2020-01-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Det behöver den inte alls det göra.
Nej, men ingen är mindre förvånad än jag om den gör det.

Vad tror du själv?
Citera
2020-01-31, 17:57
Medlem
En fråga man bör ställa sig är hur dödligheten ser ut om man särskiljer egenvårdade insjuknade gentemot dem som får/kräver vård.
Om dödligheten är hög hos egenvårdade betyder det att man fordrar professionell vård för att ha en markant större chans att överleva.
Detta är avgörande. Om en stor del av befolkningen insjuknar, men klarar sig bra och blir friska av att vårda sig själva hemma, är det inget större problem. Men om större delen av de aom insjuknar fordrar vård, krävs det inte många sjuka för att kollapsa vårdsystemet. Detta är enligt mig den stora faran i Sverige.
Citera
2020-01-31, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är inte bara oroväckande. Det är ett hemskt faktum, att förhålla sig till dygnet runt.

Jag är i övre medåldern, och har sett tillräckligt många exempel på statens, kommuners och företags oförmåga att hantera kriser. Jag litar inte på myndigheter.

Ingen räddar oss ovanifrån.

Vi får ta hand om varandra.

Stockholm kan för fan inte sköta sin akutvård ens...

Kommer en pandemi hit är vi körda.

Tvätta händerna bara så klarar du dig om du inte är gammal och grå. Ta en whiskey också!
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Om vi säger att det fortsätter i samma takt med alla som nu är smittade. Så är det ungefär 10 000 människor som blivit smittade vid det här fallet. Det är lite som en halvstor stad.

Av 10 000 så kommer (om man höftar) 6700-7000 att stryka med. Medans resten överlever och återhämtar sig.

Så vad gråter ni om?

Va? Det här viruset har inte i närheten av den dödligheten. Hur har du hittat på den siffran?
Citera
Medlem
tigerrakets avatar
Borde inte antalet friskförklarade öka nu den närmaste tiden? Menar ju att i början var ett fåtal smittade, och sedan ska dem hinna bli friska. Då borde ju antalet friskförklarade öka nu ju längre tiden går.
Citera
2020-01-31, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Behöver inte matte för att överleva. Det jag utgår ifrån är ren och skär logik. Det verkar du inte en humm om så jag utgår ifrån att du är relativt lågutbildad.

Och till skillnad från dig sitter jag inte och gråter över 2% dödlighet när det handlar om ett virus. Mitt glas är halvfullt.

Vad som sker är att coronna viruset håller på att besegras. Ni kan sluta oroa er nu.
Och du har inte ett hum om att hum stavas med ett m trots att du ev har en utbildning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
– Det finns ingen anledning till oro. Den här sjukdomen sprids via kontakter, i det här fallet finns inga kontakter. Kvinnan har agerat på ett föredömligt sätt, säger Karin Tegmark Wisell.

Man verkar vara livrädda för att kvinnan ska hängas ut.
Har du aldrig hört talas om patientsekretess?
Citera
Medlem
Oscaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Hur vet du det när de inte har testkit knappt längre i wuhan? Folk blir inspärrade i sina lägenheter, ja de kan ju tom dö av svält.

https://youtu.be/7AI3R41dGnU

Officiella siffror på döda och smittade dag för dag.
För en vecka sen var dödligheten 2,9%. Idag är den 2,1%.
Som sagt, officiella siffror på döda och bekräftat smittade är allt man behöver för att räkna fram dödligheten.
Citera
2020-01-31, 18:00
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
När Bill Gates gjorde sin simulering fanns inte de här viruset. Åtminstone inte i folks medvetande så hur kunde han simulera dödligheten för något som han inte kände till?

Ja, det finns en sjujävla konspirationsteori om det med.
Men sånt håller jag inte på med.
Siffrorna är dock intressanta.
Och har du hakat upp dig på just den finns det ett stort antal nya simuleringar på youtube att glo på som inte är så seriösa men visar samma sak.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Ska man insjukna så ska man vara patient 1 - 25 för att känna att man har möjligheter till rätt vård.

Ju fler desto mer trångt blir det.

Nu är det bara att följa utvecklingen i Jönköping.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
Ja man smittar under inkubationstiden, jäkligt skrämmande att de är så överviktigt dekadenta.
Videon förklarar hur det gick till i Tyskland.
https://youtu.be/nW3xqcGidpQ?t=346

Om du ska undersöka saken måste du hänvisa till en vetenskaplig studie som visar detta samband med många fall. Det finns inga klara evidens för att hon inte skulle ha haft symtom samtidigt som hon träffade dem. Videon visar inte ett skvatt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Dödligheten ligger inte på 50% professorn.

Nej jag säger ju det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in