2020-01-31, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Matte är inte din grej va? Eller logiskt tänkande? Hur många som dör vs överlever vet du inte under tiden majoriteten fortfarande är sjuka.

Högst osannolikt att dödligheten skulle ligga på 50%. Ligger den på 2% är redan det väldigt hög dödlighet.
2 % är högt, men det är sannolikt en undre gräns för den här smittan. Som jämförelse var dödligheten för SARS ungefär 3.5% i samma skede i epidemin. SARS hade dock en mycket långsammare smittspridning, men ändå blev sluträkningen ungefär 10 %, så man kan lugnt räkna med att dödligheten kommer att skrivas upp.
Citera
2020-01-31, 17:53
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Vilken mask ska man köpa?

Har läst att bara N95 masker hjälper. Vart köper man dessa?

Njet. PPF3. Andningsskydd och munskydd är två skilda saker.

Om nån gråter ut och påstår att det endast är till för att inte smitta andra. Är det inte bra om alla använder mask så att vi inte smittar varandra då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Inte ett skit kommer hända. Fattar inte varför ni jagar upp er eller varför forumet spammas med trådar om detta? Är det den nya flugan?..

Det är 50-50 chans på o överleva. Det är få som har blivit smittade. Somliga har återhämtat sig på sjukhuset efter att de har fått vård. Dom kommer inkubera folk tills sjukdomen försvunnit. Den kommer radera sig själv.

Finns många som försöker sprida domedagsprofetior här och många spekulationer är inte helt sansade. Men vi är också ett stort antal som inte är överdrivet oroade men ändå har intresse av ämnet. Det är inte heller konstigt att det finns intresse för virus och smittspridning. Särskilt då det inte är första gången kineserna frikostigt delar med sig av sin skit. Och garanterat inte sista heller.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Lite nya uppdateringar från Johan Björnfot. Det har spärrat av huset där han bor ingen kommer ut och ingen kommer in

https://www.facebook.com/johanbjornfot/videos/864933497271498/?eid=ARCCYDumeszL43FMd_VMKHiw-iYc93b419Do6yAoTftygOy14jMr5kw0lrPFtnfkKSX9swAInSh cov5N
https://www.facebook.com/johanbjornfot/videos/1713665335442990/
Citera
2020-01-31, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
ja om 10.000 Kineser e smittade och lyckas smitta folk i 25 länder??

Visst en del av de som är smittade i andra länder är kineser tex i finland. men borde matematiskt vara omöjligt att 10.000 pers skall kunna smitta 25 länder under sadan kort tid
De flesta har ju blivit smittade i Wuhan. Sen är det nog ännu fler smittade än 10000 pers.
Citera
Medlem
Väldigt irreterat bland kommentarerna inne på j nytt känslan man får är att många kommer gå med munskydd imorgon.
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Under pressträffen kändes det som dem ändå tog alldeles för lätt på risken att hon kan ha smittat andra under inkubationstiden även fast hon aldrig varit i "direkt" kontakt med någon annan. Hon måste iallafall ha rört direkt vid t.ex. handtag på dörrar på allmänna platser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
... så man kan lugnt räkna med att dödligheten kommer att skrivas upp.
Det behöver den inte alls det göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pekerman
Hjälper det att använda desinfektionsmedel som klorin och vim eller spelar det ingen roll. Visas alla symtom eller räcker det med 1-2 symtom? Uppskattar svar.

Enligt vissa uppgifter fungerar sprit på detta virus. Klorin fungerar helt säkert, väteperoxid möjligen också. Vatten plus tvål, tvättmedel eller annat rengöringsmedel fungerar också. Vattnet sköljer bort viruspartiklarna och tvålen hjälper till.

Om man ska sanera en lokal kan man använda andra produkter t.ex. den som finns i bifogade länk.

http://www.procurator.net/sv-se/partners/kbm/kbm-professional/desinficera-med-kbm-disinfection-by-lifeclean

Hur många symtom som behövs/ärtypiska har jag ingen aning om, förutom de som nämns: hosta, feber och halsont. Dvs. exakt samma som alla andra luftvägsinfektioner.
Citera
2020-01-31, 17:55
Medlem
Kvinnan har inte haft någon kontakt sedan ankomsten till Sverige!? Ugh vad trött jag blir på kineser och deras jävla påhitt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Behöver inte matte för att överleva. Det jag utgår ifrån är ren och skär logik. Det verkar du inte en humm om så jag utgår ifrån att du är relativt lågutbildad.

Och till skillnad från dig sitter jag inte och gråter över 2% dödlighet när det handlar om ett virus. Mitt glas är halvfullt.

Vem är det som gråter?

Du tror alltså på fullt allvar att det här är en influensa som skulle döda ungefär halva Sveriges befolkning om vi utgår från att alla blir smittade?

Jadu, har folk samma foliehatt som du bär är det inte konstigt om folk har panik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det är ingenting jag sitter och gissar.
Det gör jag inte utan grund.
Detta är siffror från som jag skrivit om tidigare i tråden, en simulering från Bill Gates Foundation i samarbete med ett universitet.
När Bill Gates gjorde sin simulering fanns inte de här viruset. Åtminstone inte i folks medvetande så hur kunde han simulera dödligheten för något som han inte kände till?
Citera
Medlem
Nu är antalet friskförklarade större än antalet döda!
(Om man litar på siffrorna)

https://3g.dxy.cn/newh5/view/pneumonia?scene=2&clicktime=1579582238&enterid=157 9582238&from=singlemessage&isappinstalled=0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in