2020-01-31, 16:49
Medlem
Är det så jäkla konstigt? En person evakueras från kina med koronaviruset, hur många har inte smittats på flygplatsen och har det latent i kroppen innan det slagit ut?
Säg 1 av 50 på ett flyg har viruset och smittar ner hela planet, dessa 50 sprider viruset till 50 nya flygplan, kommer sprida sig så innihelvete.

Idioti att evakuera, låt alla stanna 2veckor i kina, det första man skulle gjort, slussa sedan ut de som testats till en andra evakuerimgsson där de testas
Citera
Medlem
Jag förstår heller inte varför allt ståhej?

De som hittills dött typ 200 pers av hur många miljarder människor i Kina?

De som dog hade ju dött även av den vanliga säsongsinfluensan. Denna verkar inte heller ha någon direkt högre dödlighet än vanlig influensa.

Kanske rabaldert uppstår pga att den är ny, men knappast särskilt farlig om man inte tillhör en riskgrupp.
Citera
Medlem
Typiskt att det är en kvinna. Såna ska krama och sladdra hela tiden. Hon ska ha drällt kring en vecka redan. Dessa fruntimmer som drar hit sjukdomar också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 26xB
Jag tycker ändå att manandet till "lugn" från vissa är lite larvigt. Jag förstår att ni försöker verka serotonergiska för att framstå i bättre dager, men faktum är att situationen endast blir bättre genom försiktighet. Även om du personligen inte drabbas fatalt utan endast blir sängliggandes i influensa, så kommer den oförsiktige som blir smittad sprida viruset vidare. Till barn, mormor & morfar, gravida och så vidare.

"Ta de lögnt fö fan gubben"
Absolut, nog finns det anledning till försiktighet. Men nån rim och reson måste det ju vara på domedagsprofetiorna.
Man får ju en bild av att 70% av de som skriver här är multisjuka gubbar på 50+
Citera
2020-01-31, 16:50
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Nu har det kommit till Sverige förhelvete!!! fly till grönland eller island annars kommer du dö!! packa väskorna omedelbart!!! sätt er i karantän!!! jordens undergång är här!!!!!!! TIPS FLY SÅ FORT NI KAN FÖR CORONA VIRUSET KOMMER UTPLÅNA OSS!!!

Kamma dig. Viruset kommer inte att döda alla. Bara de flesta.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Eller Norrlands inland , ska tydligen finnas stora ytor att bygga på där hörde jag från en som flög över landskapet.
Jisses.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är nog bättre att undvika alla asiater för att vara på den säkra sidan.

det är inte bara asiater som är i wuhan
Citera
2020-01-31, 16:51
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Jag tycker ändå att manandet till "lugn" från vissa är lite larvigt. Jag förstår att ni försöker verka serotonergiska för att framstå i bättre dager, men faktum är att situationen endast blir bättre genom försiktighet. Även om du personligen inte drabbas fatalt utan endast blir sängliggandes i influensa, så kommer den oförsiktige som blir smittad sprida viruset vidare. Till barn, mormor & morfar, gravida och så vidare.

Det blir extra sjukt när samma människor vigt sitt liv åt att konstant säga att ”inget kommer att hända”. Man kan nästan tro att de är mer rädda för snuvan än preppers men försöker att förtränga sin panik genom att maniskt tjata om hur ”lugna” de är. Någon som 24/7 tänker ”sitta still i båten” är precis lika besatt som vilken domedagsprepper som helst. Den enda skillnaden är att dessa ”rationella” typer blir hungriga och törstiga om två dagar, medan preppern fortsätter att äta sig mätt och spana på omvärlden via nätet utan att vara i farozonen.
Citera
Medlem
InteMassmedias avatar
Enligt en person på Jodel i jkpg ska personen ha varit på höglandssjukhuset först och blivit transporterad till Ryhov.
Jag vet inte om det är sant men joddlaren har tydligen sagt det tidigare idag/igår att en person flyttats till jkpg
Citera
Medlem
Tror ni hon reste genom Stockholm?
Jag har blivit tokförkyld sen igår. Livrädd att jag ska smitta nån äldre släkting. Hur i helvete kan man inte söka vård på en gång om man har varit i en stad som nu är helt nedstängd pga allmänfarlig smitta?!
Citera
Medlem
Citat:

Det är sunt att vara försiktig. Det handlar inte bara om en själv heller.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Hehe, nej inte ett späcklager.

Men det omges av ett skyddande lager som bland annat består av fett.
Och spriten spräcker detta.
Svinbra ju, om det är sant. En handfull officiella, professionella sajter säger att handsprit /alsolsprit är bra för att rengöra ytor så bakterier inte sprids och så virus inte får fäste. Men dödar inte virus.
Men Kazangas på Flashback säger att spriten visst tar hand om viruset. Okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in