2020-01-31, 11:52
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Rörande vad Björnfot gör i Kina så lär han folk att åka skridskor i första hand, hans meriter är i praktiken juniortränare och 14 matcher i SHL som junior (om jag kommer ihåg rätt).

Mitt inlägg handlade absolut inte om vad han gör i Kina. Läs om
Senast redigerad av 57Emma 2020-01-31 kl. 11:55.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
213 döda ”officiellt”.
Hur många dödsfall ser vi utanför Kina om 1-2 månader?
Viruset kom till i december om alla inte fattade det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Jag är väl kanske lite cynisk, men en influensa som i absolut värsta fall om det muterar, det mest teoretiskt nattsvarta, kommer att skörda ett par miljoner liv är knappast nåt avgörande för mänskilgheten,
Befolkningen på jorden ökar ju med 80 miljoner om året, när är du nöjd? då vi garanterat tatt död på planeten?
Nä, du var väl tvärtom till cynisk.
Hursomhelst så tror jag inte heller dödligheten är särskilt hög. På sin höjd 1%..(då sjukhuset tydligen bara tagit in de sjukaste och testat. Då stiger ju procentuellt även dödligheten)...största problemet är ju bristen på vaccin.
Och även om man inte dör så låter ju symtomen på lunginflammationen som något man inte vill gå igenom.

Kina kommer snart ändå få ett underskott pga sin mångåriga 1-barnspolitik. Därför införde de nyligen en 2-barns politik.

Jag förstår att dessa virus är ju naturens ”naturliga urval”...men fortfarande väldigt läskigt då det människor som blir av med nära och kära på ett väldigt obehagligt sätt. Vilket trauma att behöva genomgå.

I takt med att kvinnor blir mer jämställda och utbildade så minskar barnafödandet. Rekommenderar dig att läsa Hans Roslings böcker om du inte redan gjort det. Ändå hoppfullt i en annars rätt mörk framtid.
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-01-31 kl. 11:55.
Citera
2020-01-31, 11:53
Medlem
Mörkertalet av smittade i Kina måste vara enormt, det verkar ju som var och varannan kines som är ute och reser är smittade, dax att internera alla kineser?
Citera
2020-01-31, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
men de blir ju inte återställda heller i någon större utsträckning och vi vet inte hur många som är illa därhän.

Det med återställning ska man ta det lugnt på än så länge. Tror inte det finns kunskap och resurser än att verifiera återställda. Att vi ser sådana ökningar beror mycket på att man fortfarande håller på att undersöka folk. Det tar tid att undersöka dessa enorma folkgrupper. Iförrgår meddelade man från Shandong att man hade undersökt 70 000 personer.
Citera
2020-01-31, 11:54
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Mörkertalet av smittade i Kina måste vara enormt, det verkar ju som var och varannan kines som är ute och reser är smittade, dax att internera alla kineser?

Det är enormt. Folk fattar inte heller att Kina är ett kommunistland land där man inte får visa sig svag.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-01-31 kl. 12:04.
Citera
2020-01-31, 11:54
Medlem
Nu är det två bekräftade fall av viruset här i New Castle. Kul.
Citera
2020-01-31, 11:55
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.krisinformation.se/detta-gor-samhallet/mer-om-sveriges-krishanteringssystem/om-krisen-kommer/kallkritik
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Är det någon som hittar ett enda klipp från inside Wuhan från idag? Senaste för två dagar sedan.
Det är helt tomt där jag letar.
Vad händer? Varför kommer det inget därifrån?
Någon som kan länka ett klipp?
Citera
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Jag menar att Öresundstågen är fulla av flygresenärer från hela södra Sverige samt turister från Kastrup.
De kan bära smitta med sig, tex alla pensionärer från Thailand. Hur stor är risken att smittas om en infekterad sitter och hostar och nyser i en tågvagn?

Om smittan ändå kommer hit så passa på att få den nu innan sjukhusen blir proppfulla!
Citera
Medlem
[quote=kansascityshuffle|70106845]
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Mörkertalet av smittade i Kina måste vara enormt, det verkar ju som var och varannan kines som är ute och reser är smittade, dax att internera alla kineser?[/QUOTE

Det är enormt. Folk fattar inte heller att Kina är ett kommunistland land där man inte får visa sig svag.

Inga problem med att visa sig svag här. Tvärtom. Alltför många försöker visa sig svagare än vad de är hela tiden för att få sympatier.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Nä, du var väl tvärtom till cynisk.
Hursomhelst så tror jag inte heller dödligheten är särskilt hög. På sin höjd 1%..(då sjukhuset tydligen bara tagit in de sjukaste och testat. Då stiger ju procentuellt även dödligheten)...största problemet är ju bristen på vaccin.
Och även om man inte dör så låter ju symtomen på lunginflammationen som något man vill gå igenom.

Kina kommer snart ändå få ett underskott pga sin mångåriga 1-barnspolitik. Därför införde de nyligen en 2-barns politik.

Jag förstår att dessa virus är ju naturens ”naturliga urval”...men fortfarande väldigt läskigt då det människor som blir av med nära och kära på ett väldigt obehagligt sätt. Vilket trauma att behöva genomgå.

I takt med att kvinnor blir mer jämställda och utbildade så minskar barnafödandet. Rekommenderar dig att läsa Hans Roslings böcker om du inte redan gjort det. Ändå hoppfullt i en annars rätt mörk framtid.

Offtpoic förvisso, men Hans Roslund snackade smörja, en pratkvarn som av nån anledning blev guru, ofattbart varför.
Befolkningsökningen i Afrika och andra genetiskt dåliga områden riskerar ta död på civilisatione, så är det, det du sysslar med är önsketänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in