2020-01-31, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Det där med att huvudet skulle vara avskiljt från kroppen, tror jag att man inte ska lägga någon vikt vid med tanke på källan. Hemskt att en sådan "nyhet" sprids. Hoppas innerligt att detta är någon form av olyckshändelse. Man vill bara inte tro att människor dödar barn, även fast man vet att det sker hela tiden.
Med tanke på att griftefridsbrott är rubricerat dessutom, så är det inte omöjligt. Om inte den som skrev det är riktigt jävla okunnig och tror att det är den enda handlingen som kan ske för att få den rubriceringen.
Citera
2020-01-31, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Med tanke på att griftefridsbrott är rubricerat dessutom, så är det inte omöjligt. Om inte den som skrev det är riktigt jävla okunnig och tror att det är den enda handlingen som kan ske för att få den rubriceringen.

Brott mot griftefriden behöver ju inte vara så grovt, det kan bara vara att de flyttat kroppen. Tex Gömma?
Citera
2020-01-31, 15:55
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Precis. Kändes bara som att källan inte var särskilt trovärdig. Och så hoppas man väl på att det inte är sant, helt enkelt..man kan ju knappt tänka på det om det skulle vara på det viset.
Citera
2020-01-31, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Brott mot griftefriden behöver ju inte vara så grovt, det kan bara vara att de flyttat kroppen. Tex Gömma?
JAG vet det.
Men kanske inte den som skrev den där artikeln om att huvudet var avskiljt från kroppen? Alla är inte pålästa.
Citera
2020-01-31, 15:56
Medlem
Citat:
Okej, varför menar du då att det är tyst i media?

Edit: De vet väl inte mycket mer än vi, och varför skulle de gå ut med namn osv? De har gått ut med allt som finns att säga i dagsläget.

Var naturligtvis inte så jag menade, att de skulle gå ut med namn och så, jag är inte dum!
Tyckte ändå att de kändes som ovanligt lite artiklar, om fallet när det ändå rapporterades in till polisen igår, runt lunchtid (13tiden)

Och när det händer mycket annat runt om i Sverige, så brukar Flashback vara snabba på att leverera namn och uppgifter snabbt, nästan som på ett silverfat, enbart det jag reagerade över!
Citera
2020-01-31, 16:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Kan det vara brott mot griftefriden att t.ex bära en död kropp till en säng och bädda ner den, tro?
Citera
2020-01-31, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan det vara brott mot griftefriden att t.ex bära en död kropp till en säng och bädda ner den, tro?
Citera
2020-01-31, 16:13
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexdennyfikna
Var naturligtvis inte så jag menade, att de skulle gå ut med namn och så, jag är inte dum!
Tyckte ändå att de kändes som ovanligt lite artiklar, om fallet när det ändå rapporterades in till polisen igår, runt lunchtid (13tiden)

Och när det händer mycket annat runt om i Sverige, så brukar Flashback vara snabba på att leverera namn och uppgifter snabbt, nästan som på ett silverfat, enbart det jag reagerade över!

Det brukar bli tyst rätt snabbt. Nästa fas är när anhöriga och grannar går ut i media och skvallrar. Men det lär ju dröja ett tag, om nån ens vågar...
Citera
2020-01-31, 16:15
Medlem
Citat:

Alltså.. familjedrama/tragedi/suicid osv brukar inte köras i pressen öht mer än omnämnas kort.

Vi vet ju ingenting, vad ska vi diskutera?
Nu har vi två personer som sitter misstänkta.
Varför/vad som hänt vet nog bara de själva just nu.
Citera
2020-01-31, 16:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Tyst i media, om man tänker expressen och Aftonbladet!
Läste en artikel i förmiddags på expressen, man tycker ju att en sådan här hemsk händelse både ju vara av högsta intresse att skriva om? När det handlar om ett dött barn, förmodligen dödat, olycka eller inte.

Hade väntat mig mer info vid detta laget, såväl av media som av er här, känns som folk som hänger härinne har mer och bättre info än vad man ens kan föreställa sig!

Så har vi nå mer konkret att komma med?

Media brukar vara försiktiga att skriva när det handlar om "tragedier".
Citera
2020-01-31, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Alltså.. familjedrama/tragedi/suicid osv brukar inte köras i pressen öht mer än omnämnas kort.

Vi vet ju ingenting, vad ska vi diskutera?
Nu har vi två personer som sitter misstänkta.
Varför/vad som hänt vet nog bara de själva just nu.

Såklart, så är det ju.
Ibland ser man ju folk i personernas närhet som drabbas av saker, brott, mord, vad allt de nu kan vara, vissa flyger ju ut i trådarna och skriver gud vet med info!
Både bra och dålig info!
Citera
2020-01-31, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talle76
Ni får diskutera bäst ni vill det blir jag inte sur över jag har en stor familj som jag älskar över allt annat just därför tycker jag detta brott är så fruktansvärt att man kan göra så

Jonas, vad har de gjort mot barnet? Mycket tråkigt att råka ut för något sådant även om ni inte är direkt drabbade så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in