2020-01-31, 17:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Tror ni hon reste genom Stockholm?
Jag har blivit tokförkyld sen igår. Livrädd att jag ska smitta nån äldre släkting. Hur i helvete kan man inte söka vård på en gång om man har varit i en stad som nu är helt nedstängd pga allmänfarlig smitta?!
du vet ju inte om inte hon kanske gjorde samma sak som Mickael Lorén gjorde som ringde Folkhälsoinstitutet och sa "Jag befinner mig i Wuhan men åker hem till Sverige Vad ska jag göra?" Varpå Folkhälsoinstitutet svarar: Fortsätt som vanligt bara, blir dunsjuk så sök vård."

Helt handfallna!
Citera
2020-01-31, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
De flesta i denna tråd är inte intresserade av att lugna ner sig. De vill ta tillfället i akt och klaga på svensk sjukvård och regeringen, sprida hat om att kineser är dumma i huvudet och allmänna konspirationsteorier.

Jag undrar om nån av dem som sprider hysteri just nu kommer känna sig aningen dum om några veckor när det visar sig att detta virus tydligen inte var undergången?
Det tillhör en frisk människa att reagera mot det som verkar dåligt för oss. Varför skulle någon känna sig dum av det oavsett utgång, snarare tvärtom.

Det är självklart du som idag skulle känna dej dum om du inte följde med din PK sekt och hyllade regeringen idag. Allt händer nu, livet händer nu sirru och du projicerar bara din egen dumhet och du gör så gott du kan kompis. Ingen ko på isen!
Citera
2020-01-31, 17:04
Medlem
fernebos avatar
Landade den 24, blev sjuk den 28 och kontaktade vården först igår.

Hon ska ha under denna tid inte ha utsatt några andra för smitta.

Tydligen har allt sedan hon landade befunnit sig i en lufttät behållare.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Hur set utvecklingen ut för sverige nu, det är väl du som har uträkning?
Vaddå uträkning? Vi har ETT bekräftat fall idag. Blir det som i Tyskland så har vi väl 7 st om några dagar.
Citera
Medlem
Finns det möjlighet att om viruset når dricksvattentäkten Vättern så kan det spridas via dricksvatten? Eller behandlas dricksvatten på sånt vis att virus dör?
Citera
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Sitter pa en uteservering och dricker bars i Luanda, Angola. Suttit har i 10 minuter, under den tiden har det passerat 8 kineser, alla med munskydd. Det fullkomligt vimlar utav kineser har. Tar en cerveja till pa det!
Citera
2020-01-31, 17:05
Medlem
Newfields avatar
Det känns som att väldigt många fler är smittade i kina än vad den dagliga rapporten säger. Jag menar i en 11- miljoner stad, hur stor chans är det att en svensk skulle bli smittad för att sedan ta det hem till Sverige om det bara är några tusen smittade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

Ja precis, hur fan kan de veta det? Måste ju vara omöjligt att veta?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

Det smittar när man inte är sjuk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Kvinnan är I 20-års åldern.
Och hur vet du detta? Vet du något mer av intresse?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Tydligen hade hon inte rört sig bland folk denna kvinna mest troligt så kände hon sig vissen och höll sig inne i sin bostad, Då är det en isolerad sjuk person i detta nya Corona virus som fått denna sjukdom!
Citera
Medlem
Anders Tegnell, fan han börjar likna Bagdad bob mer och mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in