2020-01-31, 11:55
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
men du vet inte hur långt tid det tar maximalt att dö av det och det är fortfarande en väldigt låg procent återställda.
Det är sant. Antalet återställda är fortfarande mycket få. Men det rubbar ändå inte min helhetsbedömning.

Vag gör du själv för helhetsbedömning?
Citera
2020-01-31, 11:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
men du vet inte hur långt tid det tar maximalt att dö av det och det är fortfarande en väldigt låg procent återställda.

Det tar kanske generellt längre tid att bli återställd än det tar att avlida av smittan, det vet vi heller ingenting om.
Citera
2020-01-31, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Mörkertalet av smittade i Kina måste vara enormt, det verkar ju som var och varannan kines som är ute och reser är smittade, dax att internera alla kineser?
Ja det är det därför att de bara kunnat ta in de sjukaste och testat. Därav karantänen.
Citera
2020-01-31, 11:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Uppdatering från livekartan:

Infected 9924

Alltså nedsatt
Test kitten har varit slut i flera dagar. Jag har skrivit om det här jättemånga gånger nu.
Var inte förvånad ifall siffrorna mattas av för att sedan gå upp riktigt ordentligt igen om en vecka
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Men håll käften din jävla desinformatör, du har haft fel i majoriteten av dina uttalanden. Faktum är att det inte alls är ovanligt. SARS har läckt fr labb i Beijing flertal ggr. Detta labb i Wuhan är klass 4, de värsta varianterna finns där, och det är militär forskning. Man har varnat för detta labb i flera år din idiot.
Det betyder inte att nuvarande epidemi är från labbet, men DEFINITIVT INTE de idiotier du påstår helt grundlöst heller.

"In fact, the SARS virus had ‘escaped’ multiple times from a lab in Beijing, according to the Nature article."

https://www.google.com/amp/s/www.followcn.com/china-built-a-lab-to-study-sars-and-ebola-in-wuhan-and-us-biosafety-experts-warned-in-2017-that-a-vi rus-could-escape-the-facility-thats-become-key-in-fighting-the-outbreak/amp/

Du bidrar med inga bevis öht för att detta virus har rymt från ett lab.
Så håll käft.
Citera
Medlem
[quote=kansascityshuffle|70106845]
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Mörkertalet av smittade i Kina måste vara enormt, det verkar ju som var och varannan kines som är ute och reser är smittade, dax att internera alla kineser?[/QUOTE

Det är enormt. Folk fattar inte heller att Kina är ett kommunistland land där man inte får visa sig svag.

Fast nu är det ju så att det nyss var kinesiskt nyår och då reser miljontals kineser runt i världen, det är nog lika många kineser som rest senaste 1-2 månaderna som befolkning i Sverige.
Citera
2020-01-31, 11:58
Medlem
De som varit smittade har oftast varit nmänniskor över 30 år, och de som blivit smittade men är under 30 har under nästan alla fall blivit friska. Man måste förstå att detta virus är svår att bli frisk från om man 1. är gammal 2. är sjuk. Själv är jag 21 och frisk, oroar mig inte särskilt mycket även om jag blir smittad.
Citera
Medlem
Citat:
Är det någon som hittar ett enda klipp från inside Wuhan från idag? Senaste för två dagar sedan.
Det är helt tomt där jag letar.
Vad händer? Varför kommer det inget därifrån?
Någon som kan länka ett klipp?

Det släpps inte ut några klipp. Propagandamaskinen här jobbar för fullt nu. Regeringen lägger nog ner mer energi på propaganda än på bekämpning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det tar kanske generellt längre tid att bli återställd än det tar att avlida av smittan, det vet vi heller ingenting om.
Janen tänk själva hur lång tid det kan ta att bli av med ”vanlig” säsongsinfluensa.
Citera
2020-01-31, 12:00
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Mitt inlägg handlade absolut inte om vad han gör i Kina. Läs om
Vi får hoppas på att han inte har nCov
Citera
2020-01-31, 12:00
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Det släpps inte ut några klipp. Propagandamaskinen här jobbar för fullt nu. Regeringen lägger nog ner mer energi på propaganda än på bekämpning

Jo jag vet det.
Men jag följer en kanal med kineser i Wuhan som tar risken att meddela sig till omvärlden ändå, och trotsar hotet om arrestering och böter. Det är därifrån videosarna med folk som faller döda ner, lamslagen sjukvårdspersonal och likupplockarna på vägarna kommer.
Den kanalen är tyst nu.
Citera
2020-01-31, 12:01
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Är det någon som hittar ett enda klipp från inside Wuhan från idag? Senaste för två dagar sedan.
Det är helt tomt där jag letar.
Vad händer? Varför kommer det inget därifrån?
Någon som kan länka ett klipp?

Har också tittat, det sista jag hittat var upplagt på youtube igår men killen gjorde filmen den 29
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in