2020-01-31, 16:45
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Som jag läst så smittar viruset genom fysisk kontakt mellan personer, tex ta i hand - kramas etc etc som jag läst så ska det inte vara ett luftburet virus!

Du ska inte läsa o tro på allt som skrivs.

Jönköping.

Citat:
Ursprungligen postat av moodyfied
Vart i Sverige bor kvinnan?
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Styr upp ditt liv istället mannen. Du är starkare än vad du tror.
Lägg ner, vad har du att vinna på att någon annan inte ska vara förberedd?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Jönköping och vårdas på Ryhov!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Naturligtvis och jag tror väl kanske inte att man hade kunnat undvika det heller, men just det här med att man inte ens har satt folk som återvänder från själva Wuhan i karantän är fan i mig oförlåtligt. Vår regering och myndighetschefer har mycket att förklara om vi nu åker på utbrott i Jönköping. Hur stor den risken är vet vi inte, men har hon rört sig ute i samhället i en vecka så lär det bli fler smittade.

Så är det. Lyckligtvis, för egen del, så är jag nästan självförsörjande och bor över 2 mil från min närmsta granne så jag håller mig här ett tag tills jag ser utvecklingen. Ni får göra så gott ni kan, ni i större städer.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Beställt helmask med syrefilter o skydd mot virus samt kem o gas, heldräkt samt börjat bunkra. Detta kommer slå hårt mina vänner..tro mig.

Du skriver börja bunkar vilket får mig att tro att du tänker isolera dig. Behöver du verkligen helmask + dräkt i din egen hemmabunker?
Citera
2020-01-31, 16:46
Medlem
Citat:
Jönköping
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Jag utgår från att vi kommer att få veta hur länge kvinnan har rört sig fritt i Sverige sedan återkomsten till Sverige under presskonferensen. Det är ju oklart när hon sökte sig till vården.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vi kan väl lätt konstatera att undvika större samlingar människor, använda munskydd o handsprit o undvika kineser är bra?

Det är nog bättre att undvika alla asiater för att vara på den säkra sidan.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ja, och hon är knappast ensam, alla kineser som befinner sig i sverige borde interneras NU!
Gotska Sandön, tänker jag i första hand. Eller är det där regeringen kommer regera i exil?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Dagens sanning!
Dagens sanning ja, hoppas den skyddar dig bra, det sägs att evolutionen har sin gång!

Varför är ni oroliga?! Ni har köpt masker, fixat mat och vatten redan? Ni har haft 3 veckor på er!
Senast redigerad av Flashbacksuger4 2020-01-31 kl. 16:56.
Citera
Medlem
Citat:

Ska väl vara kring Jönköping.
Citera
2020-01-31, 16:47
Medlem
huwies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Man sätter hela städer i karantän, man ställer in flyg och det är ett jäkla ståhej i media. Samtidigt flyger fåglar och andra djur såklart över gränsdragningarna och kan mycket väl smitta vidare. Viruset kommer ju ursprungligen från Wuhans djurmarknad, det är väl gissningsvis i den usla djurhållningen som allt startat.

I media gör man en stor sak av att viruset muterat, det är väl (!) det influensavirus gör. Varje år bryter en ny sorts influensa ut som är olik förra årets. "Vanlig" influensa verkar vad man läser ta kål på mer folk än denna verkar göra.

Så vad är det som är så jäkla märkvärdigt med denna ?

Skillnaden mellan detta virus och en vanlig influensa är att detta coronavirus leder till ARDS (Acute respiratory distress syndrome / Chocklunga) i mycket högre grad än vad en influensa gör. https://sv.wikipedia.org/wiki/Acute_respiratory_distress_syndrome

Det är den enda skillnaden, symptomen är nästan identiska till en vanlig förkylning (snuva, hosta, feber) och kan leda till lunginflammation som i sin tur leder till ARDS om man inte får rätt vård i tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in