Citat:
Ursprungligen postat av
Draken55
Jag är väl kanske lite cynisk, men en influensa som i absolut värsta fall om det muterar, det mest teoretiskt nattsvarta, kommer att skörda ett par miljoner liv är knappast nåt avgörande för mänskilgheten,
Befolkningen på jorden ökar ju med 80 miljoner om året, när är du nöjd? då vi garanterat tatt död på planeten?

Nä, du var väl tvärtom till cynisk.
Hursomhelst så tror jag inte heller dödligheten är särskilt hög. På sin höjd 1%..(då sjukhuset tydligen bara tagit in de sjukaste och testat. Då stiger ju procentuellt även dödligheten)...största problemet är ju bristen på vaccin.
Och även om man inte dör så låter ju symtomen på lunginflammationen som något man inte vill gå igenom.
Kina kommer snart ändå få ett underskott pga sin mångåriga 1-barnspolitik. Därför införde de nyligen en 2-barns politik.
Jag förstår att dessa virus är ju naturens ”naturliga urval”...men fortfarande väldigt läskigt då det människor som blir av med nära och kära på ett väldigt obehagligt sätt. Vilket trauma att behöva genomgå.
I takt med att kvinnor blir mer jämställda och utbildade så minskar barnafödandet. Rekommenderar dig att läsa Hans Roslings böcker om du inte redan gjort det. Ändå hoppfullt i en annars rätt mörk framtid.