Citat:
Ursprungligen postat av
selust
Siffror hit och dit.
Det som jag tycker är lite creepy är ju att kina i princip stänger ner städer. Invånarna i Shanghai får inte gå till jobbet innan 9 februari. En stad med 24 miljoner invånare.
Kan knappast vara vardagsmat.
Precis, jag bedömer att det säger allt och som börsman vet jag hur info linan går. I Thailand visas bara siffror på de som dog direkt innan ambu kom till väg olyckan. De verkliga dödstalen är minst det dubbla då folk dör i ambu och på sjukhuset. När 50-100 st dör varje dag runt helgerna på vägen är det ingen bra reklam för turistindustrin.
Liknande blir det nu, vi kommer inte att få veta från thai regeringen som bara öser in kineser, kineser och kineser på flygplatserna samt över gränserna från Laos, malaysia och Kambodja ingen koll alls. Jag räknar med minst det dubbla som kommer till från mynd om det nu fortsätter på detta viset.
Vi vet bara lite än så länge och visst är det spännande att göra sitt jobb, sin planering och sedan att vänta. Jag observerar i lugn och ro och vet hur folk ljuger i egen sak som strutsar, panikoffer eller politiker.
Thailand är utsett som ett testland utanför mer eller mindre stängda Kina. TH är dock inte alls ett info öppet land så jag litar mer på en sjuksyrra än regeringen.
Här har vi en stor blogg med västerlänningar som har damer som jobbar på sjukhusen. Jag läser inte thai så jag får lita på deras män som inte har någon anledning att ljuga.