Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-31, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Du menar att fastighetsägaren (fastighet är väldigt förenklat samma sak som tomt eller mark) skulle ha en övernattningslägenhet i byggnaden och hyrt ut den i andra hand till...... Någon annan?
”Fastighet” kan också vara en byggnad i min värld men spela roll...
jag vet inte. Om ingen bor där så kan det ju vara en lgh som används av fastighetsägaren som kontor eller något, eller så bor någon där vadvetjag?

Jag kan ta reda på mer men vill inte,
tycker inte det är så god smak att snoka mer.. vi vet ju inte ens vad som hänt.
Det kan ha varit en tragisk olycka.
Citera
2020-01-31, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
En kvinna på Facebook har skrivit att det var grannarna ovanför dem. Med lite googling så ser jag att denna kvinna bor på Vikbolandsgatan 4

På samma adress bor ett par i 40-års åldern. Får inte ihop det här nu?! Något verkar ju inte stämma?

Vem vem? Skriv med maskat namn.
Citera
2020-01-31, 15:33
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
En kvinna på Facebook har skrivit att det var grannarna ovanför dem. Med lite googling så ser jag att denna kvinna bor på Vikbolandsgatan 4

På samma adress bor ett par i 40-års åldern. Får inte ihop det här nu?! Något verkar ju inte stämma?

Em*ly bodde tidigare på Styrmansgatan. Kolla på MrKoll!
Citera
2020-01-31, 15:37
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:

Hon pratar alltså om TIDIGARE grannar. Hon har nyligen flyttat.
Citera
2020-01-31, 15:40
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vem vem? Skriv med maskat namn.

Hon har skrivit på Sus*nne L*gerbäcks Facebook. Denna S verkar vara mor till Jon*s L*gerbäck som är skriven på adressen som figurerat här. Denna J dementerar att det är hans familj det handlar om.

Kvinnan som skrivit kommentaren heter

E*ily Figuero* och bor på en helt annan adress!

*a
*m

Korrigering: E bodde tidigare på adressen där det hände. Hon nämner TIDiGARE grannar
Senast redigerad av Memmajemma 2020-01-31 kl. 15:43. Anledning: Korrigering
Citera
2020-01-31, 15:40
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Hon pratar alltså om TIDIGARE grannar. Hon har nyligen flyttat.

Aaah då förstår jag! Sorry, dementera det jag skrev tidigare
Citera
2020-01-31, 15:41
Medlem
Tyst i media, om man tänker expressen och Aftonbladet!
Läste en artikel i förmiddags på expressen, man tycker ju att en sådan här hemsk händelse både ju vara av högsta intresse att skriva om? När det handlar om ett dött barn, förmodligen dödat, olycka eller inte.

Hade väntat mig mer info vid detta laget, såväl av media som av er här, känns som folk som hänger härinne har mer och bättre info än vad man ens kan föreställa sig!

Så har vi nå mer konkret att komma med?
Citera
2020-01-31, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexdennyfikna
Läste en artikel i förmiddags på expressen, man tycker ju att en sådan här hemsk händelse både ju vara av högsta intresse att skriva om? När det handlar om ett dött barn, förmodligen dödat, olycka eller inte.

Hade väntat mig mer info vid detta laget, såväl av media som av er här, känns som folk som hänger härinne har mer och bättre info än vad man ens kan föreställa sig!

Verkar som om åklagaren lagt locket på just nu. Obduktion verkar skulle göras idag.
Citera
2020-01-31, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexdennyfikna

Är på första sidan på aftonbladet, har varit där sedan 09:26...

"https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qg8v9/3-arig-flicka-hittad-dod--anhoriga-anhallna"
Citera
2020-01-31, 15:47
Medlem
Amazing-Graces avatar
Det där med att huvudet skulle vara avskiljt från kroppen, tror jag att man inte ska lägga någon vikt vid med tanke på källan. Hemskt att en sådan "nyhet" sprids. Hoppas innerligt att detta är någon form av olyckshändelse. Man vill bara inte tro att människor dödar barn, även fast man vet att det sker hela tiden.
Citera
2020-01-31, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Är på första sidan på aftonbladet, har varit där sedan 09:26...

"https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qg8v9/3-arig-flicka-hittad-dod--anhoriga-anhallna"

Japp, läst både den och den som kom 09:30 på expressen
Citera
2020-01-31, 15:50
Medlem
Citat:
Är inte V präst i Svenska kyrkan?

Hon också? Såg att mormodern är präst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto