten vilket blir at my place. Tidigare har jag hånglat med mina dater när de varit hemma hos mig men har inte gått ända vägen till "third base", så att säga.

Är det jag som är kass eller? Vill verkligen inte faila imorgon har ni några tips hur man kan garantera hur det blir ligg?

Mvh

Se det så här. En brud kommer inte direkt hem till någon random kille som hon bara utbytt ett par meddelanden med på en app med tanken på att det bara ska bli vin, utan vill naturligtvis ha stock. Därmed kan du ju eskalera och vara väldigt på.

Tänk grottemännisko-game.
Börja med att flörta och visa självförtroende och rör henne mycket och tafsa på henne. Inte som ett creep förstås, du får kalibrera. Se till att kyss henne inom 20 minuter och fortsätt tjöta lite till, kyss henne igen och därifrån prövar du hela tiden att ta det vidare ett steg och sen kan du fråga om hon tog med sig kondomer som om det vore den naturligaste saken i världen. Och bli inte förvånad om en tinderslyna faktiskt tänkt på det och har halva handväskan full av det.

Går det åt skogen så vill du på söndag ändå hellre kunna säga att du var för på än att du var lite för mesig. Då löser det oftast sig.
Senast redigerad av BrunoC-2.0 2020-01-31 kl. 21:01.
Citera
2020-01-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Se det så här. En brud kommer inte direkt hem till någon random kille som hon bara utbytt ett par meddelanden med på en app med tanken på att det bara ska bli vin, utan vill naturligtvis ha stock. Därmed kan du ju eskalera och vara väldigt på.

Börja med att flörta och visa självförtroende och rör henne mycket och tafsa på henne. Inte som ett creep förstås, du får kalibrera. Se till att kyss henne inom 20 minuter och fortsätt tjöta lite till, kyss henne igen och därifrån prövar du hela tiden att ta det vidare ett steg och sen kan du fråga om hon tog med sig kondomer som om det vore den naturligaste saken i världen. Och bli inte förvånad om en tinderslyna faktiskt tänkt på det och har halva handväskan full av det.

Går det åt skogen så vill du söndag ändå hellre kunna säga att du var för på än att du var lite för mesig. Då löser det oftast sig.

Ja, har nog varit för mesig. Grejen är att man har börjat hånglat så har jag slutat istället för att bara eskalera så de kanske har tröttnat och därför dragit.
Citera
2020-01-31, 21:37
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idyllen
Träffa folk som inte existerar? Man måste ju hinna föreslå en träff först innan dom försvinner. Dom flesta av ytterst få matchningar jag fått det senaste halvåret (under 10 stycken) har varit fake. En del så uppenbara att det inte varit lönt att skriva ett endaste ord till dom. "ge mig dina kontakuppgifter" var det första en tjej skrev till mig på dålig svenska. Jag svarade inte ens.
Nä fy faan, den här appen dumpar jag snart.

Jag är arg just nu och vill bara avreagera mig lite

Ditt egentliga problem bottnar i skitbilder (som alltid typ) eftersom du inte matchar med tillräckligt många. Det är ju ett nummerspel som vi konstaterat flera gånger förut i tråden. Du har fått 10 matchningar på ett halvår, det är ju inte tillräckligt, jag får ca 10 likes om dagen och då är det ju ändå bara en promille av alla som jag faktiskt träffar.

Får man så pass lite matchingar är det knappast lönt att slösa sin tid på Tinder och bör fokusera på annat i livet; pengar, bygga upp en fin fysik så man senare kan stå ut bland andra män på appen (och det krävs inte mycket, fan, har du ett sexpack så är du redan bland eliten), skaffa bättre bilder eller testa andra arenor att träffa kvinnor då.
Citera
2020-01-31, 21:45
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:

Går det åt skogen så vill du på söndag ändå hellre kunna säga att du var för på än att du var lite för mesig. Då löser det oftast sig.

