Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Har jag förstått dig rätt att du utgår från att det finns dolda fall i andra länder, under december/januari, som fallit under radarn?
Nja jag förklarar nog dåligt. Jag är väldigt skeptiskt till att det är en stor epedemi på ingång och att alla kommer bli smittade av detta corona virus. Det har varit 155+ fall i Europa. I Kina är vi uppe i 20 000 som är sjuka + mörkerantalet. Om viruset skulle vara så smittsamt och dödligt som folk säger, skulle då inte siffran varit högre i Europa vid det här lagret? Man ser folk skriva här att de ser plan komma från Kina osv, även om det är en dröjan. Borde det ändå inte varit större antal fall rappoterade än vad det varit? Isåfall måste jävligt många dött senaste tiden med lunginflamtion som misstolkats och egentligen dött av Corona Viruset?
Jag är skeptisk till den stora hypen som pågår när folk ska gömma sig i skogen och köpt masker för tusentals kronor. Eller att man ska åka testa sig så fort man får symtom, vart är liknande med feber, hosta och snuva. I Februari i sverige är det rätt vanligt med dessa symtomen, ska vi i panik pusha på mer folk till en vård som redan har utbrända sjuksköterskor och läkare? För att någon hypar upp en spridning av ett virus som just nu enbart verkar påverka etnicitet asiater till största delen? Ja visst kan man vara förbered osv, men jag kan tänka mig bli mer orolig om jag ser att fallen börja öka procentmässigt likhet med procent ökningen i kina. Tills dess är min panik nivå inte hög, och jag har en otroligt panik över saker och ting lätt. Sömnbrist i snart 2 månader pga stress i situationer..