Från ett kvinnligt perspektiv så hade jag i så fall velat att vi först pratat om att vi sannolikt vill ha sex båda två. Om en man börjar hångla med mig bara för att jag gått hem till honom och låter mig bjudas på ett glas vin lever han lite farligt...Låter inte som något bra råd
Det är en sak att uttrycka vad man vill, en helt annan sak att göra slag i saken.

För mig låter detta upplägg mera som en sex-dejtingträff, men då har man ofta kommit överens om en del grundläggande saker innan så att man vet.
Är det en vanligt dejt känns denna strategi lite väl farlig ifall man inte kommit överens om detta innan.
Citera
2020-01-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ditt egentliga problem bottnar i skitbilder (som alltid typ) eftersom du inte matchar med tillräckligt många. Det är ju ett nummerspel som vi konstaterat flera gånger förut i tråden. Du har fått 10 matchningar på ett halvår, det är ju inte tillräckligt, jag får ca 10 likes om dagen och då är det ju ändå bara en promille av alla som jag faktiskt träffar.

Får man så pass lite matchingar är det knappast lönt att slösa sin tid på Tinder och bör fokusera på annat i livet; pengar, bygga upp en fin fysik så man senare kan stå ut bland andra män på appen (och det krävs inte mycket, fan, har du ett sexpack så är du redan bland eliten), skaffa bättre bilder eller testa andra arenor att träffa kvinnor då.

Fan hon sade att hon skulle upp och jobba dagen efter också... hmm dåligt tecken va?
Citera
2020-01-31, 22:19
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Från ett kvinnligt perspektiv så hade jag i så fall velat att vi först pratat om att vi sannolikt vill ha sex båda två. Om en man börjar hångla med mig bara för att jag gått hem till honom och låter mig bjudas på ett glas vin lever han lite farligt...Låter inte som något bra råd
Det är en sak att uttrycka vad man vill, en helt annan sak att göra slag i saken.

För mig låter detta upplägg mera som en sex-dejtingträff, men då har man ofta kommit överens om en del grundläggande saker innan så att man vet.
Är det en vanligt dejt känns denna strategi lite väl farlig ifall man inte kommit överens om detta innan.

Nu råkar Tinder dock vara en app för vuxna och det är underförstått att sex är det handlar om.
Vilken kvinna som letar något seriöst och självrespekt tror du skulle ens tänka tanken på att träffa en främmande man för första gången hemma hos honom efter ett par meddelanden på en mobilapp om hon inte hade en förhoppning om att han skulle vara lika spännande som sin profil gör intrycket av och leda till sex? Sådant gör man inte för att man bara tror att det ska drickas lite vin och spelas fia-med-knuff. Snarare en Fia med kuk i sig.

Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Fan hon sade att hon skulle upp och jobba dagen efter också... hmm dåligt tecken va?

Svårt att säga. Kan lika gärna vara för att ge sig själv en anledning för att kunna dra ifall hon tycker du är ett weirdo. Har själv varit med om kvinnor som sagt att de ska jobba dagen efter men har de verkligen gillat mig så har de ju kunnat sjukanmäla sig.
Citera
2020-01-31, 22:19
Medlem
Citat:

Skitbilder? Hur vet du att jag har skitbilder? Jag byter mina bilder snart varje dag och uppdaterar texten med jämna mellanrum. Jag tror jag skulle kunna fota mig på vilket jäkla sätt som helst, matchningarna med existerande tjejer uteblir i alla fall. I skrivande stund har jag 5 likes och tre matchningar (på ett halvår) och då drar jag höger på näst intill samtliga.
Och det där med sexpack, hahahaha , det kan du glömma. Finns det ingen botten på alla fåniga krav kvinnor har.

Allt handlar om utseende oavsett vad för typ av kläder, frisyr, bilder m.m. man har. Har man ett attraktivt utseende får man matchningar, är man inte attraktiv får man vara utan matchningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in